Gå til innhold

Lege avbestiller timen min 1 time før oppmøte

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

har jeg noen rettigheter? Kan jeg kreve penger? Jeg har trosalt tatt fri fra jobben

Hadde time i dag kl 10 og får melding 1.5t før at timen må avlyses og jeg vil få beskjed om ny time snarest

Jeg ringer og får telefonsvarer som forteller at de har sommerferie til midten av august. 
Når ikke frem på melding. 

Dette var en ganske viktig time.. 

har jeg noen rettigheter når de avlyser timen min på så kort varsel? Dette er 2 gangen de gjør dette med denne timen og de har også utsatt klokkeslettet samtlige ganger.

er fullt forståelig hvis lege blir syk osv men savner tydelige kommunikasjon...

Anonymkode: 977e4...820

• Liker 2
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hadde bare byttet fastlege.. tror ikke du kan kreve penger. Jøss for en tankegang.

Anonymkode: fd1da...6db

Skrevet

Har du ikke fått betalt avspasering fra jobb da? Du har vell ikke fri hele dagen?

• Liker 3
Skrevet (endret)

Nei, du kan ikke få penger fordi legekontoret avlyste legetimen. 

Merkelig tankegang.

PS! Prøv å finne en annen fastlege, om mulig. Og denne timen som ble avlyst, har du mulighet for å bestille time hos en privatklinikk i stedet? Der har man ofte legetimer på kveldstid også, så du slipper å ta fri fra jobb. Det vil si hvis du bor slik til at det finnes noen privatklinikker i din nærhet.

Endret av Million
  • Nyttig 2
Skrevet

Kan det tenkes at legen ble syk og måtte avlyse alle timer denne dagen? Har skjedd med barnas tannlege flere ganger enn de har vært der....

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er det en merkelig tankegang? Som pasient blir man avkrevd fort 1500 kr om man avlyser timen mindre enn 24 timer i forkant. Synes ikke det er det spor merkelig å kreve det samme tilbake. 

Anonymkode: dd4bf...784

• Liker 7
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

har jeg noen rettigheter? Kan jeg kreve penger? Jeg har trosalt tatt fri fra jobben

Hadde time i dag kl 10 og får melding 1.5t før at timen må avlyses og jeg vil få beskjed om ny time snarest

Jeg ringer og får telefonsvarer som forteller at de har sommerferie til midten av august. 
Når ikke frem på melding. 

Dette var en ganske viktig time.. 

har jeg noen rettigheter når de avlyser timen min på så kort varsel? Dette er 2 gangen de gjør dette med denne timen og de har også utsatt klokkeslettet samtlige ganger.

er fullt forståelig hvis lege blir syk osv men savner tydelige kommunikasjon...

Anonymkode: 977e4...820

Tok seg tidligere ferie enn planlagt 

Anonymkode: 09630...07f

AnonymBruker
Skrevet

Det du har av rettigheter er vel at du fortsatt får betalt fri fra jobben. 

Anonymkode: d61cd...751

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Det du har av rettigheter er vel at du fortsatt får betalt fri fra jobben. 

Hvorfor tar du det for gitt at ts har betalt fri?

Anonymkode: 3740a...865

• Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Hvorfor tar du det for gitt at ts har betalt fri?

Anonymkode: 3740a...865

Godt poeng. Jeg har alltid hatt det selv så tok det nok for gitt.

AnonymBruker
Skrevet

Ts - klag til Statsforvalteren.

Legen din endret først timen din to ganger, så satte deg opp på en time når den må ha visst at den var på ferie (siden det opplyses om at de har ferie på telefonen).

Dette var en viktig time. Fastlege er dessuten forpliktet til å opplyse hvem man kan henvende seg til i egen ferietid, ved behov for legehjelp.

Anonymkode: 31101...200

Skrevet

Ryddet for avsporing og signering som helsepersonell.

Christina82, mod

AnonymBruker
Skrevet

Jeg reiste 2 timer en gang til spesialist, og satt lenge på venterommet.. til slutt gikk jeg å varslet at jeg hadde sittet lenge.. da var visst legen syk og de hadde glemt å gi beskjed. 
Jeg krevde papir på oppmøte så jeg fikk igjen på pasientreiser.. 

Anonymkode: fae11...6a2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Leger er folk de også. Og har gjerne både privatliv og familie, enten det er barn som blir syke eller gamle foreldre som skader seg.

Du har ikke mer rett på å vite grunnen til legens fravær enn det din arbeidsgiver kan kreve av informasjon om din helse (dvs ingenting).

Hvis det skjer ofte at timer blir avlyst på kort varsel står du fritt til å finne en annen lege.

Anonymkode: 7e900...89c

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...