AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #1 Skrevet 20. juli 2023 Få høre Jeg har en her i min blokk som er så vanvittig aggressiv, og hun skremmer meg. Tror ikke damen er i jobb for hun bruker masse tid på å henge opp passiv-aggressive lapper, legge lapper i postkassene til folk, og på dørene. Syns det er så ubehagelig! Virker som hun blir kåt av å printe ut regler i borettslaget og henge opp her.. Lappene hun henger opp er av denne typen: "DERE SOM VASKER KLÆR ETTER KL 22! DETTE ER STRENGT FORBUDT I FØLGE REGLENE TIL BORETTSLAGET! KAN DERE IKKE LESE?????????" (det var ikke jeg som vasket klær men en annen her. Hun har fått høre det leeenge at hun ikke respekterer reglene, selv om hun var ferdig med å vaske ca 22:15) Men jeg kan vel ikke klage på henne fordi hun skremmer meg eller? Hun satt seg også rett foran balkongen min en dag og bare glodde på meg med hat i blikket. Jeg ble redd og låste meg inne på badet. Utrolig nok er hun gift. Men noen har sikkert verre historier enn meg? Anonymkode: 53ac5...2ad 3
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #2 Skrevet 20. juli 2023 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): . Utrolig nok er hun gift. Men noen har sikkert verre historier enn meg? Anonymkode: 53ac5...2ad Det høres ut som mannen hennes kan ha verre historier. 🤔 Anonymkode: c1447...86c 19 2
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #3 Skrevet 20. juli 2023 Jeg har ikke hatt verre naboer, men vet likevel at naboer kan være en utfordring Sitter hun i styret siden hun slenger ut lapper? Trolig ikke, siden hun formulerer seg slik hun gjør. Jo, du kan faktisk klage på henne til styret. Klage på at hun er aggressiv og har truende oppførsel, og at hun skaper dårlig bomiljø. Anonymkode: f0fb1...3b7 8 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #4 Skrevet 20. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har ikke hatt verre naboer, men vet likevel at naboer kan være en utfordring Sitter hun i styret siden hun slenger ut lapper? Trolig ikke, siden hun formulerer seg slik hun gjør. Jo, du kan faktisk klage på henne til styret. Klage på at hun er aggressiv og har truende oppførsel, og at hun skaper dårlig bomiljø. Anonymkode: f0fb1...3b7 Og? Anonymkode: 3678d...74d
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #5 Skrevet 20. juli 2023 Jeg bodde en periode i en kommunal leilighet i et hus med 8 leiligheter, vegg i vegg med meg bodde det ei som var alkoholiker og det var selvsagt festing, bråk om slamring med dørene e par dager ganger i uken. Det endte heldigvis med at hun ble kastet ut, men kommunen tenkte det var en god ide å huse flyktninger i leilighetene etter hvert som folk flyttet. Allerede den første uke så ble en av bodene brutt opp og sykler som stod utenfor huset ble fritt vilt, det gikk fra bråk et par dager i uken til bråk nesten hele døgnet. Må si jeg savnet alkoholikeren etter en periode, et par år etter at jeg flyttet ut så ble huset brent i en øvelse for brannvesenet, da var leilighetene så ødelagt at det ikke var økonomisk forsvarlig å fikse de opp. Det ble forresten lagt ned mye arbeid fra frivillige for å hjelpe disse flyktningene med førerkort og det ble opprettet arbeidsplasser for de, etter 5 år så var det ikke en eneste igjen siden alle flyttet til Oslo. Anonymkode: d5ccf...3df 8
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #6 Skrevet 20. juli 2023 Jeg har kjederøykende alkisnaboer som krangler og kjefter hverandre huden full mange ganger hver eneste uke med skrik og skrål av en annen verden. De klager på oss fordi vi lager mat. Vi fikk hylekonsert en hel helg fordi vi stekte pakkismat og var stinkadorer som ikke viser hensyn. Maten vi lagde: to speilegg hver på en fredag ettermiddag. Anonymkode: 91e0d...54a 3
Topsi Skrevet 20. juli 2023 #7 Skrevet 20. juli 2023 Jeg bodde i blokk der en i etasjen under meg satte fyr på leiligheten sin midt på natta. Lukket døren og gikk ut. Sa ingenting 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #8 Skrevet 20. juli 2023 Hadde en nabo startet og bråke allerede samme dag vedkommende flytta inn. Var grei og informerte om reglene og trodde ting var greit, dette er borettslag. Neida, gjentok seg 1 uke etterpå og mange ganger. Vedkommende fikk flere advarsler fra styret men foreldrene mente gullungen ikke bråkte, ungen var voksen. Foreldrene bodde ikke der engang. Selv etter vi måtte ringe politiet og mange beboere sendte inn klage truet de med anmelde oss som klagde. Heldigvis forstod de at det gikk mot utkastelse og vedkommende flyttet. De fikk vel og nyss om at jeg hadde lydopptak av både musikk og skriking som bevis. Anonymkode: 578ef...eb0 5
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #9 Skrevet 20. juli 2023 Hadde en forferdelig kollega som også kommuniserte med lapper. Har heldigvis ikke slike naboer. Anonymkode: 794a3...ae8
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #10 Skrevet 20. juli 2023 Vi bodde i en firemannsbolig før, der den ene naboen hørtes veldig lik ut som hun du beskriver 😅 Sinna og aggressiv og var konstant ute etter oss. Kjeftet og smelte for den minste lille ting - og alt hadde vært bare hyggelig og koselig i sameiet frem til hun flyttet inn. Vi hadde ikke noe system for arbeidsdeling i sameiet, men jeg og mannen min pleide alltid å gjøre mest (av snømåking, gressklipping, luking etc) siden vi var de eneste med barn og dermed var mye mer ute i hagen enn de andre. Vi har alltid likt å pusle med sånt, så det plaget oss ikke i det hele tatt at vi gjorde mer enn de andre beboerne. Da hun her flyttet inn, begynte hun også å gjøre mye, og hun gjorde omtrent alt på dagtid fordi hun var ufør og dermed hjemme hele dagen. Hver gang hun hadde klipt gress eller måket snø, ringte hun på til oss og kjeftet og smelte fordi vi ikke hadde gjort det selv (men vi var jo på jobb da det ble gjort - og det var heller ingen som hadde bedt henne om å gjøre det). Hun la oss for hat, sluttet å hilse på oss (selv om vi hilste hyggelig på henne) og så på oss med drepende blikk hver gang vi passerte henne i gangen. Tilslutt endte vi med å flytte derfra og til en enebolig - orket ikke mer av den dårlige stemningen dag ut og dag inn 😅😅 Anonymkode: f8e44...650 6
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #11 Skrevet 21. juli 2023 Ja, har hatt masse gale naboer. Det virker som de fleste har problemer med å ta hensyn til andre enn seg selv. Du har den standard «liker å høre på kjempehøy musikk mens jeg er ute», til den som har ørten hunder og psykiske problemer, til den sure pensjonistnaboen som vil bestemme over alle naboene og at alt skal være på hans måte. Men den verste naboen var nok en småbarnsfar med aggresjonsproblemer og motorsag, han var ikke riktig på en flekk. Anonymkode: 05111...52d 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #12 Skrevet 21. juli 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Og? Anonymkode: 3678d...74d Og? Forstod du ikke? Anonymkode: f0fb1...3b7 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #13 Skrevet 21. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Og? Forstod du ikke? Anonymkode: f0fb1...3b7 Jeg forsto, men du forstår tydeligvis ikke at klager ikke hjelper Anonymkode: 3678d...74d
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #14 Skrevet 21. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg forsto, men du forstår tydeligvis ikke at klager ikke hjelper Anonymkode: 3678d...74d TS har jo ikke klaget på naboen.. Anonymkode: f0fb1...3b7 2
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #15 Skrevet 23. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 21.7.2023 den 12.06): TS har jo ikke klaget på naboen.. Anonymkode: f0fb1...3b7 Hvorfor ikke, ts? Anonymkode: 3678d...74d
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #16 Skrevet 24. juli 2023 Jeg har - bank i bordet - heldigvis bare hatt oppegående naboer selv om jeg har bodd veldig mange steder. Men jeg holdt på å kjøpe en tomannsbolig en gang som hadde en nabo av tvilsom karakter. Det sto i salgsoppgaven at det var meldt inn et varsel til plan og bygg om en trapp som ikke var godkjent, så jeg leste sakspapirene inne på plan og bygg. Så da at naboen hadde meldt inn dette, i tillegg til veldig mye annet mer eller mindre usaklig over veldig mange år. Stakkars folk i plan og bygg som faktisk må behandle slike varsler. Det lå så mye dokumentasjon på de sidene at det var lett å forstå hvem som sto bak de utrolig mange eierskiftene det hadde vært på den boligen jeg holdt på å kjøpe. Anonymkode: 47f19...56a 3
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #17 Skrevet 24. juli 2023 Hadde en nabo som er pyroman. Det var skummelt! Anonymkode: 023be...18b 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #18 Skrevet 24. juli 2023 Ja, men min nabo sa ingenting. Prøvde vi å snakke til han, bare spytta han etter oss. Og siktet på oss med hagle. Heldigvis døde han like etter vi flyttet inn. Og vi fant hagl i husveggen, når vi skulle male. Var han misfornøyd med noe, skjøt han i lufta. Kasta søppel i innkjøringen vår osv Anonymkode: 91378...7cb
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #19 Skrevet 24. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 23.7.2023 den 21.08): Hvorfor ikke, ts? Anonymkode: 3678d...74d Hva skal jeg si da? "Du skremmer meg og jeg blir redd?" Som sagt er dette en aggressiv og sint dame. Jeg er livredd sinte folk. Er sånn som begynner å gråte om folk skriker til meg. Hva sier man til sånne som kjefter og smeller? Mannen hennes er kjempehyggelig, fatter ikke at et sånt rævglefs har klart å få seg mann. Er oftest han jeg ser på butikken, eller ute og vasker bil og fikser etc. Hører mest kona stå på balkongen og kjefte på han, også ser jeg henne av og til når jeg kommer fra jobb. Når hun sitter og røyker ute, er da hun er mest sint på meg og andre. Anonymkode: 53ac5...2ad 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #20 Skrevet 24. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hva skal jeg si da? "Du skremmer meg og jeg blir redd?" Som sagt er dette en aggressiv og sint dame. Jeg er livredd sinte folk. Er sånn som begynner å gråte om folk skriker til meg. Hva sier man til sånne som kjefter og smeller? Mannen hennes er kjempehyggelig, fatter ikke at et sånt rævglefs har klart å få seg mann. Er oftest han jeg ser på butikken, eller ute og vasker bil og fikser etc. Hører mest kona stå på balkongen og kjefte på han, også ser jeg henne av og til når jeg kommer fra jobb. Når hun sitter og røyker ute, er da hun er mest sint på meg og andre. Anonymkode: 53ac5...2ad Nei nei, ikke til henne, men styret og evt. politiet Anonymkode: 3678d...74d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå