Baktus2024 Skrevet 21. juli 2023 #1 Skrevet 21. juli 2023 Revmatismemedisiner. informasjonen er hentet fra Tidskriftet.no , der forfatterne er leger og vitenskapsfolk med navn Olav Sletvold, Erik Rødevand og Kristin Thorseng Kvande... hypersensitive bivirkninger av revmatismemedisinene allopurinol... hvis du har urinsyregikt og er blitt henvist til forebygende medisiner som allopurinol så skla du vite at bivirkningene der har en dødlighet på ca 30 % hvis du har nedsatt nyrefunksjon.. i mangen tilfeller så er urinsyregikt , alkoholmisbruk og medisinering en sammenhengende lenke, og ved det , redusert nyrefunksjon... nyrefunksjonen må med det holdes under kontroll hele tiden.. bivirkningene vil ramme veldig mangen med redusert nyrefunksjon..og dødeligheten av bivirkningene er 1 av 3 dette forteller ikke legene deg om.. hverken revmatikerne eller vanlige medisinske leger...for min del på sykehuset i Bodø så ville ikke revmatiker engang diskutere det.. Helseklage følger med den arrogansen . Er revmatismemedisiner drittmedisiner ? og eller kreves det endring av livsstil ? 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2023 #2 Skrevet 22. juli 2023 Jeg lagret innlegget ditt fordi jeg ble nysgjerrig på dette siden jeg er pårørende til en person som har urinsyregikt, er allergisk mot Allopur og har nedsatt nyrefunksjon. Jeg legger inn lenke til artikkelen du nevner, så er det lett å finne for andre som har interesse av dette temaet (ikke at jeg tror det er så mange av oss, men likevel). https://tidsskriftet.no/2004/10/aktuelt/bivirkninger-av-allopurinol Anonymkode: 5cda1...b49
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå