AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #1 Skrevet 21. juli 2023 Jeg trenger å lære meg grensesetting. Står overfor en situasjon der en person jeg må omgås forsøker å presse meg til å gjøre noe jeg ikke vil. Dette gjelder noe personen ikke har noe som helst med. Hun som presser meg er 20 år eldre. Det er ikke første gangen det skjer. Svigermor presser meg også til å be folk i mitt bryllup som jeg ikke vil ha der. Min egen mor presser meg til å servere mat jeg ikke hadde tenkt til å servere. Lederen min får meg til å utføre oppgaver langt fra hva min stilling inneholder. En venninne fikk meg til å kjøpe vin på polet langt fra byen, men klarte ikke si nei, så brukte en halv dag. Jeg kutter som regel ut slike mennesker, men hvordan si " nei, dette har du ikke noe med" uten å fremstå for krass eller frekk. Anonymkode: 84344...b8c
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #2 Skrevet 21. juli 2023 Siden det å sette grenser er nytt for deg vil du nok fremstå frekk for de som ikke er vant med at du er slik uansett. Det går seg til etter hvert når du er konsekvent og de forstår hvilke grenser du egentlig har. Anonymkode: 78457...46a 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #3 Skrevet 21. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Siden det å sette grenser er nytt for deg vil du nok fremstå frekk for de som ikke er vant med at du er slik uansett. Det går seg til etter hvert når du er konsekvent og de forstår hvilke grenser du egentlig har. Anonymkode: 78457...46a Enig, de vil synes det er nytt og rart til og begynne med. Fordi dem vil så gjerne ha deg der hvor de har hatt deg hele tiden. Men så blir de fint vandt til dine grenser etter hvert som de skjønner at du ikke kommer til å godta mer. Hilsen en som var i din situasjon før❤️ Anonymkode: e27f4...bb2
ESFP Skrevet 21. juli 2023 #4 Skrevet 21. juli 2023 Du må trene deg på å tåle følelser. Skyldfølelse og frykt for å bli avvist eller mislikt som vil komme når du velger å gjøre det du ønsker fremfor hva andre ønsker. 3
Flintis Skrevet 21. juli 2023 #5 Skrevet 21. juli 2023 Se på det som å vise hvem du er. Altså å være ærlig med deg selv og dem. Dette er vanskelig fordi du gjerne vil tekkes de andre og kanskje gjør det etter det du tror de ønsker også. Men da skjuler du deg selv og den du er, altså er uærlig og det vil du sikkert ikke være. Blir de sure må du tenke at jeg er ærlig og viser fram meg og da står de fritt i å finne noen som er enig med dem. Nå vet jo ikke jeg om dette stemmer helt med deg så da får du stryke det som ilke passer. 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #6 Skrevet 21. juli 2023 Husk på at det er de som er frekke. Nei takk. Nei. Vi har andre planer. Nå er dette mitt bryllup da. Gjør det så enkelt som mulig. Ikke la deg lokkes inn i deres dans av å pushe dårlig samvittighet for å manipulere deg. For det er det de gjør. Du trenger ikke gi noen begrunnelse eller forklare. Bare hold fast på at ‘nei, vi gjør dette slik vi har tenkt’. Anonymkode: 6427b...881 2
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #7 Skrevet 21. juli 2023 3 hours ago, AnonymBruker said: Står overfor en situasjon der en person jeg må omgås forsøker å presse meg til å gjøre noe jeg ikke vil. Dette gjelder noe personen ikke har noe som helst med. Du: «Det har jeg ikke lyst til» De: [Fortsetter] Du: «Svaret var nei» Anonymkode: f2c72...99c 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå