Gå til innhold

Hvis man liker husets vin på en restaurant, kan man da spørre hvilken vin det er?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bestilte husets rødvin og likte den godt. Er det dårlig etikette eller restaurantens "hemmelighet" hvilken vin de har? Eller kunne jeg ha spurt?

Anonymkode: 99ccb...4f8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Man kan selvfølgelig spørre! :) 

Anonymkode: 05691...1fa

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber i restaurant, og jeg sier alltid hvilken vin det er når noen spør 

Anonymkode: 60429...1ab

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt kan du spørre om det! Og de kommer til å svare. 

Anonymkode: 48322...207

• Liker 3
Skrevet

Absolutt. Ofte kan du også se det selv i vinkartet☺️

AnonymBruker
Skrevet

Vanligvis er billig vin. Vare å spørre

Anonymkode: 71692...e08

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.7.2023 den 6.22):

Vanligvis er billig vin. Vare å spørre

Anonymkode: 71692...e08

Jeg trodde også at det var billig vin som ble solgt som husets.  Men nå har jeg oppdaget at det gjerne er bestselgerne på Polet.  De er gjerne midt på treet prismessig.  Husets vin på bar er som oftest kartongvin. Der ser du den på benken bak.  

• Liker 1
  • Nyttig 1
Gjest Msramkins
Skrevet

Ja, det er helt innafor. Og om det er en billig vin så gjør vel ikke det noe, så lenge du syns den var så god at du vil spørre? 

AnonymBruker
Skrevet

Da skal jeg huske å spørre neste gang. Det viktigste er at den er god. Om den også er billig så er det jo bare en fordel. Smak og pris henger ikke alltid sammen 🙂 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Da skal jeg huske å spørre neste gang. Det viktigste er at den er god. Om den også er billig så er det jo bare en fordel. Smak og pris henger ikke alltid sammen 🙂 

Det kan også variere hva som er husets vin . F eks om serveringsstedet har et stort parti av en vin de vil få unna . Ofte er det ikke den aller billigste på kartet , men en som har scoret høyt på smaks/pris tester på polet . Ingen skam å spørre servitøren om hvilken det er . Mvh tidligere servitør😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
NiceOrNothing skrev (1 minutt siden):

Det kan også variere hva som er husets vin . F eks om serveringsstedet har et stort parti av en vin de vil få unna . Ofte er det ikke den aller billigste på kartet , men en som har scoret høyt på smaks/pris tester på polet . Ingen skam å spørre servitøren om hvilken det er . Mvh tidligere servitør😊

Ja, enig. Og noe vin kan passe bedre til noen anledninger enn andre.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...