Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

jeg og barnefar har blitt enige om at vi skal gå fra hverandre. Vi har vært sammen i nærmere ti år, og har det siste året følt at vi har vokst fra hverandre rett og slett. Det er ingen dramatikk i det, og samtalen vi hadde igår var veldig fin. Vi har to barn sammen, to år og fire år. Han kjøper meg ut av felles bolig slik at barna har noe kjent oppi alt dette, vi bor sammen til jeg finner meg nytt sted å bo. Aller helst vil jeg kjøpe leilighet, men innser jeg kanskje må på leiemarkedet igjen. Vi er enige om å ha barna annen hver uke, er det slik at vi må innom familievernkontoret? 

På en måte kjenner jeg på en lettelse for at vi er enige og har følt det samme, men sitter likevel igjen med en utrolig kjærlighetssorg. Noen som ønsker å dele sine erfaringer rundt samlivsbrudd med små barn? Alt fra sorgprosess, hvor lenge dere kjente på sorg, hvordan barna tok det, hvordan du selv hadde det, hvordan det føltes når barnefar fant seg ny partner etc. 

Anonymkode: e3365...a3b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er obligatorisk med møte på familievernkontoret når man har felles barn under 16 år. Men om dere er enige, så er det fort gort.

Anonymkode: 2d8ec...1c5

AnonymBruker
Skrevet

Nå vet jeg ikke hvor lenge dere egentlig har slitt, men du skriver at dere har kjent på at dere har vokst fra hverandre "det siste året". Er det virkelig nok til at man gir opp en familie med to små barn? De fleste par opplever småbarnstiden som ekstremt krevende. Man prøver bare å jobbe som et team i denne unntakstilstanden, behandle hverandre fint og satser på at man vil finne tilbake til romantikken om et par år, når trassalder og søvnløshet har roet seg. 

Du vet om det ligger mer til historikken enn du forteller her, men når du kjenner på kjærlighetssorg rundt bruddet så ville jeg tenkt meg om noen ekstra runder. For det er klart at mannen din vil finne en ny dame, gjerne fortere enn du ser for deg. Dere vil begge miste halvparten av tida med barna, og de vil få en annen oppvekst enn de kunne hatt. Det er ikke en enkel vei å gå, og dere har tatt på dere et enormt ansvar ved å sette barn til verden.

Anonymkode: 00b73...e25

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...