Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg er gravid, testet positivt på søndag, og er i uke 3 nå. 
Hadde det jeg tror var en festeblødning søndag.

Har denne uken vert mye trøtt, litt kvalm og hodepine. Ellers fin form.

Var på toalettet for ca 1 time siden og det var da litt blod i trusen og når jeg tørket meg. Har ikke kramper, mensensmerter eller noe ubehag i magen. Har vert på toalettet flere ganger etter dette, for å sjekke, men kommer ikke mere blod.

Hva kan dette vere?

Hilsen litt stresset 25 åring….

Anonymkode: 88d32...472

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hei!

Jeg er gravid, testet positivt på søndag, og er i uke 3 nå. 
Hadde det jeg tror var en festeblødning søndag.

Har denne uken vert mye trøtt, litt kvalm og hodepine. Ellers fin form.

Var på toalettet for ca 1 time siden og det var da litt blod i trusen og når jeg tørket meg. Har ikke kramper, mensensmerter eller noe ubehag i magen. Har vert på toalettet flere ganger etter dette, for å sjekke, men kommer ikke mere blod.

Hva kan dette vere?

Hilsen litt stresset 25 åring….

Når skulle du egentlig ha mensen? Det trenger ikke nødvendigvis være noe alvorlig, kan rett og slett bare være slimhinnene som blør litt. Men du er fortsatt veldig tidlig❤️ du må nesten bare se litt an og ta en til test om noen dager. 

Anonymkode: 159b4...776

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Når skulle du egentlig ha mensen? Det trenger ikke nødvendigvis være noe alvorlig, kan rett og slett bare være slimhinnene som blør litt. Men du er fortsatt veldig tidlig❤️ du må nesten bare se litt an og ta en til test om noen dager. 

Anonymkode: 159b4...776

Mensen skulle startet på søndag..

❤️

AnonymBruker
Skrevet

Tror du kan slappe av enn så lenge. Da jeg var hos legen på første kontroll sa hun at jeg skulle være obs hvis følgende skjedde:

1) Mye blod

2) Blod sammen med smerter (mer enn mensenubehag altså, det er vanlig å ha)

Syns dette var veldig greit å forholde seg til. Leste et sted at opp mot 40% opplever blødninger uten at noe er galt.

Anonymkode: 7a30e...0bd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du er i uke 5, ikke 3 om du skulle hatt mensen på søndag. Man teller fra 1. dag i siste mens.

Du hadde ikke festeblødning på søndag. Egget fester seg etter eggløsning, dvs. dersom du hadde hatt festeblødning ville det skjedd for 1-2 uker siden. Det vil si at det er andre gang du blør. Du må bare se det an. Det kan være ingenting, men man må alltid ta høyde for at man kan abortere også, når man blir gravid og det er ingenting man kan gjøre fra eller til med det. Bare la tiden gå og ikke stress sånn.

Anonymkode: eb085...15c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg blødde bittelitt da jeg skulle hatt mensen. Tenkte at det var festeblødning jeg også. Men det kom også litt i uke 8 og sånn har det fortsatt ca hver 4 uke, et par dråper, mest brunt blod. 

Anonymkode: 5b1e0...d6e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er fortsatt fortvilet og forvirret…

Blødningen har ikke stoppet enda. Når jeg er på toalettet kommer det blod når jeg tørker meg. Av og til en liten flekk i trusa.

Jeg er redd. Har pratet med legen, som sa det kunne vere både det ene og det andre. Man vet jo ikke. Har ingen smerter. Skulle tro jeg kjente noe om det skulle vert en SA? 

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg er fortsatt fortvilet og forvirret…

Blødningen har ikke stoppet enda. Når jeg er på toalettet kommer det blod når jeg tørker meg. Av og til en liten flekk i trusa.

Jeg er redd. Har pratet med legen, som sa det kunne vere både det ene og det andre. Man vet jo ikke. Har ingen smerter. Skulle tro jeg kjente noe om det skulle vert en SA? 

Det trenger ikke bety det hadde vært så mye smerter. Tror dessverre det er bare å vente og se når man er så tidlig. 

Anonymkode: 48375...a1d

AnonymBruker
Skrevet

Det er veldig vanlig med småblødninger tidlig i svangerskapet uten at det trenger å bety noe som helst. Legen har dessverre rett i at det ikke er noe annet å gjøre enn å vente og se. 

