AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #1 Skrevet 21. juli 2023 Vasker mannen/ samboeren din badet med toalet og dusj noen gang? Hva ville du gjort om mannen/ samboeren din aldri vasket doen eller dusjen? Når du tok det opp at det er hans tur, så sa han bare at han ikke gjør det fordi han ikke roter så mye der og det derfor ikke er hans ansvar å vaske. Hva om dette var en uriktig unnskyldning vedkommende brukte for å unngå mye husarbeid? Anonymkode: 95ba1...d81
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #2 Skrevet 21. juli 2023 En slik mann ville jeg dumpet Anonymkode: 0c729...87e 3 1
Mt3 Skrevet 21. juli 2023 #5 Skrevet 21. juli 2023 Her gjør mannen mye annet arbeide som jeg ikke gjør så da er det greit at han ikke vasker badet. Men om vi kun hadde husarbeidet inne å dele på og han hadde kommet med den unnskyldningen der, så ville det blitt en grundig diskusjon, og han ville i hvertfall endt opp med å måtte vaske det 3.hver gang 1
Gjest Refreng Skrevet 21. juli 2023 #6 Skrevet 21. juli 2023 Det vitner om så dårlige, egoistiske og løgnaktige holdninger at jeg hadde umiddelbart mistet følelsene.
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #7 Skrevet 21. juli 2023 Det er alltid jeg som vasker toalettet og rundtomkring i huset. ( har vaskehjelp annenhver uke som tar dusj OL) , men han gjør masse annet som jeg ikke gjør, jeg gjør feks ingenting ute, hverken sommer eller vinter. Så for meg går det helt fint. Anonymkode: 8b95b...90d
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #8 Skrevet 21. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er alltid jeg som vasker toalettet og rundtomkring i huset. ( har vaskehjelp annenhver uke som tar dusj OL) , men han gjør masse annet som jeg ikke gjør, jeg gjør feks ingenting ute, hverken sommer eller vinter. Så for meg går det helt fint. Anonymkode: 8b95b...90d Samme her. Jeg vasker hele huset, alltid! Mens han gjør alt ute, skrur på alle kjøretøy vi har (vår felles hobby). Når det er sagt, så roter han ALDRI hjemme. Rydder alltid opp etter seg hvis han gjør noe ❤️ Sitter og pisser på dass gjør han også, null søl. Skyller alltid dusjveggene etter dusj, helt perfekt faktisk! Anonymkode: 9a9ea...433 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #9 Skrevet 21. juli 2023 Hvis han ikke vil vaske badet, kan han vaske kjøkkenet (selvfølgelig med tilhørende kjøleskap, komfyr, søppeldunker osv). Anonymkode: 466b0...ea0
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #10 Skrevet 21. juli 2023 Han er den eneste som vasker toalettene og badene. Jeg tar over servant innimellom, men en do har jeg nok ikke vasket på 15+ år. Det er fordi det er en av oppgavene han valgte seg. Tilsvarende vasker jeg alle klærne hans. Dette er for mange en mye bedre løsning enn å stadig krangle om hvem sin tur det er. Vi har hus og hage her og. Men innearbeidet tar da virkelig mange ganger så mye tid som alt ute kombinert. Anonymkode: 3c1f2...75c 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #11 Skrevet 21. juli 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Hvis han ikke vil vaske badet, kan han vaske kjøkkenet (selvfølgelig med tilhørende kjøleskap, komfyr, søppeldunker osv). Anonymkode: 466b0...ea0 Oh hvis han nekter å vaske kjøkkenet med mindre han selv har rotet den opp/ laget mat og lager mat 1 gang per uke fordi han har så mye på jobb? Aldri vasker kjøleskapet og hopper over søpla på vei ut døren selv om den er lagt der midt på for å bli tatt ut? 😂 Anonymkode: 95ba1...d81
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #12 Skrevet 21. juli 2023 Han bretter sikkert ikke håndklær heller siden du gjør det så mye bedre? Han blir overrasket over at kjøkkenviften må rengjøres regelmessig, men bilen er skinnende nyvasket hver søndag? Han bruker vel doen og dusjen han også? Jeg tenker det er helt greit at man ikke deler alle oppgaver nøyaktig 50/50, det må tilpasses hver enkelt familie. Den unnskyldningen hans var likevel ikke noe annet enn tragisk dårlig.. Anonymkode: 9b9aa...e35 2
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #13 Skrevet 21. juli 2023 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Vasker mannen/ samboeren din badet med toalet og dusj noen gang? Hva ville du gjort om mannen/ samboeren din aldri vasket doen eller dusjen? Når du tok det opp at det er hans tur, så sa han bare at han ikke gjør det fordi han ikke roter så mye der og det derfor ikke er hans ansvar å vaske. Hva om dette var en uriktig unnskyldning vedkommende brukte for å unngå mye husarbeid? Anonymkode: 95ba1...d81 Jeg liker å vaske, han liker å gjøre andre ting. F.eks han tar større opprydding av tomten, plenklipping, fikser biler. Han rydder etter barna, setter på klesvask, rydder kjøkken handler i blant. I tillegg tjener han mest og bidrar mest økonomisk. Så den doen kan jeg fint vaske selv. Jeg har lagt det inn som rutine at mens barna bader så vasker jeg badet. Når de sitter å spiser kveldsmat så vasker jeg ut av dusjen. Eller rydder jeg stue, kjøkken, gang og bad daglig. Jeg støvsuger daglig og vasker alle gulv i de områdene 2 ganger i uken. Jeg skifter på senger og holder soverommene rene. Jeg tar større del av handling pg matlaging. Jeg ser virkelig ikke en krise med å være den ene som vasker doen. Man må se helheten. Anonymkode: 58f7c...faf
Gjest Sprite Skrevet 21. juli 2023 #14 Skrevet 21. juli 2023 Så han driter ikke på doen han da? Faen for ein idiot
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #15 Skrevet 21. juli 2023 40 minutter siden, AnonymBruker said: Han bretter sikkert ikke håndklær heller siden du gjør det så mye bedre? Han blir overrasket over at kjøkkenviften må rengjøres regelmessig, men bilen er skinnende nyvasket hver søndag? Han bruker vel doen og dusjen han også? Jeg tenker det er helt greit at man ikke deler alle oppgaver nøyaktig 50/50, det må tilpasses hver enkelt familie. Den unnskyldningen hans var likevel ikke noe annet enn tragisk dårlig.. Anonymkode: Neida, begynner å føle meg brukt og vurderer brudd sterkt. Han bruker mesteparten av tiden til jobb, han tjener mest og vi er avhengig av hans inntekt. Jeg har også en stressende jobb. Han har egne kontoer, så ingenting på deling. Men ingenting blir gjort om ikke jeg gjør det. Han bare unnskylder seg med at han roter minimalt at det er jeg og barnet vårt som roter. Menn kan tydeligvis også bruke urinstrålen til å gjøre doen renere 😳 selv om dette blir sagt som halvt-tull for å lette atmosfæren, så et det faen meg irriterende. Hvorfor er jeg dovasker? Anonymkode: 95ba1...d81
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #16 Skrevet 21. juli 2023 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Neida, begynner å føle meg brukt og vurderer brudd sterkt. Han bruker mesteparten av tiden til jobb, han tjener mest og vi er avhengig av hans inntekt. Jeg har også en stressende jobb. Han har egne kontoer, så ingenting på deling. Men ingenting blir gjort om ikke jeg gjør det. Han bare unnskylder seg med at han roter minimalt at det er jeg og barnet vårt som roter. Menn kan tydeligvis også bruke urinstrålen til å gjøre doen renere 😳 selv om dette blir sagt som halvt-tull for å lette atmosfæren, så et det faen meg irriterende. Hvorfor er jeg dovasker? Anonymkode: 95ba1...d81 Hadde det akkurat på samme måte. Tror ikke han vasket badet en eneste gang på 16 år. Han sa at han ikke gadd å bruke tiden på husarbeid, og at det var vi andre som gjorde det skittent. Vi er skilt nå, selv om det ikke var eneste årsaken til bruddet. Men jeg opplever det som et tydelig tegn på manglende respekt, og har skjønt det etterpå at han var sammen med meg mer fordi alt jeg var en serviceperson, enn at han faktisk var glad i akkurat meg. Anonymkode: 3691c...ad7 2
Gjest Lurven Skrevet 21. juli 2023 #17 Skrevet 21. juli 2023 Mener dere seriøst at man skal dumpe noen fordi han ikke vasker doen.
William_S Skrevet 21. juli 2023 #18 Skrevet 21. juli 2023 Lurven skrev (3 minutter siden): Mener dere seriøst at man skal dumpe noen fordi han ikke vasker doen. Her inne er det jo mange rare dumpegrunner, så er slettes ikke overrasket. Her blir man jo bedt om å dumpe typen fordi man bretter klærne på feil måte osv. Det er jaggu ikke rart det er krig i verden når alt man trenger er å gå inn på dette forumet.
Chailatte Skrevet 21. juli 2023 #19 Skrevet 21. juli 2023 (endret) Vi gjør det meste 50/50, men badene er det samboer som har ansvar for. Han er ekstremt grundig og selv om jeg er nøye blir det ikke like spotless når jeg gjør det så det ansvaret tar han gladelig. Til gjengjeld står jeg for all bretting av klær og skifter sengetøyet en gang i uka. Vi er begge like renslige og huslige og liker å ha det ryddig, dessuten får begge dårlig samvittighet hvis den ene gjør mer enn den andre 😂 Vi handler og sammen og lager enten mat sammen eller 50/50. Den som ikke lager mat den dagen rydder bordet og setter inn i oppvaskmaskinen etterpå. Du kan jo fortelle din samboer at er man i forhold og bor sammen er man et team og det er begges ansvar å ta vare på boligen, hvilket inkluderer vask. Det er også viktig å vise hensyn og sørge for at ikke alt faller på den ene, som i lengden vil skape mistrivsel for den det gjelder. Endret 21. juli 2023 av Chailatte
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #20 Skrevet 21. juli 2023 Eksen vasket badet, hver gang, en gang pr uke. og han skiftet på senga. Jeg vasket kjøkken og stue. Jeg hadde ikke akseptert at en mann ikke ville vaske badet fordi han "ikke rotet der". Men jeg kan akseptere en romfordeling hvor jeg tar bad, men da skal han ta kjøkken. Jeg er ikke vaskehjelp. AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vasker mannen/ samboeren din badet med toalet og dusj noen gang? Hva ville du gjort om mannen/ samboeren din aldri vasket doen eller dusjen? Når du tok det opp at det er hans tur, så sa han bare at han ikke gjør det fordi han ikke roter så mye der og det derfor ikke er hans ansvar å vaske. Hva om dette var en uriktig unnskyldning vedkommende brukte for å unngå mye husarbeid? Anonymkode: 95ba1...d81 "du bruker, du vasker, ferdig snakka!" AnonymBruker skrev (2 timer siden): Oh hvis han nekter å vaske kjøkkenet med mindre han selv har rotet den opp/ laget mat og lager mat 1 gang per uke fordi han har så mye på jobb? Aldri vasker kjøleskapet og hopper over søpla på vei ut døren selv om den er lagt der midt på for å bli tatt ut? 😂 Anonymkode: 95ba1...d81 Så du har altså en gubbe som nekter vaske badet, for der roter han ikke. Han vasker ikke kjøkken, fordi han ikke lager mat. Og du aksepterer at han verken vasker bad eller kjøkken, og du belønner han med å diske opp mat hver dag så han slipper det også? Og selv en 5-åring klarer gå ut med søpla... AnonymBruker skrev (1 time siden): Neida, begynner å føle meg brukt og vurderer brudd sterkt. Han bruker mesteparten av tiden til jobb, han tjener mest og vi er avhengig av hans inntekt. Jeg har også en stressende jobb. Han har egne kontoer, så ingenting på deling. Men ingenting blir gjort om ikke jeg gjør det. Han bare unnskylder seg med at han roter minimalt at det er jeg og barnet vårt som roter. Menn kan tydeligvis også bruke urinstrålen til å gjøre doen renere 😳 selv om dette blir sagt som halvt-tull for å lette atmosfæren, så et det faen meg irriterende. Hvorfor er jeg dovasker? Anonymkode: 95ba1...d81 Du er dovasker, fordi du aksepterer det. Du sier ingenting blir gjort om du ikke gjør det, men da vet han jo det. Han kan bare drite i det, for du gjør det uansett. Den eneste måten å oppdra slike trassige tenåringer, er å sette ned foten å si hvordan ting skal være. Ellers vil de for alltid være slike trassige tenåringer. Spør han om det hjelper om du gir han ukepenger for å gå ut med søpla eller vaske badet, slik andre barn får... Oppfører han seg som ett barn, bør han behandles deretter. Anonymkode: 0a1df...f43
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå