Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan forholder dere til betalings ordningen de nå gjør på Synsam? Bindingstid på egentlig 3 år sa ho, men om ikke noe skjedde kunne man si opp avtalen, men da levere inn og betale for de brillene man ikke skal eller har bruk for. Nytte av. 

Tre år synes jeg nå er i det meste laget, men så er det jo det at briller koster mye, så skjønner at folk oppretter en brillekonto. 

Er selv litt misfornøyd og angrer, noe jeg sa til dem og de kunne gjøre en avtale på at jeg kunne betale inn samlet beløp allerede nå. Men på tre briller blir det en veldig høy sum, så valgte å ta avbetaling i to år først. 

Hva slags erfaring har dere med dette?  Betaler dere brillene med en gang? Da får man ikke det "tilbudet" på tre stk briller, men sånn er det bare. 

Har i alle fall lært, at jeg ikke kommer til å inngå en ny slik avtale igjen. 

Og et spm. til: Har de akkurat samme ordningen som går over tre år hos Specsavers?

AnonymBruker
Skrevet

Slike avtaler er jo for at butikken skal leve godt på de.

Jeg bruker kun brilleland. Funnet ut de er rimligest. Da har man råd til progressiv briller, lesebrillernog progressive solbriller. Alle 3 kostet vel den nette sum av 15000.

Anonymkode: 8fe53...bdc

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg bruker kun brilleland. Funnet ut de er rimligest. Da har man råd til progressiv briller, lesebrillernog progressive solbriller. Alle 3 kostet vel den nette sum av 15000.

Ikke så billig med 15000,- heller akkurat. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det var rådyrt! På Specsavers hadde du betalt under 10.000 kr. for det samme og da med de beste progressive glassene. Jeg var nettopp der og bestilte progressiv brille og progressiv solbrille, begge med de beste progressive glassene og litt tynnere glass grunnet høy styrke. Fikk lesebrille til halv pris OG en gratis lesebrille som fulgte med på kjøpet ettersom jeg tok synstest. Totalt betalte jeg 9190 kroner for syntest og alle fire brillene. 

Brilleabonnementet til Synsam er forresten nærmest for svindel å regne. Prøv å regn ut hva du må betale totalt, mange havner på en helt sinnsyk pris. Ikke får du brillene til odel og eie heller til slutt. 

Anonymkode: d0682...5f8

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det var rådyrt! På Specsavers hadde du betalt under 10.000 kr. for det samme og da med de beste progressive glassene. Jeg var nettopp der og bestilte progressiv brille og progressiv solbrille, begge med de beste progressive glassene og litt tynnere glass grunnet høy styrke. Fikk lesebrille til halv pris OG en gratis lesebrille som fulgte med på kjøpet ettersom jeg tok synstest. Totalt betalte jeg 9190 kroner for syntest og alle fire brillene. 

Brilleabonnementet til Synsam er forresten nærmest for svindel å regne. Prøv å regn ut hva du må betale totalt, mange havner på en helt sinnsyk pris. Ikke får du brillene til odel og eie heller til slutt. 

Anonymkode: d0682...5f8

Kommer da ann på hvilke briller. Jeg har dyre brilleinfattning. Brilleland er billigst på glass. Bare å sjekke. Det gjorde jeg. Innfatningen mine koster noen tusen. Men de får ma  jo fra 400kr.

Skrevet

Det har nok litt med om hvor dårlig synet er og, du må nesten betale etter hvor mye du må øke i styrke på glassene. 

I tillegg kommer jo ev.ny innfatning. 

Er i alle fall greie briller det jeg har, men prisen .... er en annen sak i et slikt ab. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...