Gå til innhold

Så mange kvinner som nedprioriterer venninner når du er i forhold.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har aldri skjønt hvorfor kvinner bortprioritere venninne sine med en gang de er i ett forhold. Har ikke inntrykk av at menn driter i gutta når de får seg dame. Er så lei kvinner som ikke prioriterer venninne sine fordi de har fått seg mann. Også med en gang det blir slutt om det er nå eller om 7 år så tar de kontakt med gamle venninner igjen. Synes faktisk at det er respektløst. Jeg for min del har prøvd i 3 år nå med venninna mi å prøve å ha ett normal vennskap selvom hun er i ett forhold og det er tydeligvis umulig. Jeg er på ingen måte kravstor eller krever tiden hennes. Men når hin liksom skal sette av tid til å møtes og planlegger osv… så avlyser hun ofte i siste liten fordi det er noe hun skal med typen sin. For min del er det jo helt greit at hun ønsker å prioritere typen, men da kan man la være å late som at man bryr seg om vennskapet med en gang man har kranglet med typen 😅 eller han er borte i en ukes tid. Da blir det jo ikke prioritering men reserve. 

Jeg er singel nå men har selv vært i ett 7 år langt forhold, var ikke sånn at jeg ikke var med venninne mine og fant på ting i blant selvom jeg hadde kjæreste liksom 🙄

Anonymkode: 85b02...654

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk type og har nedprioritert en venninne. Hun er svært krevende og en smule kontrollerende. Når jeg var singel var det lettere, men nå gir det meg mer å være med kjæresten enn å besøke henne fast hver fredag og lytte til hennes ting (samme problemer som går på repeat).  Treffer mine andre venninner jevnlig og holder kontakten. 

Noen vennskap er ikke jevne, og livet er travelt. Man har gjerne barn, ektefelle/kjæreste, venninner, hobby, jobb, verv osv, og får ikke til alt, alltid. 

Anonymkode: 7c425...1b6

AnonymBruker
Skrevet

Jeg prioriterer venninnene mine høyt selv om jeg har samboer. Kunne aldri kuttet ut langvarige, gode, vennskap.

Har noen tidligere venninner som kutter oss ut når de får seg type og som vil komme krypende tilbake når forholdet tar slutt. Jeg gidder ikke det og kobler meg aldri på disse jentene igjen

Anonymkode: d09f9...aa6

• Liker 1
Gjest diddums
Skrevet

Det er normalt å ha faser i livet der jobb, barn, sykdom, omsorg for andre i familien etc er prioritert, det er ikke alltid det er forholdet  som gjør at venninner blir mindre prioritert en stund 

AnonymBruker
Skrevet

Noen sliter med at typen og forholdet tar opp all plass og energi så man nesten kun lever gjennom det

Anonymkode: 03712...64e

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke sånn for alle vet du :)

Anonymkode: 6a353...b50

AnonymBruker
Skrevet

Her er det motsatt; prøver å treffe venner men enten er de ekstremt introvert og orker ikke så mye sosialisering, noen pusser opp og studerer, noen har helseplager som setter begrensninger, noen konkurrerer med hund som tar mye tid osv.:p Så skulle jo gjerne truffet de oftere men. Disse er både single og i forhold, også uten barn.

Anonymkode: b5c31...fd4

• Liker 1
Skrevet

Har mer inntrykk av at kvinner - og menn - har mindre tid til venner når de får barn. Å ha kjæreste utgjør ikke den store forskjellen, ihvertfall ikke etter det første året.

AnonymBruker
Skrevet

Best å bare fase ut de som er sånn. De bryr seg jo ikke egentlig om venner men bruker venner som vikarierende underholdning når de er singel. De kommer bare til å komme grinende når det blir slutt, der man blir brukt som klagevegg å drainet ned frem til de finner en ny mann de kan klenge på 24/7.

Anonymkode: f7ad5...e42

• Nyttig 1
Skrevet (endret)

De nedprioriterer vampyrene

Menn også drastisk nedprioriterer så lenge de koser seg med partneren, eller får barn. 
Men det er en vemodig ting som begge forstår ikke er personlig. Vi tenker også mye med pikken og det vet vi også.

Endret av SkevRev
AnonymBruker
Skrevet

Vennskap er som en blomst. Uten vedlikehold så visner det hen. 

De fleste nedprioriterer venner når de innleder et forhold eller stifter familie. Men det er de som nesten totalt kutter ut venner og man hører aldri ifra dem igjen, bortsett fra når de er single igjen. Da er ikke døren min åpen lenger. Med det samme de finner noen nye så er de vips borte igjen og du står igjen med en våt skulder. Nei takk.

Anonymkode: 4c7b0...406

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...