Gå til innhold

Kommende sadistisk seriemorder i Norge?

Samfunnsdebatt

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Fælt å lese :(

Men dette er dessverre ikke så uvanlig.. Hørte nylig om en katt som ble puttet i en blender til den døde... Og en i en mikrobølgeovn:( 

Syns det er sinnsykt at folk slipper unna med sånt...💔 

Katter (og andre dyr)  trenger ett sterkere vern! 

• Liker 1
  • Hjerte 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva faen feiler de monstrene som gjør noe sånt!!!! Ingen psykisk diagnose kan unnskylde dette. Veldig skremmende og forferdelig at slike monstre går på jorda! Hvem faen klarer å gjøre sånt imot uskyldige dyr😭😭😭 katter er jo det søteste som finnes! Hva får noen til å gjøre noe sånt? Jeg lurer på det hver dag! De er avskum, demoner, monstre som ikke fortjener livet! Burde vært dødsstraff i slike saker . Da har nok monstre lært at de ikke skal gjøre sånn imot dyr. Hvis noen har gjort dette imot min katt har jeg skulle lett jorda rundt for å finne personen og jeg kan ikke skrive her hva jeg har gjort! 

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jadasikkert29 skrev (4 minutter siden):

Fælt å lese :(

Men dette er dessverre ikke så uvanlig.. Hørte nylig om en katt som ble puttet i en blender til den døde... Og en i en mikrobølgeovn:( 

Syns det er sinnsykt at folk slipper unna med sånt...💔 

Katter (og andre dyr)  trenger ett sterkere vern! 

Norge er via myndighetene et av de mer dyrefiendtlige i europa. Og hva får man i straff for mislighold av husdyr og massakre av kjæledyr.. mindre enn å bøffe et par solbriller..?

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I det minste automatisk forvaring.  Og er man såpass skrudd, så vil en forvaringsdom reelt sett menes livstid.  Null sjanse for at slike "mennesker" kan bli rehabilitert. 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

slumkim skrev (10 minutter siden):

I det minste automatisk forvaring.  Og er man såpass skrudd, så vil en forvaringsdom reelt sett menes livstid.  Null sjanse for at slike "mennesker" kan bli rehabilitert. 

Bare se på hvor liten straff vi har her i landet og så mange som sier at nå må vi la personen være i fred han/hun har sonet sin straff. Vi skal ikke straffe de videre for fengslene i Norge er for rehabilitering og de skal komme ut som ett mye bedre menneske. Allikevel så finnes det svingdør klienter i norske fengsler. Folk som aldri lærer.

Norge er så humant og mange av de som sitter i fengsel fortjener det ikke. Vi skulle hatt fengsler hvor flere delte rom/celle og hvor de måtte lære å innrette seg etter andre døgnet rundt. Bare se til Halden fengsel, de har det faen meg bedre der enn på ett vanlig norsk sykehjem.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan godt hende ja, ts. Mishandling av dyr er klassisk hos mennesker som senere skader eller dreper andre folk. 

• Liker 3
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

slumkim skrev (26 minutter siden):

Sier meg helt enig her. Enkelte mennesker fortjener rett og slett resten av samfunnet å bli beskyttet mot. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samfunnsdebatt skrev (14 timer siden):

Jeg synes det er så fælt! Mishandling av dyr går langt inn i sjelen 😥 Jeg kommer aldri til å glemme de som mishandlet en måke i fjor. Utøvede grov vold mot det stakkars dyret. Lot den blø i hjel mens det ene øyet var poppet ut. Hvis du mishandler dyr, har du en så stor empatibrist eller er så langt nede at må fanges opp av systemet for psykiatrisk behandling og/eller fengsel 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ytdhd skrev (20 timer siden):

Noe overdrevet trådtittel spør du meg… men ja, helt grusomt og veldig urovekkende

Vel.. Ville ikke følt slikt trygt jeg:

https://www.peta.org/features/dahmer-bundy-and-other-killers-who-hurt-animals/

There’s a reason the FBI keeps track of cases of cruelty to animals: It’s often a precursor to escalated levels of violence, most famously illustrated by serial killers and mass shooters such as Jeffrey Dahmer, Ted Bundy, and Nikolas Cruz, who abused other animals before attacking humans.

Studies have shown that animal abuse is a better predictor of sexual assault than previous convictions for homicide, arson, or weapons offenses: Psychology Today reported that 70% of criminals who were most violent to humans in one prison also had a history of animal abuse, and other studies have found that 43% of school shooters have a history of abusing animals. 

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/12613433/

https://www.sciencedirect.com/topics/social-sciences/cruelty-to-animals

Murderers often start out by killing and torturing animals as kids. A survey of psychiatric patients who had repeatedly tortured dogs and cats when they were young found that all of them had high levels of aggression toward people as well. According to a New South Wales newspaper, a police study in Australia revealed that 100% of sexual homicide offenders examined had a history of animal cruelty. To researchers, a fascination with cruelty to animals is a red flag in the backgrounds of serial killers and rapists.

https://nypost.com/2016/02/27/fbi-will-start-tracking-cases-of-animal-cruelty-will-it-catch-the-next-serial-killer/

Animal abusers are five times more likely to commit acts of human violence (for example, assault and rape), four times more likely to commit property offenses (such as burglary and vandalism) and three times more likely to commit drug offenses. Serial killers frequently begin by torturing and killing animals.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være djevelens advokat her, kanskje enkelte blir sjalu på at en katt blir behandlet bedre enn et menneske? Hvis de selv blir behandlet som dritt 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Supermennesket skrev (3 minutter siden):

For å være djevelens advokat her, kanskje enkelte blir sjalu på at en katt blir behandlet bedre enn et menneske? Hvis de selv blir behandlet som dritt 

Ja, det er vel også en kjent link at de har ofte helt forferdelige mødre. Som får de til å ikke føle seg elsket, og behandler de forferdelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samfunnsdebatt skrev (7 minutter siden):

Ja, det er vel også en kjent link at de har ofte helt forferdelige mødre. Som får de til å ikke føle seg elsket, og behandler de forferdelig. 

Ikke fedre også? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supermennesket skrev (16 minutter siden):

Ikke fedre også? 

Etter det jeg har fått med meg fra før er det «alltid» en forferdelig mor der, dersom sønn blir sadistisk morder mot kvinner. 

Noen som vet annet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Samfunnsdebatt skrev (4 timer siden):

Vel.. Ville ikke følt slikt trygt jeg:

https://www.peta.org/features/dahmer-bundy-and-other-killers-who-hurt-animals/

There’s a reason the FBI keeps track of cases of cruelty to animals: It’s often a precursor to escalated levels of violence, most famously illustrated by serial killers and mass shooters such as Jeffrey Dahmer, Ted Bundy, and Nikolas Cruz, who abused other animals before attacking humans.

Studies have shown that animal abuse is a better predictor of sexual assault than previous convictions for homicide, arson, or weapons offenses: Psychology Today reported that 70% of criminals who were most violent to humans in one prison also had a history of animal abuse, and other studies have found that 43% of school shooters have a history of abusing animals. 

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/12613433/

https://www.sciencedirect.com/topics/social-sciences/cruelty-to-animals

Murderers often start out by killing and torturing animals as kids. A survey of psychiatric patients who had repeatedly tortured dogs and cats when they were young found that all of them had high levels of aggression toward people as well. According to a New South Wales newspaper, a police study in Australia revealed that 100% of sexual homicide offenders examined had a history of animal cruelty. To researchers, a fascination with cruelty to animals is a red flag in the backgrounds of serial killers and rapists.

https://nypost.com/2016/02/27/fbi-will-start-tracking-cases-of-animal-cruelty-will-it-catch-the-next-serial-killer/

Animal abusers are five times more likely to commit acts of human violence (for example, assault and rape), four times more likely to commit property offenses (such as burglary and vandalism) and three times more likely to commit drug offenses. Serial killers frequently begin by torturing and killing animals.

Skal ikke si noe på det du linket til, helt enig der. Eneste jeg tenker på er at det ikke har vært seriemordere i Norge tidligere såvidt jeg vet, og derfor tenker jeg at det kanskje ikke er så sannsynlig med en seriemorder nå heller. 

*Bank i bordet* 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 11 måneder senere...
Ytdhd skrev (På 22.7.2023 den 1.07):

Skal ikke si noe på det du linket til, helt enig der. Eneste jeg tenker på er at det ikke har vært seriemordere i Norge tidligere såvidt jeg vet, og derfor tenker jeg at det kanskje ikke er så sannsynlig med en seriemorder nå heller. 

*Bank i bordet* 

Vi har hatt flere seriemordere i Norge, og også i de andre skandinaviske landene. I tillegg har vi ganske mange savnede mennesker vi ikke vet om er drept eller ikke, så noen kan også være eller ha vært på ferde uten at de er blitt oppdaget (enda).

Så det er ingen grunn til å tro det ikke vil kunne få seriemordere her i landet igjen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...