Gå til innhold

Tidligkastrert hannkatt med drifter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har to hannkatter, brødre. De ble begge kastrert tidlig, han ene rakk ikke engang å bli kjønnsmoden. Siste tiden har "lillebror" (han som ikke ble kjønnsmoden) tatt nakkegrep på "storebror" og prøvd seg på litt jokking. Storebror bryr seg først ikke om dette, men klarer lett å få ham unna når det blir ubehagelig (det er han som er sjefen).

jeg har ikke sett noen grunn til å gripe inn når dette skjer, siden storebror fint klarer å ordne opp selv. Ellers er de gode venner, kun uskyldig lekeslossing de driver med ellers. Storebror er den ubestridte sjefen, så tror nok ikke lillebror ser noen mulighet til å stige i rang. Men innimellom er de nok litt sjalu når det gjelder å få oppmerksomhet/kos.

Har hørt at det ikke er uvanlig at kastrerte katter også beholder driftene etter operasjonen. men synes det er underlig at storebror som faktisk ble kjønnsmoden ikke viser noen slike trekk, mens lillebror altså har noen drifter han må få utløp for. Viser jo bare at kjønnsdriftene ikke bare sitter mellom beina eller er avhenigig av hormoner, men sitter dypere i dem oppe i hodet.

Har dere andre erfaring med dette? nesten så jeg vurderer å kjøpe opplåsbar hunnkattdukke til ham, hehe :ler:

Videoannonse
Annonse
Gjest Varg-Menja
Skrevet

Slik jukking på katter av samme kjønn har mere med rang og mindre med kjønnsdrift å gjøre, så bare la det gå sin gang. Dette vil gå over etterhvert, når begge blir tryggere på sin plass i flokken.

Skrevet

Nå spør jeg ikke kun pga mine katter, men også fordi min veninne har en tidligkastrert katt som bor alene og har et fast jokkested. Derfor jeg lurte på hvor vanlig det er blant kastrerte katter?

Noen med kunnskap og erfaring med katter som kan svare?

Skrevet

Vår 6 år gamle - kastrerte - hannkatt ble tatt på fersken med nabokatten i sommer. Jeg trodde alle driftene ble borte når katten ble kastrert, men tydeligvis ikke! Dette var også med en hunnkatt, så det var full fart. Og altså ikke for å markere seg overfor en annen hannkatt. Og vi kan ikke ha myke kosebamser liggende på golvet; da hiver han seg over dem og gir alt.

Gjest Madeline
Skrevet

Vi har to tidligkastrerte hannkatter men har aldri opplevd at de har oppført seg slik.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...