AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #1 Skrevet 21. juli 2023 Jeg skal betale en regning til et firma med lokasjon i England. Problemet er at banken mistenker jeg blir utsatt for svindel, og lar meg dermed ikke gjennomføre denne betalingen. Konsekvensen av dette gir ganske store utfordringer for meg. Er det mulig å omgås dette uten at det blir ulovlig? Finnes det et register der jeg navnet mitt er listet og som andre banker har tilgang til? Anonymkode: 46c9a...38c
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #2 Skrevet 21. juli 2023 Kan det være en mulighet å betale gjennom Paypal? Det er den enkleste måten å betale/overføre til UK etter min erfaring. Anonymkode: f2980...d5b 2
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #3 Skrevet 21. juli 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Kan det være en mulighet å betale gjennom Paypal? Det er den enkleste måten å betale/overføre til UK etter min erfaring. Anonymkode: f2980...d5b Nei, bruk Wise. Langt bedre og billigere. https://wise.com Anonymkode: bcf0c...9c5
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #4 Skrevet 21. juli 2023 Hva slags firma er det og hvilken sum snakker vi? Hvorfor må det være bankoverføring og ikke faktura/handle i nettbutikken deres e.l.? Hvorfor tror banken du blir svindlet? Anonymkode: 44c5b...587 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #5 Skrevet 21. juli 2023 Hadde tatt kontakt med banken og hørt med de i forkant.. Anonymkode: 58bac...79c
Pappi Skrevet 21. juli 2023 #6 Skrevet 21. juli 2023 Det er jo bare å kontakte banken og bekrefte at dette ikke er svindel og at transaksjonen skal gjennomføres. Med mindre din egentlige agenda her er å få tips til hvordan du kan gjennomføre lysskye transaksjoner med noen i Storbritannia.. 3
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2023 #7 Skrevet 22. juli 2023 Pappi skrev (5 timer siden): Det er jo bare å kontakte banken og bekrefte at dette ikke er svindel og at transaksjonen skal gjennomføres. Med mindre din egentlige agenda her er å få tips til hvordan du kan gjennomføre lysskye transaksjoner med noen i Storbritannia.. Absolutt ikke lyssky. Jeg sier i hi at jeg ikke er interessert i ulovlige tips. Anonymkode: 46c9a...38c
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2023 #8 Skrevet 22. juli 2023 Det tror jeg ikke banker kan gjøre. Annet å advare deg. Er du h e l t sikker på at bankek ikke har rett? Med mindre det handler om ulovligheter som f eks terrorstøtte eller brudd på sanksjoner mot f eks Russland kan ikke banker stoppe dette. Anonymkode: 2ede4...dec
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2023 #9 Skrevet 22. juli 2023 Jeg er så sikker som jeg kan være. Kanskje ikke 100%, men sikker nok til at jeg ønsker å gjøre det. Anonymkode: 46c9a...38c
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2023 #10 Skrevet 22. juli 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Absolutt ikke lyssky. Jeg sier i hi at jeg ikke er interessert i ulovlige tips. Anonymkode: 46c9a...38c I England er de ekstreme når det gjelder bankoverføringer. Jeg har fått overføringer stanset pga såkalte mistanker om svindel ved overføring mellom egne konti fra Norge til utlandet. Det er helt latterlig. På grunn av dette byttet jeg til Wise, som nevnt ovenfor. Ikke bare går det knirkefritt, det er også en langt rimeligere måte å overføre penger på. Og alt er selvfølgelig helt lovlig. Det er bare å laste ned appen og registrere seg. https://wise.com Anonymkode: bcf0c...9c5
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2023 #11 Skrevet 22. juli 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det tror jeg ikke banker kan gjøre. Annet å advare deg. Er du h e l t sikker på at bankek ikke har rett? Med mindre det handler om ulovligheter som f eks terrorstøtte eller brudd på sanksjoner mot f eks Russland kan ikke banker stoppe dette. Anonymkode: 2ede4...dec Du lever i en boble. Anonymkode: bcf0c...9c5
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2023 #12 Skrevet 22. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): I England er de ekstreme når det gjelder bankoverføringer. Jeg har fått overføringer stanset pga såkalte mistanker om svindel ved overføring mellom egne konti fra Norge til utlandet. Det er helt latterlig. På grunn av dette byttet jeg til Wise, som nevnt ovenfor. Ikke bare går det knirkefritt, det er også en langt rimeligere måte å overføre penger på. Og alt er selvfølgelig helt lovlig. Det er bare å laste ned appen og registrere seg. https://wise.com Anonymkode: bcf0c...9c5 Takk for svar. Noen tips til hva jeg bør være oppmerksom på? Jeg vil ikke gjøre noe som innebærer risiko. Anonymkode: 46c9a...38c
Gjest Linny111 Skrevet 22. juli 2023 #13 Skrevet 22. juli 2023 5 hours ago, AnonymBruker said: I England er de ekstreme når det gjelder bankoverføringer. Jeg har fått overføringer stanset pga såkalte mistanker om svindel ved overføring mellom egne konti fra Norge til utlandet. Det er helt latterlig. På grunn av dette byttet jeg til Wise, som nevnt ovenfor. Ikke bare går det knirkefritt, det er også en langt rimeligere måte å overføre penger på. Og alt er selvfølgelig helt lovlig. Det er bare å laste ned appen og registrere seg. https://wise.com Anonymkode: bcf0c...9c5 Jepp, jeg vet ikke hvordan det er i Norge, men da jeg kjøpte hus i UK, måtte jeg bevise hvor alle pengene på sparekontoen min kom fra så de visste at det ikke var hvitvasking. Jeg bruker også Wise til alle overføringer mellom UK og Norge.
Gjest Linny111 Skrevet 22. juli 2023 #14 Skrevet 22. juli 2023 4 hours ago, AnonymBruker said: Takk for svar. Noen tips til hva jeg bør være oppmerksom på? Jeg vil ikke gjøre noe som innebærer risiko. Anonymkode: 46c9a...38c Hva mener du med oppmerksom på? Hva skal du sende penger for? Er det fare for at det er kriminell virksomhet? Med Wise bør det ikke være noen problemer med selve overføringen.
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2023 #15 Skrevet 22. juli 2023 Linny111 skrev (3 timer siden): Hva mener du med oppmerksom på? Hva skal du sende penger for? Er det fare for at det er kriminell virksomhet? Med Wise bør det ikke være noen problemer med selve overføringen. Nei, er egentlig ikke redd for at det er kriminelt, men tenker på at det er en ganske høy sum. Jeg låner bort og får tilbake samme sum. Jeg hsr ikke lånt penger. Det er mine sparepenger. Men jeg skjønner at dette er umulig å svare på, pga lite informasjon fra min side. Uansett. Takk for svar alle sammen. Anonymkode: 46c9a...38c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå