Gå til innhold

Er det vask i festivaltoaletter?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal på konsert og ser det står rekka opp masse blå festivaldasser, men de har vel ikke vask? Det er vel krav om å ha vask på sånne arrangementer? 

Anonymkode: 68a4f...cc6

AnonymBruker
Skrevet

De har vel ikke vann, så ta med våtservietter. 

Anonymkode: 989c6...0ff

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

De har vel ikke vann, så ta med våtservietter. 

Anonymkode: 989c6...0ff

Så man får faktisk ikke vaska hendene etter man har vært på do? Det er kjempeekkelt.  Kjempeflott at jeg har mensen liksom. Kan bare glemme å gå 

AnonymBruker
Skrevet

Nei det pleier å være enn utendørs vannkran med kaldtvann

Anonymkode: c7bf7...5bc

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Så man får faktisk ikke vaska hendene etter man har vært på do? Det er kjempeekkelt.  Kjempeflott at jeg har mensen liksom. Kan bare glemme å gå 

Ta med våtservietter, null stress. Pleier å være søppeldunk på do.

Har du med bind/tamponger så får du også plass til sånne små pakker med våtservietter for håndveska.

Anonymkode: 90464...b22

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det finnes festivaldo med vann, men det pleier å være poser med antibac utenfor doene, og/eller vannkraner.

Jeg har vært på festival med mensen hundre ganger, pleier å bruke tampong i stedet for mensenkopp, og så har du med våtservietter på do, gjerne både intimservietter/babywipes og antibac-servietter for hendene. Det er null problem!!! 

Ta gjerne med Kleenex også i tilfelle mangel på dopapir, det er et generelt festivalråd og ikke bare for de som menser. 

Anonymkode: dbf7f...142

• Liker 7
Skrevet

De siste jeg har vært på har bare spritdispenser inne på doen. Noen har hatt vasker utenfor, men ikke mange

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Anonymkode: 818ed...71f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Løsningsorientert, merker jeg ;)

Anonymkode: c9b70...6bd

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ta med våtservietter, null stress. Pleier å være søppeldunk på do.

Har du med bind/tamponger så får du også plass til sånne små pakker med våtservietter for håndveska.

Anonymkode: 90464...b22

Null stress? Syns ikke folk det er ekkelt at alle går rundt å tar på bæsj og tiss fra andre på dørhåndtak og når man skyller ned? 🤮 man skal være ren på hendene når man skifter menskopp eller tampong, ikke stappe andres bæsj oppi flæsa.  Skjønner ikke at det er lov å arrangere noe som har dass uten vask engang 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Ikke helt svar på spørsmålet, men jeg har brukt engangshansker ved tampongbytte når jeg ikke har hatt tilgang på såpe og vann. Har hatt med våtservietter og antibac i tillegg.

Anonymkode: 086a3...c7e

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ikke helt svar på spørsmålet, men jeg har brukt engangshansker ved tampongbytte når jeg ikke har hatt tilgang på såpe og vann. Har hatt med våtservietter og antibac i tillegg.

Anonymkode: 086a3...c7e

Her har du jo løsningen, TS. Og alle burde, etter mitt syn, alltid ha en flaske med antibac i veska. 

Så hvorfor gjøre det så vanskelig, når det egentlig er så lett?

Anonymkode: 45a87...1d7

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Her har du jo løsningen, TS. Og alle burde, etter mitt syn, alltid ha en flaske med antibac i veska. 

Så hvorfor gjøre det så vanskelig, når det egentlig er så lett?

Anonymkode: 45a87...1d7

Fordi man ikke blir ren og får vasket av seg med antibac.  Alt drittet er forsatt på hendene og jeg blør ut en menskopp i timen så blør ekstremt mye. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Null stress? Syns ikke folk det er ekkelt at alle går rundt å tar på bæsj og tiss fra andre på dørhåndtak og når man skyller ned? 🤮 man skal være ren på hendene når man skifter menskopp eller tampong, ikke stappe andres bæsj oppi flæsa.  Skjønner ikke at det er lov å arrangere noe som har dass uten vask engang 

Hvis du tror håndtakene på den lokale puben er mye renere bare fordi det er en vask der, så har jeg noen kjipe nyheter til deg 😂

Som sagt: Ikke bruk menskopp på sånne doer, jeg synes det blir for mye søl å håndtere i dårlig belyste forhold uten rennende vann. Vask hendene med antibakterielle wipes FØR du setter inn tampong. Bruk Tampax med hylster om du synes det er krise å stappe fingrene oppi flæsa, engangshanske var jo også bra tips. Åpne døren med wipes-en. Så finner du en vask eller antibac eller hva de har utenfor doen. 

Det er jo egentlig mye mer hygienisk å vaske hendene etter man er ferdig med å ta i alle former for dører. Et bakterie-problem på andre offentlige toaletter er jo at man må ta i utgangsdøren fra do etter man har vasket hendende, så er man tilbake til start fordi ikke alle som har tatt i den har rene hender.

Anonymkode: dbf7f...142

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hvis du forlanger 4stjerners toalett-fasiliteter, så foreslår jeg å droppe utendørs arrangementer. 

De fleste festivaler har vask med kaldt vann utenfor, men noen har kun antibac. 
Ta med våtservietter, papir og antibac selv i veska. 

Noe av sjarmen med slike festivaler er nettopp at det er utendørs, og at det er mer "primitivt". 
Man skal risikere være full av gjørme, ha gressflekker her og der, bli våt av regnet, drikke av plastkopper, spise av papptallerken, og gå på enkle toaletter tilsvarende utedo, 

Anonymkode: 03911...607

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Fordi de fleste der er 18-25 år og mange av dem driter (pun intended) i hygiene, de tenker liksom ikke på det 

Anonymkode: ab219...31c

AnonymBruker
Skrevet

På konserter og festivaler kan du ikke være så fisefin, at du ikke nøyer deg med antibac. Og det går fint ann å bruke tampong på festival. Ta med deg intimservietter, så er problemet løst.

Anonymkode: 60078...bb1

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Null stress? Syns ikke folk det er ekkelt at alle går rundt å tar på bæsj og tiss fra andre på dørhåndtak og når man skyller ned? 🤮 

Man skyller ikke ned på en festivaldo. Der ligger alt å skvalper, og som regel er det bare antibac.

Lykke til. 

AnonymBruker
Skrevet

Jo, takke seg til festivaldoer. Jeg har nettopp vært på en lengre campingtur med kano. Der var det ingenting. Voksne som barn måtte sette seg på huk i skogen. Men vi kunne  hvert fall vaske hendene i vannet etterpå.

Anonymkode: 8c282...c8e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fordi man ikke blir ren og får vasket av seg med antibac.  Alt drittet er forsatt på hendene og jeg blør ut en menskopp i timen så blør ekstremt mye. 

Er seriøst ikke vanlig å blø så mye 

Anonymkode: ec819...b3f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...