AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #1 Skrevet 20. juli 2023 Min kone og datter har et nært forhold. Det har ikke alltid vært slik, men vi har jobbet mye med relasjonen mellom dem. Nå spiller mor på skyldfølelse og sender en rekke meldinger til datter på 13. Min kone kommer fra et asiatisk land og er svært opptatt av sminke og mote. Det er ikke biologisk mor. Nå hevder mor at min kone "kjøper" min datter. Det er ikke tilfelle. Det er som regel min datter som tar initiativ til shopping og jenteturer ut. Det gjør situasjonen hjemme ganske tungt. Dere kvinner, hva gjør man i en slik situasjon? Jeg ønsker ikke ødelegge de gode minnene for min 13-åring. Hun har gått gjennom mye. Men vil heller ikke ha en manipulativ kvinne som fiende. Anonymkode: 03adc...7da
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #2 Skrevet 20. juli 2023 Går det ann å prate med din eks? Hvordan dere håndterer deres økonomi/hva der gir av gaver/klær osv til din datter når hun er hos dere har jo ikke mor noe som helst med... Anonymkode: ef49a...0dd
Nymerïa Skrevet 20. juli 2023 #3 Skrevet 20. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dere kvinner, hva gjør man i en slik situasjon? Det kommer helt an på hva det er du ønsker å oppnå. Er du ute etter mest mulig drama så krangler du. Er du ute etter et sivilisert forhold til mor så sier du at du tror at hun vet innerst inne at ingen kan erstatte henne, det er ikke mulig for noen som er kommet inn i livet til datteren etter hvert. Og så foreslår du at hun fokuserer på det hun og datteren har til felles. Ikke snakk om samboeren din i det hele tatt. 5 4 4
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #4 Skrevet 20. juli 2023 Hvordan har biomor fått inntrykk av at din datter foretrekker stemor? Jeg sier ikke det stemmer, men informasjonsflyten til biomor er relevant. Anonymkode: c92c4...c82 1 3
Eva-Lena Skrevet 20. juli 2023 #5 Skrevet 20. juli 2023 Tenker dette går seg til etterhvert jeg. Bare la datteren din gå på shopping med stemor og at de har ett godt forhold. Akkurat nå er stemor mere gøy enn mor, sånn er det bare. Mine barn hadde stemor fra helvete som utelukket barna i absolutt alt. Så vær glad datteren din trives med stemor 😊 5
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #6 Skrevet 20. juli 2023 Mor leste meldinger mellom min datter og stemor. Hun sammenlignet kommunikasjonen mellom dem alle tre. Min datter snakker også svært varmt om sin stemor. Ikke for å provosere mor. Anonymkode: 03adc...7da 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #7 Skrevet 20. juli 2023 Nymerïa skrev (2 minutter siden): Det kommer helt an på hva det er du ønsker å oppnå. Er du ute etter mest mulig drama så krangler du. Er du ute etter et sivilisert forhold til mor så sier du at du tror at hun vet innerst inne at ingen kan erstatte henne, det er ikke mulig for noen som er kommet inn i livet til datteren etter hvert. Og så foreslår du at hun fokuserer på det hun og datteren har til felles. Ikke snakk om samboeren din i det hele tatt. Hun er en god mor og ønsker nok bare å ha sitt eneste barn for seg selv. Anonymkode: 03adc...7da
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #8 Skrevet 20. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Mor leste meldinger mellom min datter og stemor. Hun sammenlignet kommunikasjonen mellom dem alle tre. Min datter snakker også svært varmt om sin stemor. Ikke for å provosere mor. Anonymkode: 03adc...7da Da tror jeg det eneste du kan gjøre er å snakke med din datter og trygge henne på at hun ikke gjør noe galt, uten å snakke ned om biomor. Du kan prøve å snakke med biomor, men jeg tipper det ikke løser alt. Anonymkode: c92c4...c82 3 2
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #9 Skrevet 20. juli 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Går det ann å prate med din eks? Hvordan dere håndterer deres økonomi/hva der gir av gaver/klær osv til din datter når hun er hos dere har jo ikke mor noe som helst med... Anonymkode: ef49a...0dd Vi er ganske samstemte der. Datter får ukepenger og tjener litt ekstra hos besteforeldre og andre. Vi gir henne ikke noe mer penger enn det mor gjør. Men hun kan finne på å spare pengene hun får hos mor til hun er hos oss så hun kan på shopping med min kone. Anonymkode: 03adc...7da
Nymerïa Skrevet 20. juli 2023 #10 Skrevet 20. juli 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hun er en god mor og ønsker nok bare å ha sitt eneste barn for seg selv. Anonymkode: 03adc...7da Si det da. Og ikke snakk om samboeren din. 4 3
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #11 Skrevet 20. juli 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hun er en god mor og ønsker nok bare å ha sitt eneste barn for seg selv. Anonymkode: 03adc...7da Er det å være en god mor? Høres ut som en bitter mor. Anonymkode: 6cf03...6d4 2 2
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #12 Skrevet 20. juli 2023 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Er det å være en god mor? Høres ut som en bitter mor. Anonymkode: 6cf03...6d4 Det er ikke bare det som gjør henne til en god mor, nei😊 Hun har mange andre kvaliteter også. Anonymkode: 03adc...7da 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #13 Skrevet 20. juli 2023 Nymerïa skrev (49 minutter siden): Si det da. Og ikke snakk om samboeren din. Du skulle bare visst hvor ofte jeg sier det. Hun hører ikke på det og er mer besatt av relasjonen mellom stemor og stebarn Anonymkode: 03adc...7da
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #14 Skrevet 20. juli 2023 Jeg kjenner meg litt igjen, bortsett fra at det er jeg som er bonusmammaen her. Da jeg møtte mannen min var yngste datteren hans 12 år og vi fikk umiddelbart en veldig god kjemi. Jeg har ikke egne barn. Mammaen hennes syntes ikke det var greit og det var grunnen til gjentakende konflikter mellom dem dessverre. Det endte til slutt med at bonusdatter flyttet permanent til oss og i perioder nektet å se mammaen. Det var selvsagt også andre ting som lå til grunn for akkurat det, men det gode forholdet mellom henne og meg var stadig tilbakevendende. Jeg syntes også det var vanskelig da dette sto på som verst. Opplevde aldri at jeg gjorde noe spesielt annet enn å bare være meg selv, gjorde absolutt ingenting for å bli ekstra godt likt. Vi bare likte hverandre. Vi er også så like at jeg ofte forsto hennes «tenåringsutfordringer» 😄. I tillegg er jeg nok litt «flinkere» enn begge foreldrene til å legge vekk mobil og virkelig lytte når hun vil prate. Det ble derfor oftest meg hun betrodde seg til. Har hatt utallige samtaler med henne også om mamma med oppfordringer til å gå på besøk, overnatte der, sjalusi osv. Har selv truffet mammaen flere ganger (i håp om at hun kunne bli litt kjent med meg for å se at jeg ikke er noen trussel og absolutt ikke hadde tenkt å overta mammarollen) samt at min mann har prøvd å hjelpe. Men nei. Mammaen er forøvrig utrolig hyggelig mot meg, vi har både drukket kaffe og vært på fest sammen. Jeg liker henne veldig godt og tror nok hun synes jeg et ganske ok også. Jeg og bonusdatter har ellers veldig godt forhold den dag i dag også, nå er hun blitt voksen og har flyttet hjemmefra. Har dessverre lite kontakt med mammaen sin. Anonymkode: c2068...864 1 3
Amossa Skrevet 20. juli 2023 #15 Skrevet 20. juli 2023 Din eks er sikkert glad for at datter har et godt forhold til din nye. Din datter er i en alder hvor shopping, klær og utseende er spennende og viktig. Da blir din nye kone som en venninne som hun deler denne interessen med. At din eks kan føle at din kone "kjøper" datteren deres, er da ikke så merkelig. Klær og sminke er et fremmed område for henne. Om jeg var mor i denne settingen, ville din nye kones holdninger om utseende og påvirkning på datteren deres, vært mer bekymringsfullt. Jeg er selv en mor som forsøker å lære barna mine at staffasje er lite viktig. Kan det være dette som bekymrer din eks? Som din datters mor vil hun alltid være i en følelsesmessig særstilling. Om mor er et omsorgsfullt menneske, vil aldri en stemor ta plassen hennes. Din datter og din kone deler en interesse akkurat nå. Du bør fortelle din eks dette. At hennes posisjon som mor ikke er truet.
