Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fødte i januar og revnet i underlivet. Nå har det gått over 6 måneder siden fødsel men såret/riften har ikke grodd helt enda. Den har grodd kanskje 80%, men er fortsatt en glippe på ca 5mm som ikke vil gro. Og dette gjør ganske vondt, feks å sitte eller gå langt. Sex er det ikke vits å tenke på en gang.

Vært hos fastlegen 3 ganger etter fødsel, senest for noen dager siden, han sier at det er sydd skjevt og nok derfor det ikke vil gro og at jeg må ta tiden til hjelp.... men altså hvor mye tid må jeg gi dette...? Jeg er så lei å ha vondt der nede:(

Noen med lignende erfaringer?

Anonymkode: db00e...7dd

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ta kontakt med en gynekolog ! 
Fastlegen er ikke ekspert på sånne plager. 

Anonymkode: 6fa42...f81

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hmm. Når du har gått så lenge, tenker jeg at såret kanskje må åpnes og sys på nytt. Og at du da må ligge i ro noen dager slik at det får starte å gro litt i fred. Tving gjennom en vurdering av sykehuslege. Ta kontakt med fødeavdelingen og forhør deg der. 

Anonymkode: ea53e...54f

AnonymBruker
Skrevet

Hadde gått til spesialist og fått sydd litt mer.

Anonymkode: c8171...654

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ta kontakt med en gynekolog ! 
Fastlegen er ikke ekspert på sånne plager. 

Anonymkode: 6fa42...f81

Ja hr fått henvisning til Gynekolog, fikk time i november..

må prøve å finne en privat, men bor ikke så sentralt

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hmm. Når du har gått så lenge, tenker jeg at såret kanskje må åpnes og sys på nytt. Og at du da må ligge i ro noen dager slik at det får starte å gro litt i fred. Tving gjennom en vurdering av sykehuslege. Ta kontakt med fødeavdelingen og forhør deg der. 

Anonymkode: ea53e...54f

Tror du jeg må ha henvisning til dette? Har bare fått henvisning til Gynekolog, men ikke time før i november

AnonymBruker
Skrevet

Åh, det er så provoserende at sånt blir bagatellisert. Ta tiden til hjelp, liksom 🙄

Anonymkode: 79afc...56e

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg fødte i januar og revnet i underlivet. Nå har det gått over 6 måneder siden fødsel men såret/riften har ikke grodd helt enda. Den har grodd kanskje 80%, men er fortsatt en glippe på ca 5mm som ikke vil gro. Og dette gjør ganske vondt, feks å sitte eller gå langt. Sex er det ikke vits å tenke på en gang.

Vært hos fastlegen 3 ganger etter fødsel, senest for noen dager siden, han sier at det er sydd skjevt og nok derfor det ikke vil gro og at jeg må ta tiden til hjelp.... men altså hvor mye tid må jeg gi dette...? Jeg er så lei å ha vondt der nede:(

Noen med lignende erfaringer?

Hei!

Jeg tror jeg har akkurat det samme problemet, bare at jeg ble ikke sydd skeivt - men riften ble ikke sydd helt igjen.

Det var liksom en glippe innerst i retning skjedeåpningen, som føltes som et åpent sår. Sved hele tiden. Kunne blø i blant. Jeg begynte ikke å bli bedre før etter 10 måneder. Fortsatt føles det feil, etter 16 måneder. Fikk bare beskjed om at siden jeg ønsker et barn til, venter vi med å sy det ordentlig 🤷🏼‍♀️ 

Det er heldigvis veldig mye bedre nå. Det har grodd, men føles veldig tynt. Alltid vondt etter sex. Synes ikke helsepersonell bryr seg nevneverdig om sånne ting, dessverre.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Har du råd til å gå privat til en gynekolog og få en second opinion?

Anonymkode: efdf1...cef

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er så sykt at plager som kvinner har, fødselsrelatert eller ikke, ikke blir tatt på alvor. Jeg blir så innmari sint av det. 

Anonymkode: 8697a...e57

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Ta kontakt med sykehuset der jobben ble utført, det er de som skal rette opp når de ikke har gjort en god nok jobb. Hør hva de sier, og om nødvendig få fastlegen til å henvise deg til det aktuelle sykehuset. 

Hadde ikke funnet meg i at dette blir bagatellisert! Si til legen at han kan stappe "tiden til hjelp" et visst sted sola aldri skinner! 

Anonymkode: 6d2c4...0b0

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...