Gå til innhold

Bli sammen med en mann som har barn fra før? (Ønsker meg egne barn selv)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ute etter et kjæresteforhold, har vært borti en del menn nå som har barn fra før. Disse virker litt mer interessert enn andre "tilsvarende" menn uten barn, sannsynligvis fordi de ikke har like lett for å få seg dame som andre? Uansett, dette er bra menn med alt annet på stell, men jeg har automatisk valgt dem bort fordi jeg tenker at jeg vil starte på scratch med en fyr uten barn fra før involvert. Jeg ønsker meg barn selv og er i begynnelsen av 30-årene. Men kan jo hende jeg går glipp av noe veldig bra ved å velge bort disse mennene. Må nevnes at disse mennene også ønsker barn i et nytt forhold, og flere av dem har barn som ikke er så små lengre. 

Veldig usikker på hva jeg bør gjøre. Noen med erfaringer på dette området som kan komme med gode råd? 

Anonymkode: 0ac47...180

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hold deg langt unna menn med barn, om du ikke har barn selv! Husk at det er en viss barnemor med på kjøpet, hennes foreldre, hennes søsken, hennes svigerinner og svogere, og hennes kusiner og fettere…. Sjansen for at dette blir veldig slitsomt er 99% sikkert!  Fortsett å styr unna! Jeg prøvde dette to ganger, før jeg fikk barn selv. Anbefales på det sterkeste å holde seg borte!

Anonymkode: 340e0...d34

• Liker 9
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært i et forhold med en mann med barn og vil forsøke å unngå det fremover.  Å bo sammen med andres barn er ikke enkelt, det kan være ganske forferdelig. Det er mye lettere å bli glad i andres barn hvis man slipper å bo dammen med de.
Exer og exers familie har jeg aldri hatt problemer med. De fleste voksne har folkeskikk, mange er hyggelige og.

Anonymkode: 51c73...ccb

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er glad jeg ventet med å få barn til jeg traff en mann som faktisk ikke hadde barn fra før. Som om ikke et forhold er i perioder vanskelig nok i seg selv.. Så glad for at vi har skapt vår egen kjernefamilie. Første barnet født da jeg var 32, rakk jaggu meg 3 stk før

fylte 40

Anonymkode: 813fd...5f1

• Liker 4
Skrevet (endret)

Det at du ønsker å starte din egen familie blir ikke det samme hvis du finner deg en du blir i familie hos, hvis du skjønner. Du kommer inn til noen med full pakke. Som både har barn (hvor høy er egentlig barnelysten hos han da?) som du må behandle som dine, har eks du må forholde deg til, som har eks-svigerforeldre som er besteforeldre til barna, som er etablert med seg og sitt der du må prøve å smette deg inn i hverdagen deres. Det er mange og mye å forholde seg til, som du strengt tatt ikke behøver og som er litt motstridene dine ønsker om å etablere ditt eget, og du har et dårlig utgangspunkt med å komme utenifra og inn hos dem.

Du er ung og har dine beste år foran deg, og disse årene burde du bruke på å finne noen å starte familie med, siden det er det du innerst inne ønsker. Tenker jeg. 

Endret av Bombasi
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Ekstremt stor forskjell på å bli sammen med noen som har barn og noen som ikke har det. Og fallgruvene er SÅ mange, så hvis jeg fikk en ny mulighet ville jeg absolutt unngått det.

Anonymkode: a35b3...6f9

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar dere! - TS 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ikke?

Anonymkode: fbd68...7c6

Skrevet

Jeg ble sammen men med en mann som har barn fra før. Ikke noe problem for oss! Det var noen små utfordringer i starten, men det var kanskje mest fordi det var nytt for meg og jeg ikke visste hva jeg kunne forvente og ikke. 

Min erfaringer er at menn uten barn ofte er mer egoistiske, mindre tålmodige, mindre empatiske og mer sløv på husarbeid. 

AnonymBruker
Skrevet

Aldri vært problemer her ! Andre felles på vei, inkludert mine og dine. Funker fjell!! Kommer ann på type menneske du møter, og hvordan barns er oppdratt og alder.  På mange måter er det positivt å involvere seg med en med barn, for da får man litt erfaring med familieliv... Og litt fölelsen av å ha litt ansvar. For bonus barna blir en del ansvar. Selv om det er en eller to ekser på slep. Men mange av disse barnemödrene er faktisk ganske ålreite og samarbeids villige, men man , hører så mye negativt. Både om bonus mamma, bio mor osv. Men av erfaring så vet jeg det er mange sider av en sak. Min man snakket mye om sin eks kone en stund, men ser selv noe - litt ego sentriske sider på egentlig uvesentlige småting. Mens jeg ser flere vesentlige feil på han løken jeg er gift med. Forguder han overalt, men noenganger er hjernen helt ute av kontroll og vilje sterk som faen. Hvis det først skal skje noe så skal det skje med en gang på han sine premisser og eventyr.. han klarer ikke roe ned før det er for seint. Og igjen, stor jævla baby jeg er gift med. Foretrekker noenganger faktisk en time eller tre med eks kona i samme hus en mannen. Mer ro og behagelig og hun hjelper meg med barna. når hun kan og har sjans. Igjen, alle ekser og yer har feil. Men jeg er sta og elsker mannen min for vi har det toppers til vanlig når hjernen er på normal planet. Nå i sommer har den gått bananas så et mareritt å hente han inn igjen. Han må noenganger hente meg inn og for flink jeg og til å bare vips, borte 🤠.. lever eget liv. Syndromer fra tidligere svangerskap. Og blir vanskelig før jeg lander. Er i nesting periode nå. Så må roe meg ned. Sykle og trene og gjöre klart hjemme. 

Anonymkode: 9476a...5ae

AnonymBruker
Skrevet

Er bonusmamma for to skjønner jenter, det funger aldeles utmerket. Jeg føler meg som mammaen deres på alle mulige måter. Moren er ute av bildet for flere år siden. Kan være det er derfor det har gått så bra, ikke vet jeg. Vi venter i hvert fall vår første felles nå til høsten, og tror det blir med den, da jeg føler hans barn er mine døtre

Anonymkode: c30d1...42d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Aldri vært problemer her ! Andre felles på vei, inkludert mine og dine. Funker fjell!! Kommer ann på type menneske du møter, og hvordan barns er oppdratt og alder.  På mange måter er det positivt å involvere seg med en med barn, for da får man litt erfaring med familieliv... Og litt fölelsen av å ha litt ansvar. For bonus barna blir en del ansvar. Selv om det er en eller to ekser på slep. Men mange av disse barnemödrene er faktisk ganske ålreite og samarbeids villige, men man , hører så mye negativt. Både om bonus mamma, bio mor osv. Men av erfaring så vet jeg det er mange sider av en sak. Min man snakket mye om sin eks kone en stund, men ser selv noe - litt ego sentriske sider på egentlig uvesentlige småting. Mens jeg ser flere vesentlige feil på han løken jeg er gift med. Forguder han overalt, men noenganger er hjernen helt ute av kontroll og vilje sterk som faen. Hvis det først skal skje noe så skal det skje med en gang på han sine premisser og eventyr.. han klarer ikke roe ned før det er for seint. Og igjen, stor jævla baby jeg er gift med. Foretrekker noenganger faktisk en time eller tre med eks kona i samme hus en mannen. Mer ro og behagelig og hun hjelper meg med barna. når hun kan og har sjans. Igjen, alle ekser og yer har feil. Men jeg er sta og elsker mannen min for vi har det toppers til vanlig når hjernen er på normal planet. Nå i sommer har den gått bananas så et mareritt å hente han inn igjen. Han må noenganger hente meg inn og for flink jeg og til å bare vips, borte 🤠.. lever eget liv. Syndromer fra tidligere svangerskap. Og blir vanskelig før jeg lander. Er i nesting periode nå. Så må roe meg ned. Sykle og trene og gjöre klart hjemme. 

Anonymkode: 9476a...5ae

Dette høres verken sunt eller normalt ut

• Liker 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 20.7.2023 den 21.50):

Jeg er ute etter et kjæresteforhold, har vært borti en del menn nå som har barn fra før. Disse virker litt mer interessert enn andre "tilsvarende" menn uten barn, sannsynligvis fordi de ikke har like lett for å få seg dame som andre? Uansett, dette er bra menn med alt annet på stell, men jeg har automatisk valgt dem bort fordi jeg tenker at jeg vil starte på scratch med en fyr uten barn fra før involvert. Jeg ønsker meg barn selv og er i begynnelsen av 30-årene. Men kan jo hende jeg går glipp av noe veldig bra ved å velge bort disse mennene. Må nevnes at disse mennene også ønsker barn i et nytt forhold, og flere av dem har barn som ikke er så små lengre. 

Veldig usikker på hva jeg bør gjøre. Noen med erfaringer på dette området som kan komme med gode råd? 

Du ser ikke ut til å reflektere over om du vil ha stebarn? 

Hadde jeg vært deg hadde jeg gått for en mann uten barn som vil ha barn. For alt du vet så vil ikke de mennene ha fler barn. 

Endret av lillevill
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette høres verken sunt eller normalt ut

Det er ikke alltid det er bra for barn at deres foreldre begynner på nytt med en ny og får fler barn.

Endret av lillevill
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns ikke du skal avskrive en mann du liker, bare pga tidligere barn - men du bør absolutt sette deg inn i hva det er å være bonusmor, og om det er en rolle som passer deg 😊 Det har både gleder og utfordringer 😅 Ang barnemammaen så fins jo selvfølgelig hun, men de aller fleste av dem er jo normale fornuftige mennesker som det er greit å samarbeide med ( man hører nok uforholdsmessig mye om de som er vanskelige å ha med å gjøre, gjelder forsåvidt begge kjønn 😉 )  Men, man kan ikke regne med å være førsteprioritet som med en barnløs partner, og det er mye å ta hensyn til… Husk at barna kan ikke velge sin situasjon. Lykke til 🥰

Anonymkode: 18a15...d28

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...