Gå til innhold

Ikke gravid, men folk tror det…

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vi har prøvd lenge, over ett år, men har ikke fått det til. I dag gikk jeg og kjæresten min til stranda. Det var en ganske bratt sti ned dit. 

Jeg skiftet til bikini, og så fikk jeg kommentar fra en amerikaner foran kjæresten min. «She made it  all the way down here, and she’s pregnant. That’s amazing!”

Ingen av oss svarte, vi ble nok litt satt ut begge to.

Den kommentaren svei litt.

Anonymkode: a17e1...224

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Er du kraftig overvektig? Hvorfor tror andre du er gravid? Jeg tenker de må tro du er ganske langt på vei for å kommentere at du kom deg ned en bratt bakke. 

Anonymkode: 862a0...e0f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har opplevd det samme 😕 er slank, men legger på meg fort rundt magen. Har omentrent ikke rumpe heller. Sånn er kroppen min!! Ikke alle kan ha timeglassfigur. 

Anonymkode: b6fc1...ed3

• Liker 2
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har opplevd det samme 😕 er slank, men legger på meg fort rundt magen. Har omentrent ikke rumpe heller. Sånn er kroppen min!! Ikke alle kan ha timeglassfigur. 

Anonymkode: b6fc1...ed3

litt samme her. Er på magen det legger seg. Fått spørsmål om jeg var gravid et par ganger. Irriterende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du kan ikke endre på hva andre sier, og de kan ikke vite at dere har prøvd i lang tid. Ikke la slikt gå inn på deg.

Anonymkode: dc5de...ee2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Huff, selv kommenterer jeg ikke graviditet i niende måned en gang, med mindre vedkommende eksplisitt har sagt det. Utrolig rart å kommentere noe slik til en fremmed, men det sagt, så er verden full av freak og folk med lav IQ, så vanskelig å komme unna.

Det at fett gjerne samler seg på magen (epleform), kan forresten være tegn på hormonforstyrrelser. Har du fått sjekket det ut? At du ikke har PCOS for eksempel? 

Anonymkode: b2d21...67c

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 20.7.2023 den 23.19):

Er du kraftig overvektig? Hvorfor tror andre du er gravid? Jeg tenker de må tro du er ganske langt på vei for å kommentere at du kom deg ned en bratt bakke. 

Uenig. Man ser mye lettere "gravid" ut hvis man er veldig slank og for eksempel litt oppblåst. Jeg var ganske tykk sist jeg ble gravid, og det tok lang tid før jeg så gravid ut, og ikke bare feit. Gravidmager er runde og stramme, det er som regel ikke en mage med mye fett. 

Anonymkode: 9abbc...ea4

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Uenig. Man ser mye lettere "gravid" ut hvis man er veldig slank og for eksempel litt oppblåst. Jeg var ganske tykk sist jeg ble gravid, og det tok lang tid før jeg så gravid ut, og ikke bare feit. Gravidmager er runde og stramme, det er som regel ikke en mage med mye fett. 

Anonymkode: 9abbc...ea4

Nå tenker jeg at en turist med et øyekast ikke har gjort en grundig evaluering akkurat. Om turisten vet hvordan gravidmager ser ut. Mange kan ta feil. Det er uansett ufint å kommentere på andres kropp syns jeg, men det gjør det umulig å svare på hvorfor denne situasjonen oppstod uten å vite noe om ts. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 20.7.2023 den 23.19):

Hva har kraftig overvekt med dette å gjøre? Er man kraftig overvektig, er man jo gjerne overvektig over hele kroppen. 

Ts: Merkelig av amerikaneren å si noe sånt, men er du sikker på at han mente han deg? Eller var du kanskje oppblåst den dagen?

Anonymkode: ded39...14e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er så trasig det der når fremmede, eller kjente for den del kommenterer slikt.. Ikke greit uansett å kommentere på andres kropp tenker jeg da, men noen eier ikke folkeskikk.. Min onkel klappet min søster på magen i en familiesammenkomst og lurte på når hun hadde termin.. Hun hadde da født 10 mnd tidligere 🙈  

Han er dessverre veldig på å kommentere andres vekt.. Og spør gjerne om man spiser for 2 om man tar ett ekstra kakestykke osv.. Min mor får helt grøssninger når han setter i gang.. 

Han spurte meg i en konfirmasjon i vår, om jeg var gravid siden jeg var eneste i familien som ikke gikk i bunad, og at jeg kunne jo bare spurt min tante om å sy den ut. Min mor nappet meg med vekk før jeg fikk svart.. Hun vet så alt for godt at jeg ikke svarer særlig høvelig tilbake på sånt. 

Anonymkode: 221dd...3c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, jeg har opplevd det samme og syns det er kjempevondt.

Jeg gikk opp mye ved ivf behandlingen, ble overstimulert og skikkelig dårlig. La seg primært rundt magen. Ble gravid, men mista. Er helt traumatiske av behandlingen og av aborten. Har ikke klart å gå ned kiloene, og i følge flere ser jeg tydeligvis gravid ut. Til en som spurte ut om det var en "en liten en på vei" og tok meg på mange, sa jeg som sant var at jeg nettopp har mista. Hen ble sjokkert og paff, og rodde seg langt unna, men skal jeg ikke si som sant er? De spør og da får de svar. Det er ikke mitt ansvar at de får et svar som er behaglig for dem når de velger å kommetere min kropp. 

Kommentarer og antakelser om andre sine kropper må folk bare holde seg unna. Helt håpløst at så mange mangler hva jeg vil si er normal folkeskikk. 

Endret av pop up bruker
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...