Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

https://www.seher.no/kongelig/om-prinsessen-ganske-uakseptabelt/79921222?fbclid=IwAR1gUIAPsS3SbEHYeKmNTANBUNDTEw8821pFydnGJp5QN5cylrbo43TTOyo

Kronprinsfamilen var på Stavernfestivalen, og der var det visstnok et område som var sperret av for de under 20 år. Dette var en grense, som i følge vaktene, var absolutt. Vel - helt til PST kom inn i bildet. Da ble både Ingrid Alexandre OG Sverre Magnus sluppet inn sammen med foreldrene.

Er dette greit, eller burde Haakon og Mette-Marit ha unngått og gå inn dit hvor aldersgrensen var 20+, sett at det var sikkerheten som gjorde at de ikke burde skilles fra barna?

De må vel ha visst om dette på forhånd? Og de må vel ha visst om at hvertfall Se&hør ville plukke opp dette? Burde reglene gjelde for alle - uansett hvilken samfunnsrolle man har, eller er det litt hipp som happ?

Tidligere ble det også avbildet at Prinsessen hadde familiehunden på fanget da hennes kjæreste, Magnus, kjørte bilen vekk fra eiendommen på Skaugum. Selvom det ikke finnes spesifikke lover om sikring av hund i bil, så er du likevel pålagt å sikre all last forsvarlig - dette innebærer da også sikring av hund. Dersom du blir stoppet av politiet og de vurderer det slik at hunden ikke er tilstrekkelig sikret, så risikerer man bot. Er dette også noe som ikke gjelder for de kongelige?

Legger også merke til at Se&hør er eneste mediet som har skrevet en sak om dette. Jeg lurer på hvorfor verken VG, Dagbladet, tv2 eller NRK har tatt i saken?

lov.png

Endret av Happylife82
  • Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Absolutt ikke greit. 

• Liker 2
Skrevet

Forsøkene å fremstå folkelig slår sprekker i saker som denne.

Selvfølgelig ikke greit å få særbehandling og så gjemme seg bak PST.

Skandalene hopper seg og plutselig en dag er det blitt mindre nødvendig med et kongehus i Norge.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg kjenner faktisk at jeg er skuffa over vurderingene som ble gjort i denne saken her. Kongefamilien har liksom hatt status på seg for å være så "folkelige", og det kom vel først og fremst med Kong Olav, og så har Kong Harald videreført dette. Jeg syns absolutt at dette trekker tilbake på det folkelige, all den tid det fremstår her som at reglene er ikke-eksisterende for de kongelige. Kronprinsparet burde, i mine øyne, fremstått som gode rollemodeller her, og fulgt reglene - ikke brukt sin posisjon og rolle for å få goder! 

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Det holdt ikke å bruke 5 millioner på bursdagsfeiringen til Ingrid Alexandra når over 100.000 familier i Norge står i matkø pga. fattigdom? 

Endret av iliah
  • Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor de absolutt måtte inn der det var 20+ aldersgrense, når barna ikke er gamle nok til det. Da gjør man som andre foreldre, og går en annen plass.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Burde kanskje sette opp kongetribune der da, hvis prinsen og prinsessen ikke kan ha tilgang på vip- området som er. Jeg synes denne saken er dum, politiet ville selvsagt ha de på område med foreldrene for sikkerheten, ikke for og sjenke dem fulle på sprit. Det er faktisk ikke bare snakk om deres sikkerhet, men også andre rundt dem. Om vi skal ha et kongehus kan vi godt diskutere, men så lenge vi har det må de ha sikkerhet og spesialbehandling. Kanskje Ingrid skulle ønske hun kunne gå på festival med vennene sine uten sikkerhetsvakter? 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
Spitzy skrev (2 minutter siden):

Burde kanskje sette opp kongetribune der da, hvis prinsen og prinsessen ikke kan ha tilgang på vip- området som er. Jeg synes denne saken er dum, politiet ville selvsagt ha de på område med foreldrene for sikkerheten, ikke for og sjenke dem fulle på sprit. Det er faktisk ikke bare snakk om deres sikkerhet, men også andre rundt dem. Om vi skal ha et kongehus kan vi godt diskutere, men så lenge vi har det må de ha sikkerhet og spesialbehandling. Kanskje Ingrid skulle ønske hun kunne gå på festival med vennene sine uten sikkerhetsvakter? 

Joda, men har hun lyst til å si fra seg kronjuveler, designerklær, fantastiske opplevelser, flotte sommersteder, et Slott etterhvert og det som følger med. Synes ikke synd på henne. Hun er voksen nå, kan si fra seg alt dette hvis hjn ønsker. Det ønsker hun ikke.  Og hvilke 19- åring takker nei til å komme inn på et VIP område?

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg syns ikke de kongelige skal særbehandles i alt nei. Dem burde ikke gått på festivalen når det var 20 års grense. Pga dette så er dem ikke folkelige i mine øyner. Men dem bruker bevist sin status og situasjon her som gjør at dem kan få særbehandling. Jeg syns ikke det er riktig. Dem kan gå på festivaler osv når dem blir gamle nok til det som alle andre. Er ikke synd på dem. Dette syns jeg er negativt for kongehuset. Skuffende hvordan dem tenker rett og slett. Blir uvel av det.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Siljes_tanker skrev (13 minutter siden):

Joda, men har hun lyst til å si fra seg kronjuveler, designerklær, fantastiske opplevelser, flotte sommersteder, et Slott etterhvert og det som følger med. Synes ikke synd på henne. Hun er voksen nå, kan si fra seg alt dette hvis hjn ønsker. Det ønsker hun ikke.  Og hvilke 19- åring takker nei til å komme inn på et VIP område?

Er vip område er litt sånn- du blir utestengt selv også. Jeg takket ikke nei til vip- område når jeg var 19, men nå gjør jeg gjerne det av erfaring. Ingrid har vel aldri hatt mulighet til annen erfaring. Venninnene hennes, vanlige tenåringer , ville sikkert inn på vip område sammen med henne, imens hun kanskje helst ville ut til de. Det er jo sånn vi mennesker er? 
jeg har ikke sagt at jeg synes synd på henne, hun virker glad og trygg. Hun har mange fordeler i livet, men også et enormt ansvar og begrensninger. Mulig hun følger sin far og går inn i en « Johnny fra Stovner « periode, men jeg tror hun har fått lov av foreldrene sine og leve litt mer normalt så lenge det er innenfor lover om sikkerhet. Som og ta seg sommerjobb i oppvasken på en restaurant- men med sikkerhetsvakter til stede ( egentlig litt absurd ) om hun vil si ifra seg alt er for tidlig og si.  Inntil videre er hun en trussel og terror fare og kan ikke bevege seg fritt på festival uten vakter. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
marita31 skrev (5 timer siden):

Jeg syns ikke de kongelige skal særbehandles i alt nei. Dem burde ikke gått på festivalen når det var 20 års grense. Pga dette så er dem ikke folkelige i mine øyner. Men dem bruker bevist sin status og situasjon her som gjør at dem kan få særbehandling. Jeg syns ikke det er riktig. Dem kan gå på festivaler osv når dem blir gamle nok til det som alle andre. Er ikke synd på dem. Dette syns jeg er negativt for kongehuset. Skuffende hvordan dem tenker rett og slett. Blir uvel av det.

Så Ingrid skal ikke få gå på festivaler som andre ungdommer, fordi det er 20 års grense på vip område hvor politiet mener hun må være på for sikkerheten? Særbehandling går begge veier. Nei, hun kan aldri gå på festival som « alle andre» , det er prisen hun betaler for og være kronarving.  De er nok så folkelige som de kan være, og mindre enn de ønsker. Som kongen som drømmer om å kunne gå inn på en kaffesjappe og kjøpe seg en take away kaffe selv , men det må vakter gjøre for han … for din og min sikkerhet. 

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...