AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #1 Del Skrevet 21. juli 2023 1. Vanlig sparekonto 2. Fond 3.BSU Anonymkode: 1bccc...42c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schmuhu Skrevet 21. juli 2023 #2 Del Skrevet 21. juli 2023 Det kommer veldig an på hva du synes er best. Det kan være veldig subjektiv. Jeg synes mange banker er velegnet til sparing. Når det gjelder innskudd på sparekonto så hadde jeg ikke nødvendigvis bare funnet en bank med høy rente men også sett på uttaksbetingelser og så videre. Små renteforskjeller har lite effekt på kortsiktig sparing. Her bør du velge en kompromiss du er fornøyd med. Når det gjelder BSU kan det være relevant å velge en bank der du kan ha greie tillegskontoer fordi BSU er fylt opp fort når du er i jobb og faktisk sparer egenkapital. Bygger du en rentetrapp er jo også fastrentetilbud relevant å se på. Her bør du nøye se på uttaksbetingelser ved brudd. Når det gjelder fond så hadde jeg gått direkte til leverandøren. Har du lyst å bygge DNB portefølje så har det hos DNB. Samme gjelder klp, storebrand, nordnett etc. Det er viktig å sammenligne kostnader. Som regel har alle fondtilbydere lignende produkter. Schmuvu Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #3 Del Skrevet 21. juli 2023 Schmuhu skrev (4 timer siden): Det kommer veldig an på hva du synes er best. Det kan være veldig subjektiv. Jeg synes mange banker er velegnet til sparing. Når det gjelder innskudd på sparekonto så hadde jeg ikke nødvendigvis bare funnet en bank med høy rente men også sett på uttaksbetingelser og så videre. Små renteforskjeller har lite effekt på kortsiktig sparing. Her bør du velge en kompromiss du er fornøyd med. Når det gjelder BSU kan det være relevant å velge en bank der du kan ha greie tillegskontoer fordi BSU er fylt opp fort når du er i jobb og faktisk sparer egenkapital. Bygger du en rentetrapp er jo også fastrentetilbud relevant å se på. Her bør du nøye se på uttaksbetingelser ved brudd. Når det gjelder fond så hadde jeg gått direkte til leverandøren. Har du lyst å bygge DNB portefølje så har det hos DNB. Samme gjelder klp, storebrand, nordnett etc. Det er viktig å sammenligne kostnader. Som regel har alle fondtilbydere lignende produkter. Schmuvu Tusen takk for en utfyllende svar! Anonymkode: 1bccc...42c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå