Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gir snart opp dating😫.

Jeg har store deler av livet falt for «bad boys», og har forstått at jeg må ut på andre «beiter» for og kanskje finne en mann som har livet på stell. 

Så, for en del uker siden møtte jeg en fyr jeg ble litt betatt av. Selv prøver jeg og holde følelser unna så lenge jeg kan pga mye dårlig erfaring med menn, men merker jo nå at jeg kanskje begynner og bli mer enn bare betatt😫.
Jeg og denne fyren snakker daglig sammen, snap, facetime og tlf. Jeg snakker vel mer med han enn med noen andre ila en dag. Han er på en måte i en fase i livet der han prøver og endre livsstilen sin til noe bedre. Jeg merker jo at denne fyren har mer «tak» på livet sitt enn andre jeg har møtt. Vi har ikke møttes mye fysisk. Han var utfor en ulykke for en ukes tid siden, så jeg besøkte fyren da. Men da sa han noe som fikk meg til og tenke/undre litt. 

På veien sin mot et bedre liv har han et ganske godt team rundt seg. Han har ikke vært hardbarket narkoman eller slikt, men jeg ønsker ikke og utdype mtp og bli gjenkjent. Da fortalte denne fyren meg at en av hans «støttespillere» har bedt han ligge unna damer for og fokusere på seg selv, en dame+forhold kan gjøre så han ikke har rett fokus om det blir krangel i forholdet o.l. 

Jeg kan forstå «støttespilleren» sitt utsagn, men så undrer jeg; er det en unnskylding fra han fyren, litt lowkey sagt at han kanskje ikke ønsker noe mer med meg? 
Men igjen så deler denne fyren ganske mye med meg hver eneste dag, han har åpnet seg masse, spør meg om ting, som gjør at det virker som han også vil bli mer kjent. Så jeg vet liksom ikke om fyren er interessert mtp så mye kontakt, men igjen så kom dette utsagnet. Jeg har møtt noen av vennene hans, men når han er med «støttespilleren» sin så må vi feks vente med og møtes, altså «støttespilleren» vet sikkert ikke om meg. 
Jeg og denne fyren har og en felles venninne, jeg har snakket litt med venninnen om denne fyren, da de faktisk kjenner hverandre litt fra før. Hun syns det er snodig oppførsel fra han, med så mye kontakt, men så hemmelig ovenfor «støttespilleren», møtes lite. Så venninnen min/vår gnir seg litt i hodet selv, for hun skjønner heller ikke hva denne fyren vil meg. 

Igår var han sånn at vi måtte vente litt med og møtes pga «støttespilleren», jeg skulle ha spurt da, «hvorfor så hemmelighetsfull mot navn?», «støttespilleren» er en mann, fyren har vist meg bilder osv, så det er ikke en annen dame. 

Jeg syns bare det er litt snodig, fordi det kan virke som han vil mer, men så skal det dempes pga en annen? Om fyren er ute etter bekreftelser så får han ikke det ifra meg, og jeg syns det er mye kontakt ift om han skulle kjedet seg, han svarer fort som bare det alltid, beklager om han svarer sent/var opptatt osv.

Ja, skriver her fordi jeg ikke skjønner en dritt.

Anonymkode: 2c456...7e3

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes ikke dette var så vanskelig. Han har vel enda ganske lang vei igjen å gå før han er klar for et forhold. Så gjør han det han ikke skal, går inn i noe likevel. Da vet han at støttespilleren vil si at det er en dårlig idé og det vil han ikke høre.

Anonymkode: a749f...9cc

• Liker 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg synes ikke dette var så vanskelig. Han har vel enda ganske lang vei igjen å gå før han er klar for et forhold. Så gjør han det han ikke skal, går inn i noe likevel. Da vet han at støttespilleren vil si at det er en dårlig idé og det vil han ikke høre.

Så han vil kanskje mer, men stopper seg selv pga støttespilleren? Jeg vil heller ikke dette stopper for hans vei videre, og jeg er kun positiv til hans endring og har forståelse for dette med forhold. Vi har heller ikke snakket om forhold, det kom bare ut av han at støttespilleren ikke vil han skal ha noe dame nå, som også fikk meg til og forstå at det nok er grunnen til lite fysisk møte, men mye chat/prat🧐

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Så han vil kanskje mer, men stopper seg selv pga støttespilleren? Jeg vil heller ikke dette stopper for hans vei videre, og jeg er kun positiv til hans endring og har forståelse for dette med forhold. Vi har heller ikke snakket om forhold, det kom bare ut av han at støttespilleren ikke vil han skal ha noe dame nå, som også fikk meg til og forstå at det nok er grunnen til lite fysisk møte, men mye chat/prat🧐

Ja, eller jeg vil tro han holder tilbake fordi han vet han ikke bør. Så greier han det ikke helt. Kanskje han skulle ønske at han var kommet lenger enn det han har og at ting kunne vært annerledes. Hvis støttespilleren får vite om det så vil personen reagere negativt og hjelpe han å stoppe det. Men jeg kan jo bare gjette. :)

Skrevet

Høres absolutt ut som du, nok en gang, har funnet deg en du ikke trenger i livet ditt. 

• Liker 2
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har store deler av livet falt for «bad boys», og har forstått at jeg må ut på andre «beiter» for og kanskje finne en mann som har livet på stell. 

Så, for en del uker siden møtte jeg en fyr jeg ble litt betatt av. Selv prøver jeg og holde følelser unna så lenge jeg kan pga mye dårlig erfaring med menn, men merker jo nå at jeg kanskje begynner og bli mer enn bare betatt😫.
Jeg og denne fyren snakker daglig sammen, snap, facetime og tlf. Jeg snakker vel mer med han enn med noen andre ila en dag. Han er på en måte i en fase i livet der han prøver og endre livsstilen sin til noe bedre. Jeg merker jo at denne fyren har mer «tak» på livet sitt enn andre jeg har møtt. Vi har ikke møttes mye fysisk. Han var utfor en ulykke for en ukes tid siden, så jeg besøkte fyren da. Men da sa han noe som fikk meg til og tenke/undre litt. 

På veien sin mot et bedre liv har han et ganske godt team rundt seg. Han har ikke vært hardbarket narkoman eller slikt, men jeg ønsker ikke og utdype mtp og bli gjenkjent. Da fortalte denne fyren meg at en av hans «støttespillere» har bedt han ligge unna damer for og fokusere på seg selv, en dame+forhold kan gjøre så han ikke har rett fokus om det blir krangel i forholdet o.l. 

Jeg kan forstå «støttespilleren» sitt utsagn, men så undrer jeg; er det en unnskylding fra han fyren, litt lowkey sagt at han kanskje ikke ønsker noe mer med meg? 
Men igjen så deler denne fyren ganske mye med meg hver eneste dag, han har åpnet seg masse, spør meg om ting, som gjør at det virker som han også vil bli mer kjent. Så jeg vet liksom ikke om fyren er interessert mtp så mye kontakt, men igjen så kom dette utsagnet. Jeg har møtt noen av vennene hans, men når han er med «støttespilleren» sin så må vi feks vente med og møtes, altså «støttespilleren» vet sikkert ikke om meg. 
Jeg og denne fyren har og en felles venninne, jeg har snakket litt med venninnen om denne fyren, da de faktisk kjenner hverandre litt fra før. Hun syns det er snodig oppførsel fra han, med så mye kontakt, men så hemmelig ovenfor «støttespilleren», møtes lite. Så venninnen min/vår gnir seg litt i hodet selv, for hun skjønner heller ikke hva denne fyren vil meg. 

Igår var han sånn at vi måtte vente litt med og møtes pga «støttespilleren», jeg skulle ha spurt da, «hvorfor så hemmelighetsfull mot navn?», «støttespilleren» er en mann, fyren har vist meg bilder osv, så det er ikke en annen dame. 

Jeg syns bare det er litt snodig, fordi det kan virke som han vil mer, men så skal det dempes pga en annen? Om fyren er ute etter bekreftelser så får han ikke det ifra meg, og jeg syns det er mye kontakt ift om han skulle kjedet seg, han svarer fort som bare det alltid, beklager om han svarer sent/var opptatt osv.

Han har fått et godt råd om å fokusere på seg selv for å komme videre i livet og så lurer du på hvorfor? Ville dempet meg litt. 

Anonymkode: 84cb2...7c2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Ebbeliten skrev (13 minutter siden):

Høres absolutt ut som du, nok en gang, har funnet deg en du ikke trenger i livet ditt. 

Ikke bra, han virket veldig interessant og noe annet enn alt annet jeg kommer over😅.

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Han har fått et godt råd om å fokusere på seg selv for å komme videre i livet og så lurer du på hvorfor? Ville dempet meg litt. 

Dempet meg faktisk. Da må jeg faktisk påpeke at han er den av oss som har tatt mest kontakt. Jeg forstod han jobbet mye med seg selv, og jeg selv tar datingen ganske med ro. Og rådet han har fått er absolutt bra, jeg har hat linkende fokus selv. Jeg skulle kanskje påpekt det i start innlegget. Så han opprettholder kontakten ganske bra selv.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Ja, eller jeg vil tro han holder tilbake fordi han vet han ikke bør. Så greier han det ikke helt. Kanskje han skulle ønske at han var kommet lenger enn det han har og at ting kunne vært annerledes. Hvis støttespilleren får vite om det så vil personen reagere negativt og hjelpe han å stoppe det. Men jeg kan jo bare gjette. :)

Ja det blir litt gjetning. 
Jeg syns bare det er rar/sært med all kontakten, men forstår støttespilleren sitt råd også. 
Jeg har ikke satset på vedkommende eller noe, tenkte bare og ta det som det kommer🙂. Men så fikk jeg nyss om dette utsagnet da😅

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du skriver at du ikke vet hva han vil. Dere må kommunisere.

Stegene:  1. Deg. Hva vil du.

Liker du han? Er han noen du muligens vil satse på eller bli bedre kjent med? Og så setter du ord på det. Og så sier du til han ; "hei, takk for sist. Jeg liker jeg. Jeg har lyst å" *ord her om hva du vil*  Feks " Jeg liker deg, og jeg har lyst å bli mer kjent. Feks henge sammen litt og se? Kanskje dra på middag eller noe sånt neste uke?"  Men ta det helt lugn. Bare bli kjent.

Steg 2. han. Hva vil han. Spør. "Hvordan føler du om det? Har du lyst å bli mer kjent med meg på den måten?" 

Oppforde han til å si hva han mener og ønsker. Om han sier "Det har jeg ikke tenkt på faktisk." Noen menn går bare å surrer sant. 

Da kan du si okay. " Men kan du ikke tenke på det over helga da? Så snakkes vi. God helg da!"

Men det kan være han har tenkt samme. kanskje han liker deg og! Og hadde tenkt at du forsto det. Da er det fint at det blir forstått helt klart. Eller så kan han si at oi hm jeg er ikke klar for et forhold nå. Det går bra det og. fint å vite.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

hva gjør sånne menn ute på dating markedet når de vet de skal fokusere på seg selv? Det henger jo ikke på greip?

Anonymkode: 9eca2...6c7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
lillevill skrev (14 minutter siden):

Du skriver at du ikke vet hva han vil. Dere må kommunisere.

Stegene:  1. Deg. Hva vil du.

Liker du han? Er han noen du muligens vil satse på eller bli bedre kjent med? Og så setter du ord på det. Og så sier du til han ; "hei, takk for sist. Jeg liker jeg. Jeg har lyst å" *ord her om hva du vil*  Feks " Jeg liker deg, og jeg har lyst å bli mer kjent. Feks henge sammen litt og se? Kanskje dra på middag eller noe sånt neste uke?"  Men ta det helt lugn. Bare bli kjent.

Steg 2. han. Hva vil han. Spør. "Hvordan føler du om det? Har du lyst å bli mer kjent med meg på den måten?" 

Oppforde han til å si hva han mener og ønsker. Om han sier "Det har jeg ikke tenkt på faktisk." Noen menn går bare å surrer sant. 

Da kan du si okay. " Men kan du ikke tenke på det over helga da? Så snakkes vi. God helg da!"

Men det kan være han har tenkt samme. kanskje han liker deg og! Og hadde tenkt at du forsto det. Da er det fint at det blir forstått helt klart. Eller så kan han si at oi hm jeg er ikke klar for et forhold nå. Det går bra det og. fint å vite.

Jeg tenkte fra første dagen at han ikke var noe å satse på pga han har fortalt om alt fokuset på seg selv. Så da la jeg til grunn at han ikke er ute etter forhold nå. Så vi har aldri snakket om noe vennskap, forhold eller noe, vi snakker, chatter, blir mer kjent. Jeg har tatt det veldig med ro, og som jeg skrev til en annen her oppe så har han opprettholdt kontakten til og begynne med, nå har vi bare en flyt egentlig. 
Så med all kontakten vi har fått, så har jeg absolutt fått mer interesse for han. 
Og tenkte for meg selv at han kanskje holder litt tilbake pga støttespilleren sitt råd. 

Så jeg vet liksom ikke helt hvordan jeg skal gå frem nå når jeg vet han er rådet til og holde seg vekk fra damer, mens han fokuserer på seg selv. Også er jeg redd jeg skal få mer følelser om vi holder kontakten, også var det forgjeves.

