AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #1 Del Skrevet 21. juli 2023 Hei, sender inn her fordi man kan ikke sende inn bilder på ung.no. Er 18 år gammel og lurer på om dette ser ut som en positiv graviditetstest? Kondomen sprakk og tok angrepille etter to dager. Så kom mensen 9 dager for sent. Tok graviditetstest selvom mensen kom, da jeg har hørt at man fortsatt kan være gravid. Vet angrepille kan forsinke mensen men tror ikke den gjør det i så mange dager. Føler meg også litt rar. Da jeg tok testen ble hele den gravide siden på testen rosa, og andre var svak strek. Så tenkte kanskje det var noe feil med fargen i testen. Tok en ny som var 100% negativ. Men så ser jeg på testen som var «ødelagt» at den har gått over til det som ser ut som en svak positiv strek. Tenkte kanskje bare fargen fortsatt var litt utover men søkte opp bilder fra andre med svak strek som var gravid og deres må man jo bruke 10 minutter for å få øye på. Mens min ser man med en gang. spør her nå fordi jeg skal på ferie i to uker og har ikke egentlig tid til å styre med dette og vil ikke fortelle det til noen. Hvis testen ikke viser skikkelig kan det være for tidlig. Men bare lurer på om dette ser ut som en positiv test for dere og om jeg burde ta flere tester eller tenke at denne er positiv. Stresset ikke først fordi man så vidt kunne se det, til jeg så bilder av andre positive svake tester. hilsen stresset 18-åring😅 (nederste testen på bildet) Anonymkode: c03fe...299 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #2 Del Skrevet 21. juli 2023 Når hadde dere sex? Synes dette ser veldig svakt ut til at mensen skulle vært for 8 dager siden. Ser ut som du har brukt en tidligtest ? I såfall skal den kunne vise en graviditet før mensen uteblir og burde da vært sterkere hos deg. Synes også at streken på den svake er litt rart plassert, har du sett på bilder av andre og sammenlignet om det er der den skal være? Tror den på denne skal være lenger mot venstre. Husk også at en angrepille er full av hormoner, ikke uvanlig at syklusen blir litt rar av det, og 8 dager ikke unormalt, Et helt klart svar får du ikke her, jeg ville kjøpt en digital test, eller tatt blodprøver hos legen om dette stresser deg veldig Anonymkode: 1d850...cca 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mereo Skrevet 21. juli 2023 #3 Del Skrevet 21. juli 2023 Jeg ser kun en strek på begge, men fortsatt «fukt» på den andre med farge i. Om det ga noen mening. Det er ingen strek der test streken skulle vært. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #4 Del Skrevet 21. juli 2023 Ser ikke noe strek men du kan ta ny test om du er stressa. Men blir å kaste penger ut av vinduet om det blir mange. Normal selger billig tester med 5 i Anonymkode: c0b05...da8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #5 Del Skrevet 21. juli 2023 Vent en uke før du tar en ny. Er du fortsatt usikker så kontakt lege Anonymkode: d7832...62d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #6 Del Skrevet 21. juli 2023 Ser veldig negative ut, så basert på disse testene kan du slappe helt av😊 Anonymkode: 5ab0b...016 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #7 Del Skrevet 21. juli 2023 De er negative. Den nederste er ødelagt. Strekene har mer mellomrom om du er gravid, og er helt rette, ikke farge som er ujevn. Du får heller ikke mensen om du er gravid. Man kan få blødning ved festing av egget (ca 14 dager etter første dag av mensen), men du får ikke mensen. I tillegg: hvis du har regelmessig menstruasjon til vanlig og sier mensen var 9 dager forsinket, skulle du hatt en temmelig tydelig strek på det som da ville kalles 21 dpo. Du kan slappe helt av. Anonymkode: 5fdc7...2a3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #8 Del Skrevet 21. juli 2023 Begge er negative. Anonymkode: 5ca22...a2d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 21. juli 2023 #9 Del Skrevet 21. juli 2023 Husk at angrepille bare vil hjelpe om eggløsning skulle komme den dagene eller 1-2 dager etter du hadde sex. Så om mens kom senere hadde du nok eggløsning senere....eller da at angrepille gjorde at eggløsning kom senere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
myMa Skrevet 21. juli 2023 #10 Del Skrevet 21. juli 2023 Testen din ville vært sterk positiv 9 dager etter forventet mens om du var gravid. Tror du kan slappe av. Ta evt en ny test om 2-3 dager. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #11 Del Skrevet 21. juli 2023 Du er nok ikke gravid ut fra de testene her 😊 Anonymkode: 1dfba...4a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #12 Del Skrevet 21. juli 2023 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Hei, sender inn her fordi man kan ikke sende inn bilder på ung.no. Er 18 år gammel og lurer på om dette ser ut som en positiv graviditetstest? Kondomen sprakk og tok angrepille etter to dager. Så kom mensen 9 dager for sent. Tok graviditetstest selvom mensen kom, da jeg har hørt at man fortsatt kan være gravid. Vet angrepille kan forsinke mensen men tror ikke den gjør det i så mange dager. Føler meg også litt rar. Da jeg tok testen ble hele den gravide siden på testen rosa, og andre var svak strek. Så tenkte kanskje det var noe feil med fargen i testen. Tok en ny som var 100% negativ. Men så ser jeg på testen som var «ødelagt» at den har gått over til det som ser ut som en svak positiv strek. Tenkte kanskje bare fargen fortsatt var litt utover men søkte opp bilder fra andre med svak strek som var gravid og deres må man jo bruke 10 minutter for å få øye på. Mens min ser man med en gang. spør her nå fordi jeg skal på ferie i to uker og har ikke egentlig tid til å styre med dette og vil ikke fortelle det til noen. Hvis testen ikke viser skikkelig kan det være for tidlig. Men bare lurer på om dette ser ut som en positiv test for dere og om jeg burde ta flere tester eller tenke at denne er positiv. Stresset ikke først fordi man så vidt kunne se det, til jeg så bilder av andre positive svake tester. hilsen stresset 18-åring😅 (nederste testen på bildet) Anonymkode: c03fe...299 Min var sånn. Ungen er 6 mnd idag. Anonymkode: 0b951...cb4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #13 Del Skrevet 21. juli 2023 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Min var sånn. Ungen er 6 mnd idag. Anonymkode: 0b951...cb4 Var streken din like «rar»? Min er jo ganske nærme den andre streken og ikke helt på T siden. Og ganske ujevn. Ikke en rett tydelig strek. Var din også sånn? Anonymkode: c03fe...299 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #14 Del Skrevet 21. juli 2023 Sofakona skrev (13 timer siden): Husk at angrepille bare vil hjelpe om eggløsning skulle komme den dagene eller 1-2 dager etter du hadde sex. Så om mens kom senere hadde du nok eggløsning senere....eller da at angrepille gjorde at eggløsning kom senere Hø, trodde det var sånn at den kun funket om den ikke ble brukt med eggløsning. Fordi om man har det så funker den vel ikke eller da kan man allerede ha blitt gravid..? angrepille skal jo være 80% sikker på hvordan er den det, om den kun funker ved eggløsning😅 Anonymkode: c03fe...299 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 21. juli 2023 #15 Del Skrevet 21. juli 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Hø, trodde det var sånn at den kun funket om den ikke ble brukt med eggløsning. Fordi om man har det så funker den vel ikke eller da kan man allerede ha blitt gravid..? angrepille skal jo være 80% sikker på hvordan er den det, om den kun funker ved eggløsning😅 Anonymkode: c03fe...299 Nødprevensjon inneholder et legemiddel med progesteron-lignenede effekt (ofte kalt gestagen). Legemidler av denne type virker ved å hemme eller utsette eggløsningen noen dager. I tilfeller hvor egget allerede har løsnet vil nødprevensjonen antagelig ikke ha noen effekt. Nødprevensjon funker heller ikke hvis man allerede er blitt gravid. Det er med andre ord ikke garantert at man ikke blir gravid selv om man bruker nødprevensjon. Nødprevensjon bør derfor kun brukes som en nødløsning. Det er heller ikke anbefalt å bruke nødprevensjon flere ganger i samme menssyklus siden det kan føre til forstyrrelser i syklusen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå