AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #21 Del Skrevet 28. juli 2023 Jeg kjører ikke mye, men bytter hvert 4 år. På gamle dekk blir gummien hard og bremselengden øker. Anonymkode: c6412...52f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enmanelskeråhate Skrevet 28. juli 2023 #22 Del Skrevet 28. juli 2023 Kjørelengde som avgjør det, man bytter (omtrent)aldri dekk før de er på grensen til ulovlige, dybdemåler er kjekt å ha Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enmanelskeråhate Skrevet 28. juli 2023 #23 Del Skrevet 28. juli 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg kjører ikke mye, men bytter hvert 4 år. På gamle dekk blir gummien hard og bremselengden øker. Anonymkode: c6412...52f Ikke på 4 år, bare tull og noe dekkleverandørene sier for å selge dekk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 2. august 2023 #24 Del Skrevet 2. august 2023 Elbiler har ofte mye bedre ytelse/akselerasjon enn fossilbiler, og det sliter på dekkene ja. Hvis man kjører forsiktig og uten unødig akselerasjon, så varer de lenger. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #25 Del Skrevet 2. august 2023 jabx skrev (4 timer siden): Elbiler har ofte mye bedre ytelse/akselerasjon enn fossilbiler, og det sliter på dekkene ja. Hvis man kjører forsiktig og uten unødig akselerasjon, så varer de lenger. Har nok litt med vekt å gjøre også. Det er en gjenganger på div. sider hvor elbil diskuteres, at dekkslitasje er et kjent problem på tunge elbiler. Jeg hadde en stor SUV på 2,5 tonn før elbilen, og den slet godt med dekk den også. Anonymkode: 426be...5b1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #26 Del Skrevet 2. august 2023 Jeg merket tydelig forskjell i slitasjen på fram- og bakdekkene da jeg satte på sommerdekk på min bil i vår. De var brukt én sesong og bilen hadde gått 14 000 km eller noe slikt (inkludert kjøringen på to vintre (m/vinterdekk)). Fortsatt langt unna å måtte skifte dem, men vi får se hvordan det ser ut etter årets sesong... Ikke rart at det slites mye dekk med en tung bil som går 0-100 km/t på omtrent fire sekunder... Jeg har ikke ID4, men en annen elbil. Sommerdekkene kommer jeg til å bytte når det er nødvendig på grunn av lav gjenværende mønsterdybde/slitasje. Vinterdekkene har jeg lavere terskel for å bytte ut, der kommer jeg til å bytte når jeg synes dekkene ikke har godt nok grep lenger, jeg er jo avhengig av å komme meg tygt fram. Ser nye sommerdekk til min bil koster over 12 000 kroner, så det er ikke noe jeg bytter om jeg ikke må 😅 Og nye vinterdekk tilsvarende de jeg har i dag koster nesten 18 000 kroner + montering! Anonymkode: e0880...c10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 2. august 2023 #27 Del Skrevet 2. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har nok litt med vekt å gjøre også. Det er en gjenganger på div. sider hvor elbil diskuteres, at dekkslitasje er et kjent problem på tunge elbiler. Jeg hadde en stor SUV på 2,5 tonn før elbilen, og den slet godt med dekk den også. Anonymkode: 426be...5b1 Ja, noe effekt har det nok, men det er kjørestilen som er den største synderen. Det er jo også noen dekk som er bedre tilpasset tyngre biler også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #28 Del Skrevet 2. august 2023 AnonymBruker skrev (På 21.7.2023 den 10.32): Bilen kjøres stort sett bare til og fra jobb. Vi har ikke hytte. Men vi har hatt uflaks; to av dekkene har punktert én gang hver. Da skal vi kjøpe mønsterdybdemåler. Han kommer til å bli sint fordi jeg blander meg, men men.... TS Anonymkode: 94650...675 Kan dere ikke bare bruke et skyvelær? Anonymkode: bf813...f6a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå