Gå til innhold

Hvordan tolke dette?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Da barnet mitt på 3 år har sommerferie og vi er hjemme. Så reiste vi til familien, hos besteforeldrene der også tantene og onkel er PS. Ingen av de har barn. 

Alle sier hvor glad de er i barnet mitt gir kyss og klem. Men alldri har de tid til å leke med barnet eller la barne sitte på fange jaa altso tilbringe litt alene tid med barnet. Da vi er hjemme i sommeren og jeg er alene mor 😅 så hadde det hvert supert med avlastning i en kvarter. 

Hadde en liten episode idag, da jeg lot barnet spise is i bilen og det ble sølt. Barnet sølte også på seg. Spurte pent om min mor kunne skifte sjappt så jeg kan fjerne bort isen før det smelter og klistrer seg fast. 

Da jeg kom inn såg jeg barnet løpe rundt med en tannbørste i munnen 🤦‍♀️ og klærene var ikke skiftet på. Brukte ca 5 minutter ute. Og lille har klart å gå på badet og ta noen sin tannbørste. Selv om 7 personer var til stedet. 

Og nå sitter jeg og lurer på om jeg bare skal gi faen å kontakte familien eller reise til dem. Vi besøker familien engang I uken.

Anonymkode: 48add...126

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Da barnet mitt på 3 år har sommerferie og vi er hjemme. Så reiste vi til familien, hos besteforeldrene der også tantene og onkel er PS. Ingen av de har barn. 

Alle sier hvor glad de er i barnet mitt gir kyss og klem. Men alldri har de tid til å leke med barnet eller la barne sitte på fange jaa altso tilbringe litt alene tid med barnet. Da vi er hjemme i sommeren og jeg er alene mor 😅 så hadde det hvert supert med avlastning i en kvarter. 

Hadde en liten episode idag, da jeg lot barnet spise is i bilen og det ble sølt. Barnet sølte også på seg. Spurte pent om min mor kunne skifte sjappt så jeg kan fjerne bort isen før det smelter og klistrer seg fast. 

Da jeg kom inn såg jeg barnet løpe rundt med en tannbørste i munnen 🤦‍♀️ og klærene var ikke skiftet på. Brukte ca 5 minutter ute. Og lille har klart å gå på badet og ta noen sin tannbørste. Selv om 7 personer var til stedet. 

Og nå sitter jeg og lurer på om jeg bare skal gi faen å kontakte familien eller reise til dem. Vi besøker familien engang I uken.

Anonymkode: 48add...126

Spør om de kan passe barnet mens du skal noe annet, da må de følge med. Så lenge du er der så lener de seg tilbake. 

Anonymkode: c7793...99e

AnonymBruker
Skrevet

Er det barnevakt og avlastning du ønsker så får du bruke munnen din og si det til de, gjerne etterfulgt av hva tar dere i timen for barnepass? 

Å ikke ønske å besøke sin familie igjen fordi de ikke tar initiativ til å være barnevakt faller på sin egen urimelighet og forteller i grunn en hel del om deg.

Anonymkode: 3293e...406

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Er det barnevakt og avlastning du ønsker så får du bruke munnen din og si det til de, gjerne etterfulgt av hva tar dere i timen for barnepass? 

Å ikke ønske å besøke sin familie igjen fordi de ikke tar initiativ til å være barnevakt faller på sin egen urimelighet og forteller i grunn en hel del om deg.

Anonymkode: 3293e...406

Men hallo, en bestemor kan fint ta på barnet rene klær mens mor vasker bilen? Det er helt normalt, og egentlig ikke noe man skulle ha bedt om. Ihvertfall ikke i min familie. Forstår ts her. Er tungt å stå i alt alene. 

Anonymkode: 7a469...c94

AnonymBruker
Skrevet

Hastet det så enormt å få tatt av de møkkete klærne da?

Anonymkode: 027b2...3ce

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
12 hours ago, AnonymBruker said:

Sa du hva som skulle skiftes, og sa din mor faktisk ja til å gjøre det? Og etterpå, spurte du henne hvorfor hun ikke hadde gjort det, for å finne ut av hva som gikk galt?

12 hours ago, AnonymBruker said:

Hadde du spesifikt bedt noen av de 7 personer ta ansvar for ungen mens du var ute? For ellers vet de jo ikke at du ikke gjør det selv. 

Folk er ikke tankelesere. Du må åpne munnen og være spesifikk om hva de skal gjøre, hvis du vil ha hjelp. 

Anonymkode: 5e684...9be

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...