AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #1 Skrevet 21. juli 2023 Tidligere gjekk vi til sengs om kveldene omlag samtidig, og vi hadde ofte en runde sex om kveldene såfremt ein hadde overskudd til det, og eit godt potensiale for innsovning. Dette har imidlertid etterhvert endret seg ettersom kona trivest å sitte oppe til langt natt, og eg rutinemessig ønsker å legge meg til fast tid og står opp om morraen til fastsatt tid. En konsekvens av skjevdeling av leggetid har ført til gradvis endret samlivsmønster også i forholdt til det sexuelle., og det intime. Han sover oftest tungt når hun legger seg, og hun liker å sove når han stå opp om morraen. Barna har forlengst flyttet ut, og hun har vert ufør i omlag 10 år, og han nyleg førtidspensjoner. Eit par som hadde lang fartstid hadde vert på samlivskurs, og forskjell leggetid stod sentralt som ledd i å forbygge samlivsbrudd. Noen par deler ikkje ekteseng av praktiske årsaker. Noen par føler at det går en slags sperrelinje i ektesengen og de lever saman som venner. Noen par lever saman av økonomiske årsaker, og er usikre på konsekvensene ved samlivsbrudd. Noen par lever saman men har høyst ulike fritisintrs. Noen par lever saman, men har ulikt forhold til m.a bo-trivsel, familietilknytting. Arbeidslivet har endret seg siste 50 årene ettersom mange har idag en jobb innen offshore, turnus / skiftordninger, og dette har ført til en omstilling, og utfordringer i forhold til tilpassninger i samlivet. Noen har taklet dette tilsynelatende bra, men mange opplever at følgen blir samlivsbrudd etterfulgt av eit liv i singeltilverelse. Anonymkode: 0df4f...096
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #2 Skrevet 21. juli 2023 Vi har separate soverom og legger oss ofte til litt forskjellige tider. Det gjorde vi for så vidt da vi delte soverom også 😊 Anonymkode: 1c2b2...7ce 3
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #3 Skrevet 21. juli 2023 De gangene vi har lagt oss samtidig de siste 8 årene, har vært når sex ved leggetid passer inn i hans døgnrytme. Han er nattmenneske og sliter med å sovne uansett døgnrytme, jeg(hun) er midt-på-dagen-menneske og er mentalt gåen på kvelden. Han jobber dessuten skift, jeg har dagjobb slik at jeg kan levere og hente barn på barnehage/skole når han jobber kveldsskift. Vi begge har adhd, han sliter mest med hyperaktivitet/uro i kroppen, jeg sliter mest med viljestyrt oppmerksomhet, organisering og planlegging, og har heller for lite energi. Det gir jo noen utfordringer ifht dette. Joda, vi har sex både andre steder og til andre tider. Samtidig savner jeg egentlig det med å legge seg samtidig, nå når det er så sjeldent vi gjør. Anonymkode: 32e9d...0d8
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #4 Skrevet 21. juli 2023 Vi legger oss som regel i senga ilag, så leser eller ser den som ikke vil sove, på tv i sengen. Eventuelt ender ofte en opp med å sovne på sofaen, så vekker den som vil være lengst oppe den andre når den vil legge seg. Sex foregår som regel tidligere på dagen, når vi legger oss i sengen er det alltid fordi en er sovetrøtt og sliten. Vi begge har veldig godt sovehjerte, så det funker fint for oss. Begge foretrekker å være oppe sent og stå opp sent når vi har mulighet. Anonymkode: e58ff...2e1
Millinea Skrevet 21. juli 2023 #5 Skrevet 21. juli 2023 Legger oss nesten alltid samtidig. Da har vi vår kosetid før vi blir trøtte og skal sove. 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #6 Skrevet 21. juli 2023 Har vært sammen 15 år. Periodevis legger vi oss likt, andre perioder legger vi oss ulikt. Sex har vi uansett, gjerne på morgen eller tidlig kveld/ettermiddag. Mannen står ofte opp først, han liker å stå opp tidlig. Han kommer gjerne inn med en kaffi på senga litt senere, så prater vi litt, koser og har sex. Fin start på dagen. Anonymkode: 0f637...30f
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #7 Skrevet 21. juli 2023 Legger oss alltid samtidig, rundt 20 nå etter barna har flyttet ut. Ser ett par episoder av en serie på tv før vi sovner. Anonymkode: 42470...798
Januar2 Skrevet 21. juli 2023 #8 Skrevet 21. juli 2023 Er vi hjemme begge to legger vi oss samtidig, Jobber han seint/natt legger jeg meg alene og han kommer når han er ferdig, 🥰 felles rom, og dyne er viktig for vårt forhold
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #9 Skrevet 21. juli 2023 Vi legger oss sjelden samtidig da jeg er a-menneske og han b-menneske. Og vi sover veldig sjeldent i samme seng da hans snorking vekker meg. Sex har vi når største barnet har sovnet, men nå når barna blir eldre så blir det stadig oftere slik at jeg sovner før eldstebarnet. Klart at det går utover intimiteten. Anonymkode: ba048...bbd
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #10 Skrevet 21. juli 2023 Vi sover stort sett på hvert vårt rom, og legger oss til ulik tid. Han sliter med søvn og legger seg (for meg) tidlig og er avhengig av en ganske strikt rutine. Jeg har stort behov for egentiden jeg får når alle andre har lagt seg… Sex er en sjeldenhet og var det også da vi delte rom. Anonymkode: 8301e...382 1
Perfume Skrevet 21. juli 2023 #11 Skrevet 21. juli 2023 Alltid sammen! Om den ene da ikke er trøtt, ligger denne heller på mobilen i senga og ser på youtube eller whatever. Føler mer samhørighet når man legger seg likt!
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #12 Skrevet 21. juli 2023 Å være B menneske og ligge å se i taket i mørket når den andre har snorket inn for lengst er rimelig forferdelig. Innimellom legger vi oss samtidig, Innimellom legger vi oss til forskjellige tider. Ingen av oss har noen "nå må du legge deg fordi jeg skal legger meg" opplegg. Vi er voksne mennesker, og legger oss når vi ønsker. Intimitet, sex og nærhet har det dog aldri stått på. Anonymkode: d9c91...edc 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #13 Skrevet 21. juli 2023 Vi legger oss generelt alltid samtidig, bortsett fra når den ene legger seg litt før dersom kun den ene jobber seint. Vi har vært sammen i over 11 år. Anonymkode: 0bf41...5a2
Trolltunge Skrevet 21. juli 2023 #14 Skrevet 21. juli 2023 98 av 100 ganger, omtrent, går vi og legger oss samtidig. Han er veldig tydelig på at det er viktig for ham at vi gjør det. Ikke bare på grunn av sex, men på grunn av småprat og kos før vi sovner også. Det er like viktig for ham selv om sex overhodet ikke er på tapetet. Jeg ser definitivt verdien av det jeg også, så selv om han er den som er mest pådriver for dette er det ikke noe jeg påtvinges. Den stunden er viktig føler jeg. Kanskje spesielt de dagene vi har vært veldig opptatt på hver vår kant, men å ha det som rutine gir definitivt mer småprat, kos og sex, og bidrar til å opprettholde båndet mellom oss.
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #16 Skrevet 21. juli 2023 Nei fordi jeg trenger mer søvn enn han. Anonymkode: 39dce...25e
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #17 Skrevet 21. juli 2023 Det varierer. Noen ganger samtidig, noen ganger legger han seg først, andre ganger legge jeg meg først. Anonymkode: 5a0fb...17a
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #18 Skrevet 21. juli 2023 Vi legger oss samtidig så og si hver eneste kveld. En sjelden gang sitter han oppe litt lengre, men det går månedsvis mellom. Jeg sovner raskt mens han ofte kan se serie på telefonen. Sex har vi som oftest tidligere på kvelden, men har vi ikke hatt det har vi som regel sex når vi legger oss. Vi begge liker best å legge oss samtidig. Skaper rom for gode samtaler og kos. Har vært sammen i 15 år og har lagt oss samtidig hele veien. Anonymkode: 34292...704
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #19 Skrevet 21. juli 2023 Legger oss ca samtidig selv om jeg er B-menneske. Liker å lese et par timer før jeg sover, og med kindle kan jeg lese uten å forstyrre a-mennesket. Anonymkode: 471ed...5e2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå