AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #1 Skrevet 21. juli 2023 Datteren min så en sekk på hm hun ville ha til skolestart. Fin i størrelsen og den fargen hun ville ha. Men jeg hadde planer om å kjøpe sånn beckmannsekk på bokhandelen fordi det er jo skolesekk og ifølge min mor, det som duger. Samtidig er de ganske fine og man får matchende pennal osv.. Jeg har ikke super god råd fordi jeg er alene, men jeg vil jo gjerne gi henne noe ordentlig. Så.. Hvor kjøper dere sekkene til barna deres? Hva nå man tenke på når man skal kjøpe en god sekk? Har det egentlig noe å si så lenge den ikke gnager noe sted og ikke er for stor? Anonymkode: 5228a...947
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #2 Skrevet 21. juli 2023 HM kommer ikke til å vare. Anonymkode: fba1b...0e7 8
Sofakona Skrevet 21. juli 2023 #3 Skrevet 21. juli 2023 Kjøp brukt på nett...det kommer litt an på hvem klasse hun skal i...men er det 1 klasse får hun sekk...er det 2-9 trinn bør hun ha en sekk som er bra for ryggen dadr bærer mye tunge bøker. Den bør han plass til matpakke, drikkeflaske og bøker. Det kommer jo an på hvor lang skolevei hun har til skolen og hjem
Phoenix Heart Skrevet 21. juli 2023 #4 Skrevet 21. juli 2023 Om din datter ønsker seg sekk fra HM, så la hun få det. Tenker jeg. 24 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #5 Skrevet 21. juli 2023 Hvor mye bøker skal hun ha i den og hvor langt går hun til og fra skolen? Anonymkode: d257d...2da 3
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #6 Skrevet 21. juli 2023 Her i huset går det i beckmannsekker Anonymkode: cb61a...f9c 2
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #8 Skrevet 21. juli 2023 - Beckmann er langt ifra den eneste gode skolesekken der ute. - Hvis sekken fra H&M gir ergonomisk god bæring og har polstrede skulderstropper, hoftebelte og brystklips er det ingenting i veien for å bruke den som skolesekk. - Hvis pris er et spørsmål ville jeg tatt en tur på Sport Outlet, de har visstnok sekker fra Troll som er et merke av høy kvalitet med lavere pris enn Beckmann. Anonymkode: b5e7d...561 11
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #9 Skrevet 21. juli 2023 Mitt barn brukte sekk fra lekebutikken til 99 kr de første årene. Det var den han ville ha. Han hadde bare 400 meter skolevei da, ellers ville jeg nok vært litt nøyere på det. Men støtter innlegget rett over her. Anonymkode: 8f47e...092 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #10 Skrevet 21. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Alder? Anonymkode: e64c6...92b TS skrev at datteren skal begynne i førsteklasse. Anonymkode: bebca...99a
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #11 Skrevet 21. juli 2023 Der er litt komisk å se barn på skoleveien og ALLE har de samme skolesekkene fra bokhandelen. Er veldig begrenset hva de bærer av bøker. Et penal og en liten skrivebok. Etterhvert er det nesten kun en pc som ligger der. Nordmenn er såå redde for å skille seg ut. Kjøp nå sekken! Anonymkode: 55b23...45b 7 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #12 Skrevet 21. juli 2023 Det kan jo godt hende at skolesekken fra hm er like bra. Jeg vet ikke hvordan de er. Jeg antar at hun er barneskolebarn/ skal begynne i 1. Klasse utifra bestemor har en sterk mening, og du er usikker. Men trnk over om hun kommer til å gå mye/ langt til og fra skolen. Om hin ikke skal gå langt, bare ha noe å ha bøkene i, er jo ikke ergonomi så farlig. Om hun går et stykke er det viktig at den gir god støtte i ryggen og har gode skulderstropper og slikt slik at den ikke blir ubehagelig for henne. Anonymkode: f982f...5ac 1 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #13 Skrevet 21. juli 2023 Sofakona skrev (4 minutter siden): Kjøp brukt på nett...det kommer litt an på hvem klasse hun skal i...men er det 1 klasse får hun sekk...er det 2-9 trinn bør hun ha en sekk som er bra for ryggen dadr bærer mye tunge bøker. Den bør han plass til matpakke, drikkeflaske og bøker. Det kommer jo an på hvor lang skolevei hun har til skolen og hjem Det er langt fra alle steder i Norge man får utdelt skolesekk til første klasse. Faktisk de færreste. Når noen sier de trenger skolesekk til en førsteklassing kan du gå ut fra at de bor et sted man kjøper sekk selv. Anonymkode: b5e7d...561 22 4
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #14 Skrevet 21. juli 2023 Hvis hun ønsker en sekk fra HM, ville jeg kjøpt den så lenge den er funksjonell og behagelig å bruke. Man trenger ikke ha så stor frykt for at ”feil” sekk kan gi barnet ryggplager. Forskning viser at det er begrenset sammenheng mellom å bære sekk og rygg- eller nakkeplager hos barn, så lenge sekken er tilpasset riktig til barnets kropp. Dette innebærer å sørge for at sekken bæres symmetrisk og ikke er unødvendig tung. En ideell sekk bør ha regulerbare stropper som kan festes over brystet og hoftene, da det bidrar til jevn fordeling av vekten. Unngå sekker som gnager på skuldrene, se etter sekker med godt polstrede og brede skulderreimer. Anonymkode: 710b8...ab9 4 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #15 Skrevet 21. juli 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): HM kommer ikke til å vare. Anonymkode: fba1b...0e7 Kan jo hende hun vil ha ny til neste år. Mye som skjer fra første til andre klasse mentalt 😅 og hvis den ikke varer så må hun jo få ny enten hun vil eller ikke. Sofakona skrev (6 minutter siden): Kjøp brukt på nett...det kommer litt an på hvem klasse hun skal i...men er det 1 klasse får hun sekk...er det 2-9 trinn bør hun ha en sekk som er bra for ryggen dadr bærer mye tunge bøker. Den bør han plass til matpakke, drikkeflaske og bøker. Det kommer jo an på hvor lang skolevei hun har til skolen og hjem Hun skal begynne i første klasse, burde kanskje skrevet det. Har ikke hørt noe om at de skal få sekk. Hun har i utgangspunktet fem minutter å gå, men jeg kommer til å kjøre henne til og fra.. AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvor mye bøker skal hun ha i den og hvor langt går hun til og fra skolen? Anonymkode: d257d...2da Veit ikke. Virkelig.. :/ AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Alder? Anonymkode: e64c6...92b 6 år. Begynner i første AnonymBruker skrev (5 minutter siden): - Beckmann er langt ifra den eneste gode skolesekken der ute. - Hvis sekken fra H&M gir ergonomisk god bæring og har polstrede skulderstropper, hoftebelte og brystklips er det ingenting i veien for å bruke den som skolesekk. - Hvis pris er et spørsmål ville jeg tatt en tur på Sport Outlet, de har visstnok sekker fra Troll som er et merke av høy kvalitet med lavere pris enn Beckmann. Anonymkode: b5e7d...561 Vet ikke om den gir ergonomisk bra bæring. Men den har polstra skulderstropper. Thats it altså. Skal sjekke ut flere steder, takk for tipset 😊😊 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Mitt barn brukte sekk fra lekebutikken til 99 kr de første årene. Det var den han ville ha. Han hadde bare 400 meter skolevei da, ellers ville jeg nok vært litt nøyere på det. Men støtter innlegget rett over her. Anonymkode: 8f47e...092 Ja hvorfor ikke 😊 hun kommer ikke til å få gå til skolen med det første. Det er veldig kort vei, men jeg er ikke komfortabel. Anonymkode: 5228a...947
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #16 Skrevet 21. juli 2023 Mi har hatt skolesekk fra HM. Tror det var i 3.klasse. Hun fikk det og var superfornøyd😊 Kosta 199,- og var lilla, med glitter. Hun strålte da hun fikk velge den og bruke den på skolen. Den varte i 1 år. I 4.klasse fikk hun ny. Da valgte hun Backmann og den har hun enda (begynner i 9.klasse til høsten) Anonymkode: 706e3...aaf 3
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #17 Skrevet 21. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Mi har hatt skolesekk fra HM. Tror det var i 3.klasse. Hun fikk det og var superfornøyd😊 Kosta 199,- og var lilla, med glitter. Hun strålte da hun fikk velge den og bruke den på skolen. Den varte i 1 år. I 4.klasse fikk hun ny. Da valgte hun Backmann og den har hun enda (begynner i 9.klasse til høsten) Anonymkode: 706e3...aaf ps. I sekken bar hun kun ipad, matboks og drikkeflaske. Og kanskje en ekstra lue og ekstra votter Anonymkode: 706e3...aaf
Fremmed fugl Skrevet 21. juli 2023 #18 Skrevet 21. juli 2023 Det skal være plass nok, og barnet skal like sekken.
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #19 Skrevet 21. juli 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): HM kommer ikke til å vare. Anonymkode: fba1b...0e7 Bare tull. Min HM ryggsekk har jeg hatt i 8 år. Den ser ut som ny. Jeg vasker den stadig også. Anonymkode: cff02...583 3
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #20 Skrevet 21. juli 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Datteren min så en sekk på hm hun ville ha til skolestart. Fin i størrelsen og den fargen hun ville ha. Men jeg hadde planer om å kjøpe sånn beckmannsekk på bokhandelen fordi det er jo skolesekk og ifølge min mor, det som duger. Samtidig er de ganske fine og man får matchende pennal osv.. Jeg har ikke super god råd fordi jeg er alene, men jeg vil jo gjerne gi henne noe ordentlig. Så.. Hvor kjøper dere sekkene til barna deres? Hva nå man tenke på når man skal kjøpe en god sekk? Har det egentlig noe å si så lenge den ikke gnager noe sted og ikke er for stor? Anonymkode: 5228a...947 Syntes beckmannsekkene er tunge. Barn vil ha lette sekker. Dessuten skal det bare være et lærebrett og en matboks i den så barna blir neppe krokrygget uansett hvordan sekk som velges. Anonymkode: 1bf0c...1c9 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå