Gå til innhold

Dama har alt jeg vil ha + en gal x

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har blitt kjent med en dame. Hun er helt fantastisk på alle mulige måter og jeg liker henne veldig godt. Men det er ett problem. Hun har en gal x som er forstyrrende, trakkaserende mot henne. Han har tidligere vært voldelig mot henne. Hun bærer en del bagasje. Men, jeg vil ikke gi slipp på henne fordi hun er så fantastisk. Men klarer ikke å slå meg til ro med å se henne ha det så vanskelig. Hva skal jeg gjøre ? 
Hva hadde du gjort ? 

Anonymkode: 539c3...b0c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har de barn sammen?

hvis ikke ville jeg fortalt det du skriver her. Ikke som et ultimatum, men din opplevelse og du syntes det er utfordrende.

Ønsker deg all lykke med kjærligheten❤️

AnonymBruker
Skrevet
mebeforeyou skrev (Akkurat nå):

Har de barn sammen?

hvis ikke ville jeg fortalt det du skriver her. Ikke som et ultimatum, men din opplevelse og du syntes det er utfordrende.

Ønsker deg all lykke med kjærligheten❤️

Ja. Hun har ett barn med han. Fyren er helt umulig å ha med å gjøre. Jeg prøver å hjelpe henne. Men får vondt av å se henne ha det sånn. 

AnonymBruker
Skrevet

Hun hadde måttet kutte all kontakt med den «gale eksen», før jeg hadde turt / orket å innlede et forhold til henne. Så hvis ikke hun allerede gjør det hun kan for å få han på avstand, så er det lurt å avvente hele dama…

Anonymkode: b2ef0...8d1

Skrevet

Det er ikke bagasje, det er livshistorien hennes. Den er en del av henne. 
Hvis du ønsker å være i et forhold med henne, vit følgende:

- Hun er sterkere enn du kan forestille deg, hun trenger deg ikke, men hun velger deg likevel. Når hun har valgt deg, velger hun å la deg være en støtte og trygghet for henne. Mer tillit får du ikke av et annet menneske.

- Du kan ikke ta byrden hennes. Du kan støtte henne, være mild og god, gi innspill og en klem. Ettersom at du ikke kan ta byrden bør du heller ikke prøve. Finn et sted å legge det bort sånn at det ikke spiser mer av deg enn det må.

- Det er ikke alt hun ønsker å prate om. Spør hvordan det går, la henne fortelle, men bidra til å skape en normal hverdag. Det er det hun vil ha.

- Ikke klandre henne for dårlige valg, hun skammer seg mer enn noen forstår allerede. 

Hun er ikke skummel på grunn av livshistorien sin, men du må vurdere om du er klar for en kvinne som dette, for hun fortjener kun det beste.

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hun hadde måttet kutte all kontakt med den «gale eksen», før jeg hadde turt / orket å innlede et forhold til henne. Så hvis ikke hun allerede gjør det hun kan for å få han på avstand, så er det lurt å avvente hele dama…

Anonymkode: b2ef0...8d1

Dette. 

Om en aktiv, gal eks fortsatt er inne i bildet høres dette ut som en veldig komplisert, vanskelig situasjon. 

Om han er gæren nok kan det jo også potensielt være farlig. 

Jeg hadde avventet relasjonen til det hadde roet seg noe. 

Anonymkode: 432b3...41f

AnonymBruker
Skrevet
Lacy skrev (7 timer siden):

Det er ikke bagasje, det er livshistorien hennes. Den er en del av henne. 
Hvis du ønsker å være i et forhold med henne, vit følgende:

- Hun er sterkere enn du kan forestille deg, hun trenger deg ikke, men hun velger deg likevel. Når hun har valgt deg, velger hun å la deg være en støtte og trygghet for henne. Mer tillit får du ikke av et annet menneske.

- Du kan ikke ta byrden hennes. Du kan støtte henne, være mild og god, gi innspill og en klem. Ettersom at du ikke kan ta byrden bør du heller ikke prøve. Finn et sted å legge det bort sånn at det ikke spiser mer av deg enn det må.

- Det er ikke alt hun ønsker å prate om. Spør hvordan det går, la henne fortelle, men bidra til å skape en normal hverdag. Det er det hun vil ha.

- Ikke klandre henne for dårlige valg, hun skammer seg mer enn noen forstår allerede. 

Hun er ikke skummel på grunn av livshistorien sin, men du må vurdere om du er klar for en kvinne som dette, for hun fortjener kun det beste.

Det uthevede: hvordan vet du dette? For alt du vet kan det hende hun elsker at noen skaper små avbrekk i en kjedelig hverdag med litt spenning. At hun er en adrenalinjunkie.

Anonymkode: e218b...ffd

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Det uthevede: hvordan vet du dette? For alt du vet kan det hende hun elsker at noen skaper små avbrekk i en kjedelig hverdag med litt spenning. At hun er en adrenalinjunkie.

Jeg vil jo mene at det er normalt for noen. Poenget er å ikke bli sykeliggjort.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

For meg virker det absolutt ikke som at hun liker dette. Virker heller som at det er utrolig belastende for henne og en håpløs situasjon som hun ikke vet hvordan hun skal komme ut av. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

For meg virker det absolutt ikke som at hun liker dette. Virker heller som at det er utrolig belastende for henne og en håpløs situasjon som hun ikke vet hvordan hun skal komme ut av. 

Først bud dersom det er trakassering er evt. anmeldelse. Noen mennesker stopper ikke av seg selv, man må sette hardt mot hardt, og følge opp saken videre hvis politiet henlegger første gang, legge frem flere bevis. 

Anonymkode: 8e481...118

Skrevet

Hun må lære seg å sette egne grenser.
Kun kontakt via meldinger som kun gjelder barna. Alt annet uaktuelt. Å inngi seg på anekdoter og diskusjoner er avsluttet, så lenge det er det hun ønsker. Hun har ikke ansvar å endre han. Derfor behøver hun ikke la seg bekymre.
Dokumenter alt.
Etter en tid kan dette tas videre med familievernkontoret i kommunen om foreldresamarbeid. Dette er gratis og frivillig for begge parter. Er det skikkelig ille, kan en anonym samtale med barnevernet også fungere for å se om det er grunn til å melde bekymring. Dette kan gjøres selv om barnet har det godt nok hos begge, men BV vektlegger også foreldresamarbeid fordi et barn blir påvirket av det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...