Skrevet

"Hei. Skjønner at du trenger å fokusere på deg selv, så jeg har tenkt til å la deg være i fred til å utforske hvem du er og hvor du vil i livet. Jeg har også en bagasje jeg dealer med som ofte leder meg til å bli interessert i menn jeg ikke kommer i mål med. Jeg ønsker meg en partner i livet. En som har noenlunde samme mål og retning som meg selv, og der er ikke du nå. Jeg tror det er lurt om vi fokuserer på det vi vil begge to fremover. Du virker som en flott fyr som helt sikkert har mye positivt å gi til en da ei fremtiden og jeg ønsker deg alt godt. Ta gjerne kontakt når du har komet dit du tenker du skal være, så kan vi jo se om det går an å ta opp tråden igjen. "

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du beiter fremdeles på akkurat det samme beitet du har brent deg på utallige ganger før. Jeg forstår attraksjon ikke kan styres til enhver tid, men her må du faktisk bestemme deg for om du skal ta styring på livet ditt.

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

eg tenkte fra første dagen at han ikke var noe å satse på pga han har fortalt om alt fokuset på seg selv. Så da la jeg til grunn at han ikke er ute etter forhold nå. Så vi har aldri snakket om noe vennskap, forhold eller noe, vi snakker, chatter, blir mer kjent. Jeg har tatt det veldig med ro, og som jeg skrev til en annen her oppe så har han opprettholdt kontakten til og begynne med, nå har vi bare en flyt egentlig. 
Så med all kontakten vi har fått, så har jeg absolutt fått mer interesse for han. 
Og tenkte for meg selv at han kanskje holder litt tilbake pga støttespilleren sitt råd. 

Helt fair tenkt. Det er fint å starte sånn. Ja jeg hadde tolket at han er en type som sliter med noe emosjonellt eller traume, eller noe sånt, siden han er redd for at han ikke har "plass" til andre enn seg selv. Men kan også kompis råder han til å holde seg unna damer fordi kompisen selv sliter med noe og synes "damer er så vanskelig" og ikke vil at enda en kompis skal havne i et forhold. 

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Så jeg vet liksom ikke helt hvordan jeg skal gå frem nå når jeg vet han er rådet til og holde seg vekk fra damer, mens han fokuserer på seg selv. Også er jeg redd jeg skal få mer følelser om vi holder kontakten, også var det forgjeves.

Jeg får ikke tak på hvor gamle dere er, men jeg er 40 og Jeg hadde sagt noe sånt:

Jeg har lyst å snakke litt om oss jeg. Når passer det for deg? 

Da får han litt tid til å tenke. Oi hun vil snakke om oss ja. Så hva føler jeg egentlig?

Noen dager går og dere tar en prat, begge har tenkt litt på hva dere egentlig ønsker i livet framover. Ønsker du deg et forhold, hvor ser du deg selv om noen år. Hva er drømmene dine for fremtiden. Samboerskap? barn? særboerkap? Egen bolig? osv. Dette er lurt å vite og ha i bakhodet.

Så sier du at Jeg kjenner at jeg har lyst å bli bedre kjent, om det er det du ønsker, eller hva det er da.  Dette er genenrellt hvordan man går frem når man blir kjent med noen man dater. som du sier, så er du redd for følelsene dine. Det er derfor du MÅ kommunisere. Vi må alle passe på oss selv og kommunisere og sette grenser slik at vi ikke setter oss i situasjoner der vi blir såret. 

AnonymBruker
Skrevet

TS.

Syns det er mye gode råd og svar her. 
Kan ikke si jeg har blitt noe klokere. 
Nå har vi møttes en del denne uken. 
Snakker ganske mye sammen, jeg syns han åpner seg ganske mye og deler mye fra eget liv. Han er ikke noe flink til og spørre om meg feks, men han husker alt jeg sier. Vi kan sitte i stillhet, uten at det blir kleint egentlig. Da kan vi se på hverandre, smiler og ler litt. 

Jeg får ikke til og spørre om hva han tenker, pga dette med rådet han fikk. 
Jeg tenker jeg enten bare får se an litt med tiden, siden jeg ikke tørr og spørre😅.

Vi er i midten av 30 årene.

AnonymBruker
Skrevet

Det må jo være noe sånt som at mannen har rotet det til for seg sjøl på et eller annet nivå i livet sitt, og har fått en ny sjanse til å rydde opp rundt seg. 
Det kan være at denne «støttespilleren « har dradd daten din opp en siste gangen rett og slett har gitt han valget . 
Fokus på de viktige tingene og gi det tid. 
Damer roter alt til. 
Hva tror du sjøl TS ? 

Anonymkode: 0622c...8be

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at den han er i dag er en annen enn den han vil være når han er ferdig restituert etter ulykken og hva som har hendt. Støttespillere ser dette og sier derfor ifra fordi han ser at dere begge som par må stå i tøffe kamper og har stor risiko for at det i lengden ikke fungerer. Hvis du er glad i han så gir du han rom til å hele. Jeg har litt erfaring med dette da min kjæreste ble svært skadet i ulykke. Hans mor sa vi burde kun være venner til han var frisk, det var ett godt råd for han ble aldri helt frisk men vi er fortsatt gode venner.

Anonymkode: e7c94...ee8

Skrevet

Bad boys er utrolig "rått" når man er 15-17 eller generelt ung i studietid,da det egentlig ikke er så nøye,annet en at han er mystisk,og rå og se på. Men når man da er 32 har vært "inbetween jobs" siden man var 19,har springkniv,face tattoo og snakker som en "rå ungdom" fra en Wam og vennerød film. Da går det gjerne opp et lys at badboys ikke er så rått likevel. Bare en tanke fra min del.

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Det må jo være noe sånt som at mannen har rotet det til for seg sjøl på et eller annet nivå i livet sitt, og har fått en ny sjanse til å rydde opp rundt seg. 
Det kan være at denne «støttespilleren « har dradd daten din opp en siste gangen rett og slett har gitt han valget . 
Fokus på de viktige tingene og gi det tid. 
Damer roter alt til. 
Hva tror du sjøl TS ? 

Anonymkode: 0622c...8be

Han har en del bagasje ja, og jeg har forstått at den muligheten han har fått nå er «once in a lifetime». Og kan forstå at han ikke ville ødelegge den muligheten. Støttespilleren vet ikke om meg.

Om damer generelt roter det til vil jeg ikke si, men at han ikke får 100% fokus på seg selv om han involverer en dame kan jeg forstå. Men sånn utover det så stusser jeg på all kontakten oss imellom, og som jeg har nevnt i tråden, så opprettholder han den også. Jeg backet unna da jeg forstod at dame og forhold ikke var i hans fokus nå om dagen, men enda så opprettholdt han kontakten. Så her sitter jeg da.

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg tenker at den han er i dag er en annen enn den han vil være når han er ferdig restituert etter ulykken og hva som har hendt. Støttespillere ser dette og sier derfor ifra fordi han ser at dere begge som par må stå i tøffe kamper og har stor risiko for at det i lengden ikke fungerer. Hvis du er glad i han så gir du han rom til å hele. Jeg har litt erfaring med dette da min kjæreste ble svært skadet i ulykke. Hans mor sa vi burde kun være venner til han var frisk, det var ett godt råd for han ble aldri helt frisk men vi er fortsatt gode venner.

Anonymkode: e7c94...ee8

Det kan stemme ja, pga en del endringer i livet. Støttespilleren hans vet ikke om meg. 
Jeg tar det hele ganske med ro, da jeg forstod hovedfokuset er en selv, noe jeg syns er bra for fyren. Så jeg stusser jo egentlig bare litt over hele opplegget. Og jeg snakker daglig med han og støtter han i det han driver med, jeg gir positive tilbakemeldinger. Så jeg håper ikke jeg bare er en han bruker for og snakke med, han har åpnet seg utrolig mye. Eller utnytter de positive tilbakemeldingene. Kanskje litt spesielle tanker, men det skjer når man har vært bort på for mange «dårlige» menn. Med tiden har han vist litt mer interesse ovenfor meg og mitt liv. Men ja🤷🏼‍♀️

AnonymBruker
Skrevet
Fant80 skrev (16 minutter siden):

Bad boys er utrolig "rått" når man er 15-17 eller generelt ung i studietid,da det egentlig ikke er så nøye,annet en at han er mystisk,og rå og se på. Men når man da er 32 har vært "inbetween jobs" siden man var 19,har springkniv,face tattoo og snakker som en "rå ungdom" fra en Wam og vennerød film. Da går det gjerne opp et lys at badboys ikke er så rått likevel. Bare en tanke fra min del.

Ja ikke sant. 
Nå prøver jeg og styre unna den slags, og jeg har ikke helt inntrykket av at han er samme ulla, men hva vet vel jeg hva han tenker om «situasjonen» innerst inne😅.

Altså jeg er heller lykkelig singel enn og deale med «bad boys». Det er bare kaos og drama hele veien!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...