AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #1 Skrevet 21. juli 2023 Jeg og mannen dro på kafe for å møte hans mor for en kaffe da det var en stund siden vi hadde sett henne. Han står i kø for å bestille kaffe mens vi sitter ved bordet å venter. Da sier hun til meg at hun synes han har gått ned i vekt, at buksene er blitt for store å at jeg må passe på at han er ordentlig kledd og får i seg nok mat. At jeg må passe på han. Dette sa hun strengt og helt seriøst. At jeg må passe bedre på han. Jeg og mannen har vært sammen i mange år. Hun har alltid sagt sånne ting. Men nå synes jeg det var ekstra provoserende. Han er fortsatt litt overvektig, ingen fare med han. Jeg lager mat hver eneste dag, men jeg kontrollerer ikke klærne hans før vi går ut av døra..... Men jeg synes at han var fin i klærne uansett, det er ikke noe jeg ser på samme måte som henne. Jeg tenker at han er en voksen mann som klarer å passe på seg selv uten at jeg kontrollerer han. Er dette noe å bli irriterte på eller ikke ? Anonymkode: b3ca5...99c
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #2 Skrevet 21. juli 2023 Går kanskje an å si at hun burde ha tiltro til sin egen oppdragelse av sønnen til å bli et selvstendig, ansvarlig menneske. Anonymkode: 559c7...b2a 9 2
Millinea Skrevet 21. juli 2023 #3 Skrevet 21. juli 2023 Jeg hadde blitt irritert. Ho sier jo at du må gjøre en bedre jobb nå som du er mora hans. 4
Rødstrupa Skrevet 21. juli 2023 #4 Skrevet 21. juli 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg og mannen dro på kafe for å møte hans mor for en kaffe da det var en stund siden vi hadde sett henne. Han står i kø for å bestille kaffe mens vi sitter ved bordet å venter. Da sier hun til meg at hun synes han har gått ned i vekt, at buksene er blitt for store å at jeg må passe på at han er ordentlig kledd og får i seg nok mat. At jeg må passe på han. Dette sa hun strengt og helt seriøst. At jeg må passe bedre på han. Jeg og mannen har vært sammen i mange år. Hun har alltid sagt sånne ting. Men nå synes jeg det var ekstra provoserende. Han er fortsatt litt overvektig, ingen fare med han. Jeg lager mat hver eneste dag, men jeg kontrollerer ikke klærne hans før vi går ut av døra..... Men jeg synes at han var fin i klærne uansett, det er ikke noe jeg ser på samme måte som henne. Jeg tenker at han er en voksen mann som klarer å passe på seg selv uten at jeg kontrollerer han. Er dette noe å bli irriterte på eller ikke ? Anonymkode: b3ca5...99c Bare å heve seg over. Du vet selv hva du står for og i ditt forhold til din mann. Hun er bare opptatt av at ‘’duttebassen’’ hennes skal ha det bra. Og det har han jo. Hva sier han da om mors formaninger?
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #5 Skrevet 21. juli 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Går kanskje an å si at hun burde ha tiltro til sin egen oppdragelse av sønnen til å bli et selvstendig, ansvarlig menneske. Anonymkode: 559c7...b2a Godt svar, skal huske denne 😇 Anonymkode: b3ca5...99c
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #6 Skrevet 21. juli 2023 Millinea skrev (9 minutter siden): Jeg hadde blitt irritert. Ho sier jo at du må gjøre en bedre jobb nå som du er mora hans. Jupp... Veldig irriterende. Jeg er ikke som henne 😅 Anonymkode: b3ca5...99c 2
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #7 Skrevet 21. juli 2023 "Du har rett, han er lubben, jeg bør bli strengere på kostholdet. Trene mer må han og. Ny garderobe var ikke dumt. Men synd å kjøpe mye nytt når han fremdeles ikke har rett kroppsfasong." Anonymkode: 67aae...5b7 6
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #8 Skrevet 21. juli 2023 Rødstrupa skrev (10 minutter siden): Bare å heve seg over. Du vet selv hva du står for og i ditt forhold til din mann. Hun er bare opptatt av at ‘’duttebassen’’ hennes skal ha det bra. Og det har han jo. Hva sier han da om mors formaninger? Ja, hun er veldig opptatt av at han skal ha det bra osv. Veldig overbeskyttende mor. I starten av forholdet sendte hun meg melding og spurte hun om han hadde sovet nok, spist nok osv i løpet av dagen osv... Heldigvis får jeg ikke slike meldinger lenger 😅 Han har alltid synes det har vært irriterende når hun har mast på han angående sånt, han blir bare stresset av det, så er ikke mye kontakt dem har egentlig. Han sluttet å svare henne på lange tider. Hun skjønner ikke det selv. Kontakten dem mellom går faktisk mest via meg pga det. Så er jo slik hun er. Men nå ble jeg ganske provosert. Hun tørr ikke si det foran han da han hadde blitt veldig sint. Anonymkode: b3ca5...99c
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #9 Skrevet 21. juli 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): "Du har rett, han er lubben, jeg bør bli strengere på kostholdet. Trene mer må han og. Ny garderobe var ikke dumt. Men synd å kjøpe mye nytt når han fremdeles ikke har rett kroppsfasong." Anonymkode: 67aae...5b7 Haha da hadde hun nok blitt livredd 🤣 Anonymkode: b3ca5...99c
Lorieen Skrevet 21. juli 2023 #10 Skrevet 21. juli 2023 «Sønnen din er en voksen mann, og kan passe på seg selv, sin egen helse og sine egne klær. Det er hverken ditt eller mitt ansvar.» 4
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #11 Skrevet 21. juli 2023 det hadde jeg ikke orket! gå fra han. Anonymkode: 62aac...062
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #12 Skrevet 21. juli 2023 Skjønner at du ikke likte det, men hva med å se det fra et annet perspektiv? I min familie er jeg vokst opp med at vi bryr oss om hverandre. Vi passer på at alle spiser riktig og godt, ser ut som at man har det bra, spør gjerne dersom man ikke ser helt "god" ut osv. Jeg kan fint si til noen i familien at de må passe på enkelte, som ikke ser ut til å ha det så bra. Jeg kan spørre tanta mi om onkel har det bra fordi han ser litt pjusk ut og at hun må passe på ham. Jeg kan si til broren min at han må ta godt vare på samboeren sin, osv. I min verden er det vanlig. Ikke fordi vi ikke ser selvstendige individer, men det kommer av omtanke og godhet. Vi vil passe på og det er godt å vite at noen andre passer på oss Anonymkode: 62610...4e5
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #13 Skrevet 21. juli 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Skjønner at du ikke likte det, men hva med å se det fra et annet perspektiv? I min familie er jeg vokst opp med at vi bryr oss om hverandre. Vi passer på at alle spiser riktig og godt, ser ut som at man har det bra, spør gjerne dersom man ikke ser helt "god" ut osv. Jeg kan fint si til noen i familien at de må passe på enkelte, som ikke ser ut til å ha det så bra. Jeg kan spørre tanta mi om onkel har det bra fordi han ser litt pjusk ut og at hun må passe på ham. Jeg kan si til broren min at han må ta godt vare på samboeren sin, osv. I min verden er det vanlig. Ikke fordi vi ikke ser selvstendige individer, men det kommer av omtanke og godhet. Vi vil passe på og det er godt å vite at noen andre passer på oss Anonymkode: 62610...4e5 Høres kvelende ut. Anonymkode: 559c7...b2a 4
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #14 Skrevet 21. juli 2023 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): det hadde jeg ikke orket! gå fra han. Anonymkode: 62aac...062 Kjempeløsning! Anonymkode: 96918...a25
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #15 Skrevet 21. juli 2023 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): At jeg må passe bedre på han. Hadde bedt henne passe sine egne saker jeg. Klart og tydelig. Anonymkode: eb47b...91e 2
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #16 Skrevet 21. juli 2023 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Skjønner at du ikke likte det, men hva med å se det fra et annet perspektiv? I min familie er jeg vokst opp med at vi bryr oss om hverandre. Vi passer på at alle spiser riktig og godt, ser ut som at man har det bra, spør gjerne dersom man ikke ser helt "god" ut osv. Jeg kan fint si til noen i familien at de må passe på enkelte, som ikke ser ut til å ha det så bra. Jeg kan spørre tanta mi om onkel har det bra fordi han ser litt pjusk ut og at hun må passe på ham. Jeg kan si til broren min at han må ta godt vare på samboeren sin, osv. I min verden er det vanlig. Ikke fordi vi ikke ser selvstendige individer, men det kommer av omtanke og godhet. Vi vil passe på og det er godt å vite at noen andre passer på oss Anonymkode: 62610...4e5 Min farmor var, og min mor er, tildels likedan som du beskriver.Der var/er det omtanke og godhet, som du beskriver Kjenner også andre som er slik. DEt er likevel stor forskjell på måten de gjør det/det du beskriver, og det svigermor til Ts gjør, får jeg inntrykk av. Det er åpenbart at svigermor til Ts har en lang historie med å overkjøre sønnen, behandle voksne mannen som et barn som ikke er i stand til å ta vare på seg selv. Det er mulig svigermor til Ts mener det vel, at hun har omtanke for ham - men det virker nesten som et sykelig kontrollbehov, måten hun har holdt på i årevis. Virker som om hun nesten ser på sin sønn som en forlengelse av seg selv, og at hun ikke takler at han er blitt voksen og har kone og familie selv og hun ikke har kontroll på ham. Det sier jo mye når sønnen rett og slett ikke orker særlig kontakt med moren pga. dette, og at Ts har blitt brukt som mellommann i årevis. Jeg hadde nok svart noe sånn som at "din sønn er en flott, voksen og ansvarlig mann som er fullstendig istand til å ta vare på seg selv, og vi tar begge vare på hverandre, så det skal du ikke bekymre deg for". Synes ellers svaret over om at mor burde ha tiltro til sin egen oppdragelse av ham, var fin Anonymkode: addd7...d19
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå