Gå til innhold

Hvorfor avfølger alle på en kanal men ikke en annen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

På snap legger jeg ut mye tull og uinteressante greier. La merke til at ingen har fjernet meg på snap de siste 5 årene. På instagram derimot legger jeg ut sjeldnere og legger mer innsats i fine bilder både av meg selv og landskap etc. Og der mister jeg følgere hele tiden? Mange av de samme som avfølger meg følger meg fremdeles på snap og ser på alt jeg gjør. Er ca 80 stk som har avfulgt meg på instagram de siste 2 årene, jeg vet det siden jeg allerede har privat profil og få følgere. Hva er grunnen til dette tro?

Alle sier man skal blåse i å ta sosiale medier seriøst og vil ikke si jeg gjør det med alt det lite selvhøytidelige jeg legger ut på snap, men er likevel en litt kjip følelse at jeg blir slettet av «alle» på insta, føler det veldig avvisende 

Anonymkode: b1137...aaf

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja vel

Anonymkode: 71a64...a5f

Skrevet

Kan være fordi det er så knotete å avfølge på snap, jeg gidder sjelden. Bare tapper forbi stories, så dermed ser det sikkert ut som jeg har sett. På instagram derimot er det enklet og kjapt å avfølge.

• Liker 2
Skrevet

De er vel mer interessert i dagligdags fjas enn fine landskapsbilder, da. Jeg avfølger sjelden noen på snap, fordi jeg i større grad bruker det til to-veiskommunikasjon, mens terskelen for å avfølge på insta er mye lavere - der ser jeg primært bare på bildene og avfølger fort hvis det som legges ut ikke er så givende for meg (og kombinasjonen selfies og landskapsbilder havner fort i den kategorien hos meg).

• Liker 1
Skrevet

Insta bruker jeg til inspirasjon til hobbyer, matretter osv så der har jeg med tiden sluttet å følge venner. Snap er mere venner og familie, se hva de gjør og samtidig ha mulighet til å kommunisere.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

At folk bryr seg om ting som dette er egentlig helt utrolig.

Anonymkode: e0da0...612

AnonymBruker
Skrevet

På snap må man trykke aktivt inn på den man vil se. Evt ikke trykker på de man ikke vil se. På Instagram kommer det opp i feeden, noe som kan være irriterende hvis noen poster ofte, lager laaaaange kjedelige reels fra ferier osv. Jeg muter disse, men mange er kanskje ikke klar over mutefunksjonen, så de avfølger istedet. 

Anonymkode: b6065...d4f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

At folk bryr seg om ting som dette er egentlig helt utrolig.

Anonymkode: e0da0...612

At noen kommer med slike kommentarer som dette er mer utrolig. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

På instagram strømmer det jo til falske følgere nonstop. Jeg tar en sjau flere ganger i året for å bli kvitt dem. Merkelig at følgertallet ditt synker på IG, de aller fleste med åpen konto har masse fake followers.

Anonymkode: 47d82...377

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Teyla skrev (1 time siden):

Kan være fordi det er så knotete å avfølge på snap, jeg gidder sjelden. Bare tapper forbi stories, så dermed ser det sikkert ut som jeg har sett. På instagram derimot er det enklet og kjapt å avfølge.

På snap vet jeg faktisk ikke hvordan jeg avfølger 😅 På instagram er det en del jobb åavfølge, er nok derfor veldig mange følger horder av kontoer som de forlengst har glemt.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

På instagram strømmer det jo til falske følgere nonstop. Jeg tar en sjau flere ganger i året for å bli kvitt dem. Merkelig at følgertallet ditt synker på IG, de aller fleste med åpen konto har masse fake followers.

Har ikke merket dette..? Vi har en åpen profil for bedriften jeg jobber i (jeg er SoMe-ansvarlig). Det er en følger nå og da med nakenbildeprofil som jeg antar er fake, men det strømmer da ikke til…?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har avfulgt mange på instagram fordi insta neste ikke viser meg andres bilder lenger. Det er typisk 2-3 bilder fra folk jeg følger, resten er "suggestions". Så om jeg skal få sett noe som helst relevant følger jeg mange færre enn før. 

Anonymkode: ddca5...cc8

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har ikke merket dette..? Vi har en åpen profil for bedriften jeg jobber i (jeg er SoMe-ansvarlig). Det er en følger nå og da med nakenbildeprofil som jeg antar er fake, men det strømmer da ikke til…?

Jeg har 547 følgere og ved en kjapp gjennomgang så er nok ca 100 av dem falske. Jeg har vanlig åpen konto hvor jeg legger ut 3-4 naturbilder per år. Men er aktiv på IG og liker/ser på mange bilder og reels. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg har 547 følgere og ved en kjapp gjennomgang så er nok ca 100 av dem falske. Jeg har vanlig åpen konto hvor jeg legger ut 3-4 naturbilder per år. Men er aktiv på IG og liker/ser på mange bilder og reels. 

Så rart. Jeg har ca 1000 følgere og er ganske hands on på følgere, da jeg følger alle åpne bedrifts-/skaperprofiler tilbake.. er ganske sjeldent jeg stusser over følgere, de fleste profilene virker helt legetime  

AnonymBruker
Skrevet

Takk for alle svar. Så da er det rett og slett bare enklere å avfølge på insta. Det som er rart er at enkelte som har avfulgt meg der (og tatt vekk meg fra sin konto også) av og til kommenterer hyggelige ting på snapstory. Har ikke lagt ut noe mer etter mai da jeg vet at jeg mister 10 følgere for hvert bilde, så kommer ikke til å bruke kontoen mer. Hadde sikkert hatt flere følgere om jeg hadde åpen konto for får en del forespørsler fra fremmede, men føler meg ikke komfortabel med det. Alt i alt bare svir det litt at mange folk sletter, men ser den at det er enklere fordi man bare trenger å trykke avfølg. Har selv ikke avfulgt noen 

Anonymkode: b1137...aaf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...