Og, om du skulle være på vei til å miste så er det fordi noe går gått galt i fosterutviklingen og kroppen rydder opp, ikke noe du kan gjøre fra eller til. ❤ SA så tidlig trenger ikke være mer dramatisk enn en litt forsinket mens. 

Anonymkode: 2c92e...ba1

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Ring fastlege på mandag så du kan få målt hcg med to dagers mellomrom. Jeg blødde masse de første ukene av første trimester, og det gikk fint med graviditeten. Men var også superstressa og målte hcg og var i tillegg på tidlige ultralyder. Gjør det du kan og føler må til for å roe deg litt. Du får ikke gjort noe fra eller til, men for meg hjalp det veldig å vite hva som var utviklingen. Har også mistet en gang, og da var det også viktig for meg å få det bekreftet så tidlig som mulig. Lykke til!❤️

Anonymkode: 89ab4...910

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ring fastlege på mandag så du kan få målt hcg med to dagers mellomrom. Jeg blødde masse de første ukene av første trimester, og det gikk fint med graviditeten. Men var også superstressa og målte hcg og var i tillegg på tidlige ultralyder. Gjør det du kan og føler må til for å roe deg litt. Du får ikke gjort noe fra eller til, men for meg hjalp det veldig å vite hva som var utviklingen. Har også mistet en gang, og da var det også viktig for meg å få det bekreftet så tidlig som mulig. Lykke til!❤️

Anonymkode: 89ab4...910

Ja, ønsker å få målt HCG, kommer til å ringe mandag.. Trenger bare å vite hva som faktisk skjer. For jeg synest det er så rart at jeg bare blør, uten at jeg kjenner noe som helst, ikke ett stikk en gang. Tok medisinsk abort for 8 år siden, i uke 6, så jeg vet hva en abort kan kjennest ut som.
Tusen takk❤️

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Bare spekulasjon fra min side, men det kan jo også være ett av to foster som ikke overlevde. Har hørt om mange som faktisk har mistet et foster, men som fortsatt er gravid med et. 

Jeg opplevde MA, fostrene hadde vært døde i mange uker. Kunne heller ønske at kroppen min hadde ordnet opp med én gang. Da hadde jeg sluppet å være sykenekdt med ekstrem kvalme i flere uker etter at de hadde sluttet å utvikle seg, pluss vi kunne raskere gått videre og prøvd på nytt… 

Håper du bare har litt ufarlig blødning, det er det mange som opplever!! Krysser fingrene for deg!!

Anonymkode: 62061...315

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Bare spekulasjon fra min side, men det kan jo også være ett av to foster som ikke overlevde. Har hørt om mange som faktisk har mistet et foster, men som fortsatt er gravid med et. 

Jeg opplevde MA, fostrene hadde vært døde i mange uker. Kunne heller ønske at kroppen min hadde ordnet opp med én gang. Da hadde jeg sluppet å være sykenekdt med ekstrem kvalme i flere uker etter at de hadde sluttet å utvikle seg, pluss vi kunne raskere gått videre og prøvd på nytt… 

Håper du bare har litt ufarlig blødning, det er det mange som opplever!! Krysser fingrene for deg!!

Anonymkode: 62061...315

❤️❤️

Håper selvsagt på det beste, men prøver å ikke håpe for mye.. Heldigvis bare 1 dag til med «venting», før jeg kan ringe legen. 
I følge «Flo» appen jeg bruker, er jeg i uke 6 (5+1). 
Kjenner jeg gleder meg til at denne uvissheten er over. Sliter med å sove grunnet alle tankene.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Uvissheten er over, og det er SA jeg har dessverre…

- TS

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

- TS

♥️

Anonymkode: 48375...a1d

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

- TS

❤️

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

- TS

😞 hvordan vet du det sikkert? 

Anonymkode: 9c475...8e5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

😞 hvordan vet du det sikkert? 

Har vert hos legen idag😔 

Var full av blod idag tidlig, sorry for beskrivelse. Og har skikkelige smerter.😔

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har vert hos legen idag😔 

Var full av blod idag tidlig, sorry for beskrivelse. Og har skikkelige smerter.😔

Så leit, huff 💔 lei meg på dine vegne😞

AnonymBruker
Skrevet

Så leit, huff 💔 lei meg på dine vegne😞

❤️

Men vi gir ikke opp! Jeg tenker at jeg er glad for at jeg nå vet at jeg kan bli gravid, det er en god trøst❤️

• Hjerte 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...