Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Grunnen til at Mac ikke bråker er at skjermkortet er ubrukelig til annet en surfing å kontor bruk. Klar du kan bygge en windows pc slik, men da kan du ikke ha skjermkort beregnet på spill.

Anonymkode: 705aa...0f8

Hehe, jeg har kjent mange Mac-gamere opp igjennom. Jeg vil anbefale deg å prøve en nyere Mac - etter at de byttet fra Intel til M1-M2-M... ;)  Det er mange sammenligninger på nettet, men så klart, dersom du er en hardcore gamer så er selvfølgelig en godt bygget Windows PC bedre når det kommer til spilling på høyt nivå. Hvilket absolutt ikke betyr at Mac er ubrukelig til gaming, slik du så 'fanboyish' påstår :)  Det kommer som regel an på selve spillene. 

Anonymkode: 697ea...79c

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Dyrere bærbare PC-er bråker svært lite. Jeg har en Dell XPS (Windows 10*, i7, 16 GB RAM), som er helt stillegående ved normal bruk. Det jeg misliker mest med laptopen min, er batteritiden. Den er dårlig, primært pga. 4K OLED-skjerm.

*har ikke sett verdien av å oppgradere til 11

Anonymkode: b22dc...2fa

Enig. Har en Lenovo X1 Carbon selv og den er tyst som graven så lenge jeg ikke kjører noen spesielt krevende oppgaver. Batteritiden er også bra.

Skrevet

Du sier jo ingenting om du har laptop eller stasjonær.

Og i såfall, har du viftekjølende eller vannkjølende elementer? 

samt hva gjør du, gjør du tunge oppgaver som gjør at CPU eller GPU blir varme slik at kjølingen setter i gang?

Jeg har en stasjonær PC. hører den ikke en gang. Hadde det ikke vært for lys på selve kabinettet hadde jeg ikke visst om den sto på eller ikke 😂 vannkjølende element til CPU, støydempende kabinett. Og jeg  er god til å støvrense filter rundt om på kabinettet. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
PITTY skrev (14 timer siden):

Har ny Mac, ingen vifte som bråker og blir ikke varm. PC har vel også den nye teknologien? Uten vifte mener jeg..

Men kan man spille sims på mac? 

Anonymkode: 6e83a...448

AnonymBruker
Skrevet

MacBook Air M1 og M2 fra Apple er vifteløse. De bruker CPU som ligner mer på de som er i mobiler som trenger mindre strøm og dermed mindre kjøling. De har også noen ulemper men for gjennomsnittbrukeren betyr ikke det noe. Windows har hatt muligheten i alle år til å tilby saktemodus (kjør akkurat raskt nok til at vifte ikke starter eller kjører bare veldig kort) for de som absolutt ikke vil høre viften, men de bryr seg ikke. Med Linux er dette lettere å oppnå. (Eller så står Windows/Microsoft i leddtog med maskinfabrikantene som selger mer hvis de gamle PCene føles avleggs tidligere etter bare få års bruk med oppgradering til en ny og enda mer unødvendig tung Windows.

Anonymkode: 5974b...7fd

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Grunnen til at Mac ikke bråker er at skjermkortet er ubrukelig til annet en surfing å kontor bruk. Klar du kan bygge en windows pc slik, men da kan du ikke ha skjermkort beregnet på spill.

Anonymkode: 705aa...0f8

Det er rett og slett feil. For det første har M1/M2 relativt kraftig grafikk-del. Det kan selvsagt ikke hamle med opp 4090 eller tilsvarende, men det er faktisk ikke den typen hardware de fleste som gamer på Windows sitter med heller. En M2 Max kan lett tangere ytelsen til RTX 3060. Å si at dette bare kan brukes til surfing og kontorbruk blir for dumt.

Der er også fullt mulig å bygge en Windows-maskin uten dedikert grafikkort som bråker, bare man bruker dårlige / billige nok komponenter .

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Men kan man spille sims på mac? 

Anonymkode: 6e83a...448

Jepp.

Anonymkode: 697ea...79c

Skrevet
Jdz skrev (2 timer siden):

Det er rett og slett feil. For det første har M1/M2 relativt kraftig grafikk-del. Det kan selvsagt ikke hamle med opp 4090 eller tilsvarende, men det er faktisk ikke den typen hardware de fleste som gamer på Windows sitter med heller. En M2 Max kan lett tangere ytelsen til RTX 3060. Å si at dette bare kan brukes til surfing og kontorbruk blir for dumt.

Der er også fullt mulig å bygge en Windows-maskin uten dedikert grafikkort som bråker, bare man bruker dårlige / billige nok komponenter .

Ja, min stasjonære PC er helt lydløs. Intel NUC av en eller annen type. Intel integrated graphics osv. Den er ikke stort større enn en Apple TV.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...