Gå til innhold

Hvilken husleie har dere som bor i kommunal bolig?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Dere som leier bolig, Hva betaler dere i husleie i mnd? 

Anonymkode: 0e85e...266

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

En venninne har 3000 i husleie. Varig fattig. Derfor. 

Anonymkode: 8f2d1...911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Betalte 3000 for 13 år siden. 70 kvadratmeter,  ett soverom, lite rom som kunne brukes som kontor, bod, bad, to ganger, stue med kjøkkendel. 

Anonymkode: 52639...d12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Betalte 3000 for 13 år siden. 70 kvadratmeter,  ett soverom, lite rom som kunne brukes som kontor, bod, bad, to ganger, stue med kjøkkendel. 

Anonymkode: 52639...d12

Alltid noen som kommer med så relevante svar. Anser du det som din plikt å svare uansett hva tråden dreier seg om? 

9000 for drittleilighet i Oslo. 

Anonymkode: 34e1f...fb4

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

hvordan orker folk å bo sånn? Er det ikke dårlig standard og mye tvilsomme folk som bor i de boligene?

Anonymkode: e8a9d...69e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

9500 kr. By på Østlandet (ikke Oslo). Kombinert stue/kjøkken, bad, 1 soverom, egen inngang og parkeringsplass. En samling leiligheter/småhus som er satt av til mennesker med mildere psykiske/mentale problemer (Downs, Asbergers etc), så ikke rusmisbrukere eller innvandrere. 

Anonymkode: cb1f5...cbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

13000, leilighet med 2 soverom. Østlandet, ikke Oslo. Koster det samme som andre tilsvarende leiligheter.

Anonymkode: 8c103...205

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

hvordan orker folk å bo sånn? Er det ikke dårlig standard og mye tvilsomme folk som bor i de boligene?

Leier midlertidig mens jeg venter på at huset jeg har kjøpt skal ferdigstilles. 
Måtte flytte ut der jeg leide, fordi huseierne solgte huset, og fikk leie av kommunen mens jeg venter på mitt hus. Greit nok det 

Anonymkode: 3bbba...924

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Gjetter at de ikke har så mange valg? Om man skulle finne noe billigere privat så er de uansett ekstremt kresne på hvem de leier ut til, og de som bor i kommunale boliger kan nok heller ikke bla opp 3-6 mnd depositum. Nav-garanti? Har aldri godtatt dette når jeg leide ut.

Anonymkode: d0145...0d5

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er ikke flust i kommunale boliger. Det er mangelvare.

Anonymkode: 2f2b8...523

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

11900 + strøm. 60 kvm, 2 soverom, 4 personer. Ca 15-30 minutter utenfor Bergen sentrum om du bruker bil/bybane.

Anonymkode: 179b3...4e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg « orket» det i 9 måneder da jeg ikke hadde et annet valg. Flyttet ut så raskt jeg kunne. Oppholdet satte spor. Jo forferdelig dårlig standard, noen av naboene var uten boevne . Betalte 11.900 i måneden, dette var 4 år siden. Strøm var inkludert , men få av stikkontaktene virket . 
ts, dette varierer fra kommune til kommune, men det er vel stort sett gjengsleie. Lenge siden kommunal bolig var er sosialt prosjekt for og hjelpe folk og spare. Min 2 roms med tette rør på badet og uten strøm på kjøkkenet til 11.900 i måneden ligger i Oslo. Så vidt jeg vet er det 14.000 i dag. 

Anonymkode: 888dd...e72

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Gjetter at de ikke har så mange valg? Om man skulle finne noe billigere privat så er de uansett ekstremt kresne på hvem de leier ut til, og de som bor i kommunale boliger kan nok heller ikke bla opp 3-6 mnd depositum. Nav-garanti? Har aldri godtatt dette når jeg leide ut.

Anonymkode: d0145...0d5

Det er nettopp det at man ikke har noe valg. Jeg hadde depositum, tilbød og betale 1 års leie på forskudd og, men de fleste ( i Oslo ) bruker utleiemeglere som utelukker uføretrygdede som leietakere. Heldigvis ble jeg friskere og kunne jobbe igjen, og da fikk jeg leie en finere og billigere leilighet. Litt skrudd system. Boligbygg , som leier ut kommunale boliger i Oslo har også private boliger som har bedre standard og er rimeligere, men en må ha jobbkontrakt for og leie disse. Det er profitt i og utnytte folk som ikke har noe valg. 

Anonymkode: 888dd...e72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Koster 14000 i min kommune (tror brakkene er billigere). En bekjent fikk en slik leilighet etter opphold på rehabilitering, hun satt da igjen med 3000 som skulle dekke alt annet. Hun fikk innvilget kommunalt lån heldigvis, da fikk hun bedre råd.

Anonymkode: 51b52...c72

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Tror du virkelig folk velger dette frivillig?

Anonymkode: c1593...1dd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kommunale leiligheter koster nøyaktig det samme som leiemarkedet ellers i området.

Dette er ikke billige eller sponsede leiligheter.

Kommunene kan nå ta ‘gjengs leie’ - altså det leie i samme område koster i private markedet - og det gjør de.

Tildeling av kommunal bolig idag handler mest om folk som sliter med å få leid privat, av ulike grunner.

Da gjengs leie ble innført, så ble det flere tusen dyrere mange steder, og det var det mange på minstestønader og minstepensjon som ikke lengre hadd råd til bo i sine kommunale leiligheter.

Anonymkode: e7294...57f

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Ikke alle kommunale leiligheter er dårlig standard.  Ei venninne av meg leier kjempefin 3roms via kommun, ligger i vanlig blokk så ingen mer tvilsomme folk enn vanlig nabolag.

Anonymkode: 95897...cad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...