AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #1 Skrevet 21. juli 2023 Skal snart være part i en rettssak (tvist om eiendom),og lurer på flere ting: - hvordan skal jeg kle meg? Er pen dongeri og overdel ok? - hvor mange pauser er det iløpet av en dag i retten? - hvordan kan jeg best forebede meg på hva jeg blir spurt om? - hvis jeg synes spørsmålene er uklare, kan jeg be om klargjøring eller er det bare advokaten min som kan gjøre det? - hva er det lurt å lage notater av? Jeg gruer meg,så setter pris på konstruktive svar og ikke nysgjerrige spørsmål. Anonymkode: c2b64...8be
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #2 Skrevet 21. juli 2023 Kan ikke svare på alt. Ta på en pen dressbukse og skjorte eller bluse. Ja du må si ifra om du ikke forstår spørsmålet. Anonymkode: b4966...b2b
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #3 Skrevet 21. juli 2023 Kleskode, tidsplan, partsforklaring osv pleier man å gå gjennom med advokaten på forhånd. Har dere avtalt ett møte? Anonymkode: 91cc2...7a6 1
NiceOrNothing Skrevet 21. juli 2023 #4 Skrevet 21. juli 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Skal snart være part i en rettssak (tvist om eiendom),og lurer på flere ting: - hvordan skal jeg kle meg? Er pen dongeri og overdel ok? - hvor mange pauser er det iløpet av en dag i retten? - hvordan kan jeg best forebede meg på hva jeg blir spurt om? - hvis jeg synes spørsmålene er uklare, kan jeg be om klargjøring eller er det bare advokaten min som kan gjøre det? - hva er det lurt å lage notater av? Jeg gruer meg,så setter pris på konstruktive svar og ikke nysgjerrige spørsmål. Anonymkode: c2b64...8be Kle deg klassisk og pent i noe du får selvtillit i. Hvis du ikke forstår spørsmålet sier du nettopp det . Advokaten din prepper deg nok i forkant , om hva du kan forvente . Bare vær ærlig , trygg og rolig 😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå