AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #41 Skrevet 8. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): herregud, skjerp deg og les igjen. Jeg vil gjøre litt research, sånn at jeg vet hva jeg kan forvente at ungdommen ønsker seg, og har litt kunnskap om kvaliteten på det, slik at vi kan ha en fornuftig dialog og bli enige. Jeg blir ganske provosert av de spekulative antagelsen dine, for jeg vokste opp med foreldre som bare tenkte fornuft, og ikke tok hensyn til mine ønsker, så akkurat det der vet jeg mye om. Jeg har lovet meg selv at mine barn ikke skal kaste vekk masse energi på å bekymre seg over at de er flau over klærne sine eller sekken sin ,slik som jeg måtte. Men jeg makter altså å ha to tanker i hodet samtidig.Jeg er voksen, jeg er forelder, og jeg har et ansvar for å gi dem gode verdier med på veien, og de er ikke tjent med at jeg ikke gjør jobben min der. Derfor får de ikke det de peker på uten at vi gjør en vurdering sammen av om det er et godt valg. Jordkloden koker, og mine barn skal lære å gjøre gode valg i et samfunn der forbruket må ned. De skal lære at vi ikke driver med hemningsløst forbruk. Jeg bruker gjerne mye penger på den aller kuleste sekken, hvis den har god kvalitet, og ikke skader ryggen deres. Jeg har ingen problemer med å kjøpe en Douchebag til 2000 kroner, hvis jeg vet at den forsvarer prisen sin. Jeg kjøper ikke en sekk de ikke ønsker seg, uansett hvor god kvaliteten er, for å kjøpe ting som ikke blir likt og ikke blir brukt, er det største sløseriet som finnes. Jeg kjøper ikke billige ting, for jeg prøver å lære barna mine at vi kjøper ordentlige ting av god kvalitet, for det er det som er bra for den personlige økonomien og det er det som er bra for jordkloden. Anonymkode: 04fa9...85c Snakk om å overanalysere! personlig økonomi, miljø, jordkloden som brenner, barndomstraumer… DET ER EN SKOLESEKK! Bare kjøp sekken ungdommen ønsker seg! Det ordner seg;) Anonymkode: 16c16...92b
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #42 Skrevet 8. august 2023 Hva er deDB er det sånn skulderveske som guttene hadde Bibel i på 70 tallet? Anonymkode: 9be45...207
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #43 Skrevet 8. august 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Snakk om å overanalysere! personlig økonomi, miljø, jordkloden som brenner, barndomstraumer… DET ER EN SKOLESEKK! Bare kjøp sekken ungdommen ønsker seg! Det ordner seg;) Anonymkode: 16c16...92b det er ikke overanalysering å ha et bevisst forhold til forbruk. Det er du som tenker for lite. Anonymkode: 04fa9...85c
Ullvott Skrevet 9. august 2023 #44 Skrevet 9. august 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hva er deDB er det sånn skulderveske som guttene hadde Bibel i på 70 tallet? Anonymkode: 9be45...207 Nei. Dochebag er et ryggsekkmerke. Eller dvs de lager andre ting enn ryggsekker også, f.eks kofferter, men det er ryggsekkene vi snakker om her. Man kan like dem eller ikke, men de er veldig populære. Særlig slike som den på bildet, men også andre modeller:
AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #45 Skrevet 16. august 2023 AnonymBruker skrev (På 8.8.2023 den 10.36): Kan du ikke bare kjøpe det han ønsker da? Er vell han som har peiling på hva som er in/ut, ikke kjerringer på kvinneguiden. Anonymkode: 16c16...92b AnonymBruker skrev (På 8.8.2023 den 11.24): det kjerringene på KG derimot har peiling på, er kvalitet, om den foretrukne sekken faktisk har plass til det de trenger, og om den er bra for ryggen. Hvis du ukritisk kjøper det en ungdomskoleelev ønsker seg fordi det er in, er du en idiot. Hvis du derimot greier å kombinere foreldres fornuft med barnets ønsker, er du en j.. smart forelder som har greidd å skape en win-winsituasjon. Men, det krever litt innsats, for eksempel i form av innhenting av gode innspill fra kloke kjerringer på KG. Anonymkode: 04fa9...85c Jeg leste denne artikkelen i dag og kom på skolesekktråden her inne. Jammen ser det ut til at enkelte av kjerringene her på KG visste hva de snakket om likevel, gitt! Og jammen ser det også ut til at det er en viss kobling mellom fornuft og fashion i dette tilfellet. Anonymkode: f0d1e...a8a 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #46 Skrevet 16. august 2023 On 8/8/2023 at 11:24 AM, AnonymBruker said: det kjerringene på KG derimot har peiling på, er kvalitet, om den foretrukne sekken faktisk har plass til det de trenger, og om den er bra for ryggen. Hvis du ukritisk kjøper det en ungdomskoleelev ønsker seg fordi det er in, er du en idiot. Hvis du derimot greier å kombinere foreldres fornuft med barnets ønsker, er du en j.. smart forelder som har greidd å skape en win-winsituasjon. Men, det krever litt innsats, for eksempel i form av innhenting av gode innspill fra kloke kjerringer på KG. Anonymkode: 04fa9...85c Tenk å bruke så mange ord for å si noe så lite smart. Anonymkode: a203f...5d5
AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #47 Skrevet 16. august 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Tenk å bruke så mange ord for å si noe så lite smart. Anonymkode: a203f...5d5 Ja, du argumenterer jo så overbevisende selv, at her er det bare å bøye seg i støvet for intelligentsiaen AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Anonymkode: 04fa9...85c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå