Gå til innhold

Datter har bedre forhold til stemor enn mor

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Hennes posisjon er overhodet ikke truet. Det har vi forsøkt å si mange ganger. Min kone ønsker også en god relasjon til min eks og har bedt henne over på kaffe / middag mange ganger uten respons. Min kone og datter har også andre interesser til felles. De liker begge å lage mat og se TV-serier. Min eks har ingen TV og bestiller det meste av mat. Jeg tror mye handler om at min datter føler seg sett her 

Anonymkode: 03adc...7da

Handler nok mest om at din eks har mindreverdighetskompleks . Å hvis bonusmamma gjør ting med datter biomor føler hun ikke strekker til på, forverres dette . Hva med å ikke gni inn alt bonusmor&datter gjør sammen da? Å evnt vær behjelpelig med å skaffe henne en tv . Bygg henne opp. Datter er jo heldig som har to flotte damer som er glade i henne. Synd hvis usikkerhet og sjalusi skal ødelegge gleden for datter. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Amossa skrev (11 minutter siden):

Jeg må bare innrømme at jeg får mer og mer sans for din eks sine verdivalg og holdninger.  Ingen TV og ingen TV-serier - jeg liker det :)  Men synd at hun ikke liker å lage mat, for det koster å bestille og laget fra grunnen er best.  Sånt er likevel alltid en prioriteringssak og et valg.   

Hva med deg som far?  Hvilke holdninger, verdier og interesser synes du er viktig for henne, i den alderen hun er i nå?  For det er du som er faren hennes, og den som er viktigst når din datter er hos dere.  Hva snakker dere om?  Hvor nær er dere til hverandre?  

Vi har en del felles interesser som fisking og matlaging. Vi var nettopp på en topptur sammen og skal i helgen på telttur. Mine verdier er vel friluft, lite serier og sunn livsstil. Hun og jeg mener jeg er ganske nær hverandre. Jeg er en enkel type som ikke er opptatt av shopping. Hun har likevel mange felles interesser med meg. Moren vil ikke ha TV fordi en eller snnen guru fortalte henne at det var dårlig for energien hjemme..

AnonymBruker
Skrevet
NiceOrNothing skrev (2 minutter siden):

Handler nok mest om at din eks har mindreverdighetskompleks . Å hvis bonusmamma gjør ting med datter biomor føler hun ikke strekker til på, forverres dette . Hva med å ikke gni inn alt bonusmor&datter gjør sammen da? Å evnt vær behjelpelig med å skaffe henne en tv . Bygg henne opp. Datter er jo heldig som har to flotte damer som er glade i henne. Synd hvis usikkerhet og sjalusi skal ødelegge gleden for datter. 

Moren vil ikke ha en TV. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Mor leste meldinger mellom min datter og stemor. Hun sammenlignet kommunikasjonen mellom dem alle tre. Min datter snakker også svært varmt om sin stemor. Ikke for å provosere mor. 

Hun. Ik alltid være en stemor. Ei kvinne hun ikke tør å få ut følelsene til. Hos mor kan hun kanskje krangle og få ut det innerste, for der er hun trygg. 

Anonymkode: b0a42...194

AnonymBruker
Skrevet

Stemor til min datter var også sånn som din kone,

Jeg ble kalt den stygge ulven, sjalu etc... men det var også jeg som måtte sykemelde meg for å ta meg av datteren når hun fikk anoreksia...

Anonymkode: 1884e...9b2

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg ble kalt den stygge ulven, sjalu etc... men det var også jeg som måtte sykemelde meg for å ta meg av datteren når hun fikk anoreksia...

Det er jo forskjell på mor og stemor. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er forresten kanskje ikke lov å sykmelde seg på andre vegne ? Sykmelding skal jo dekke din egen sykdom 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...