Gå til innhold

Skolesekk til gutt på ungdomsskolen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Her har flertallet beckmann sekk, de for ungdom er jo nøytral og klassisk, samt god komfort. ikke sett db til nå. 

Anonymkode: e44a1...8f5

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke bare kjøpe det han ønsker da? Er vell han som har peiling på hva som er in/ut, ikke kjerringer på kvinneguiden.

Anonymkode: 16c16...92b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Spør han hva han ønsker selv. Her bruker 14 åringen Nike sekk og han på vg skole DB. Vi bor i Trondheim. Men ser at det er mange ulike typer sekker som kompisene deres bruker.  

Anonymkode: 5ed23...734

• Liker 1
Skrevet

Sekk? Det er det mange ungdom i dag som ikke en gang har, de dukker opp uten.. 

Og selv om jeg skulle håpe det det over var en spøk, så er det ikke det. Kjøp en sekk,

Skrevet

Douchebag, the strøm. Og en som er mindre. 

Begge mine har det- Vestlandet her. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Beckmann urban 

Anonymkode: cd3ab...d54

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Kan du ikke bare kjøpe det han ønsker da? Er vell han som har peiling på hva som er in/ut, ikke kjerringer på kvinneguiden.

det kjerringene på KG derimot har peiling på, er kvalitet, om den foretrukne sekken faktisk har plass til det de trenger, og om den er bra for ryggen.

Hvis du ukritisk kjøper det en ungdomskoleelev ønsker seg fordi det er in, er du en idiot.

Hvis du derimot greier å kombinere foreldres fornuft med barnets ønsker, er du en j.. smart forelder som har greidd å skape en win-winsituasjon. Men, det krever litt innsats, for eksempel i form av innhenting av gode innspill fra kloke kjerringer på KG.

Anonymkode: 04fa9...85c

• Nyttig 1
Skrevet

Min jente bryr seg lite om hva som er IN, heldigvis. Hun har Beckman urban, skal begynne i niende nå. 

DB er sikkert gode sekker, men de er jo så lite fine! Sånn, der var mitt føleri 😄

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

det kjerringene på KG derimot har peiling på, er kvalitet, om den foretrukne sekken faktisk har plass til det de trenger, og om den er bra for ryggen.

Hvis du ukritisk kjøper det en ungdomskoleelev ønsker seg fordi det er in, er du en idiot.

Hvis du derimot greier å kombinere foreldres fornuft med barnets ønsker, er du en j.. smart forelder som har greidd å skape en win-winsituasjon. Men, det krever litt innsats, for eksempel i form av innhenting av gode innspill fra kloke kjerringer på KG.

Hvis du vil at ungen din skal bli helt uttafor, så værsågod. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hos oss sto det mellom Bergans skolesekk/PC sekk, Osprey Daylite, og Deuter. (Og så ble det en Deuter sekk.) 

Om ungdommen skal ha DB sekk, får de spørre etter det. Men så langt har ingen av tenåringene brydd seg om sånt. 
Jeg er litt ambivalent til det at alle skal ha dyre merkevarer. Men innfrir om jeg forstår at de virkelig føler seg utenfor om de ikke har. 

Anonymkode: 3e3dd...c31

AnonymBruker
Skrevet

Har kjøpt beckman street go til min straks niende-klassing. 

Anonymkode: 1af3b...75e

AnonymBruker
Skrevet

Gutten min på 20 år brukte bare en nike sekk på ungdomsskolen/vgs. Jentene på 18 og 17 år hadde Beckmann sekk på ungdomskolen og så DB (men betalte halve selv). Minsten som nå skal begynne på ungdomsskolen sier han bare vil bruke den grå Beckmann han hadde på barneskolen og heller se etterhvert.

Anonymkode: 67f62...f11

AnonymBruker
Skrevet

DB (tidligere Douchebags) er veldig populært her 

Anonymkode: c2fe4...db7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Hvis du vil at ungen din skal bli helt uttafor, så værsågod. 

les en gang til, du

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns beckmann urban er en grei sekk til ungdom/voksen. 

Anonymkode: 87057...558

• Nyttig 1
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bergen, DB de fleste bruker her og! En del har fjellræven og men mest jenter.

Anonymkode: 00211...b08

AnonymBruker
Skrevet

svart beckman sekk her

Anonymkode: 4cf6d...b28

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

det er greitt å gjøre litt research før man spør. Jeg vil i hvertfall gjerne ha litt fakta om kvalitet og hvor bra de er for ryggen, før jeg tar stilling til føleriet til en ungdomskoleelev!

Føleriet? Virkelig? 

Glemmer du at du selv har vært ung? Tro meg på at ungdom flest gir en fin f... i både kvalitet og alt det andre, så lenge de har det de føler de må ha for å passe inn. 

Og en ting til: Dersom dette "føleriet" fører til feilkjøp, feks at sekken/vesken ikke holder mål, ja så lærer de faktisk av det. 

Hilsen en på over 60 som er evig takknemlig for at mine foreldre hadde respekt for "føleriet" mitt. Noe jeg lærte veldig mye av. 

Må si jeg reagerer ganske sterkt på ordbruken din. Virker ikke som du har respekt for tenåringen din. 

Anonymkode: 856e8...255

• Liker 1
Skrevet
12 hours ago, AnonymBruker said:

det er greitt å gjøre litt research før man spør. Jeg vil i hvertfall gjerne ha litt fakta om kvalitet og hvor bra de er for ryggen, før jeg tar stilling til føleriet til en ungdomskoleelev!

Det er ihvertfall sikkert at ingen hverken tenåring eller voksen får ryggproblemer av å bære en sekk på under 5 kilo maksimalt et par-tre kilometer om dagen, uansett hvor dårlig den måtte være..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Føleriet? Virkelig? 

Glemmer du at du selv har vært ung? Tro meg på at ungdom flest gir en fin f... i både kvalitet og alt det andre, så lenge de har det de føler de må ha for å passe inn. 

Og en ting til: Dersom dette "føleriet" fører til feilkjøp, feks at sekken/vesken ikke holder mål, ja så lærer de faktisk av det. 

Hilsen en på over 60 som er evig takknemlig for at mine foreldre hadde respekt for "føleriet" mitt. Noe jeg lærte veldig mye av. 

Må si jeg reagerer ganske sterkt på ordbruken din. Virker ikke som du har respekt for tenåringen din. 

Anonymkode: 856e8...255

herregud, skjerp deg og les igjen.

Jeg vil gjøre litt research, sånn at jeg vet hva jeg kan forvente at ungdommen ønsker seg, og har litt kunnskap om kvaliteten på det, slik at vi kan ha en fornuftig dialog og bli enige.

Jeg blir ganske provosert av de spekulative antagelsen dine, for jeg vokste opp med foreldre som bare tenkte fornuft, og ikke tok hensyn til mine ønsker, så akkurat det der vet jeg mye om. Jeg har lovet meg selv at mine barn ikke skal kaste vekk masse energi på å bekymre seg over at de er flau over klærne sine eller sekken sin ,slik som jeg måtte.

Men jeg makter altså å ha to tanker i hodet samtidig.Jeg er voksen, jeg er forelder, og jeg har et ansvar for å gi dem gode verdier med på veien, og de er ikke tjent med at jeg ikke gjør jobben min der. Derfor får de ikke det de peker på uten at vi gjør en vurdering sammen av om det er et godt valg.

Jordkloden koker, og mine barn skal lære å gjøre gode valg i et samfunn der forbruket må ned. De skal lære at vi ikke driver med hemningsløst forbruk.

Jeg bruker gjerne mye penger på den aller kuleste sekken, hvis den har god kvalitet, og ikke skader ryggen deres. Jeg har ingen problemer med å kjøpe en Douchebag til 2000 kroner, hvis jeg vet at den forsvarer prisen sin.

Jeg kjøper ikke en  sekk de ikke ønsker seg, uansett hvor god kvaliteten er, for å kjøpe ting som ikke blir likt og ikke blir brukt, er det største sløseriet som finnes.

Jeg kjøper ikke billige ting, for jeg prøver å lære barna mine at vi kjøper ordentlige ting av god kvalitet, for det er det som er bra for den personlige økonomien og det er det som er bra for jordkloden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...