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #16 Skrevet 20. juli 2023 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Jeg kjenner meg litt igjen, bortsett fra at det er jeg som er bonusmammaen her. Da jeg møtte mannen min var yngste datteren hans 12 år og vi fikk umiddelbart en veldig god kjemi. Jeg har ikke egne barn. Mammaen hennes syntes ikke det var greit og det var grunnen til gjentakende konflikter mellom dem dessverre. Det endte til slutt med at bonusdatter flyttet permanent til oss og i perioder nektet å se mammaen. Det var selvsagt også andre ting som lå til grunn for akkurat det, men det gode forholdet mellom henne og meg var stadig tilbakevendende. Jeg syntes også det var vanskelig da dette sto på som verst. Opplevde aldri at jeg gjorde noe spesielt annet enn å bare være meg selv, gjorde absolutt ingenting for å bli ekstra godt likt. Vi bare likte hverandre. Vi er også så like at jeg ofte forsto hennes «tenåringsutfordringer» 😄. I tillegg er jeg nok litt «flinkere» enn begge foreldrene til å legge vekk mobil og virkelig lytte når hun vil prate. Det ble derfor oftest meg hun betrodde seg til. Har hatt utallige samtaler med henne også om mamma med oppfordringer til å gå på besøk, overnatte der, sjalusi osv. Har selv truffet mammaen flere ganger (i håp om at hun kunne bli litt kjent med meg for å se at jeg ikke er noen trussel og absolutt ikke hadde tenkt å overta mammarollen) samt at min mann har prøvd å hjelpe. Men nei. Mammaen er forøvrig utrolig hyggelig mot meg, vi har både drukket kaffe og vært på fest sammen. Jeg liker henne veldig godt og tror nok hun synes jeg et ganske ok også. Jeg og bonusdatter har ellers veldig godt forhold den dag i dag også, nå er hun blitt voksen og har flyttet hjemmefra. Har dessverre lite kontakt med mammaen sin. Anonymkode: c2068...864 Dette kunne vært skrevet av min kone. De to har god kjemi og min kone forstår henne på en måte verken hennes mor eller jeg forstår henne. Hennes mor og jeg er 10 år eldre enn min kone. Hun forstår greiene med kardashian og alle disse TikTok greiene. Hvorfor har hun lite kontakt med sin mor ? Anonymkode: 03adc...7da
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #17 Skrevet 20. juli 2023 Amossa skrev (9 minutter siden): Din eks er sikkert glad for at datter har et godt forhold til din nye. Din datter er i en alder hvor shopping, klær og utseende er spennende og viktig. Da blir din nye kone som en venninne som hun deler denne interessen med. At din eks kan føle at din kone "kjøper" datteren deres, er da ikke så merkelig. Klær og sminke er et fremmed område for henne. Om jeg var mor i denne settingen, ville din nye kones holdninger om utseende og påvirkning på datteren deres, vært mer bekymringsfullt. Jeg er selv en mor som forsøker å lære barna mine at staffasje er lite viktig. Kan det være dette som bekymrer din eks? Som din datters mor vil hun alltid være i en følelsesmessig særstilling. Om mor er et omsorgsfullt menneske, vil aldri en stemor ta plassen hennes. Din datter og din kone deler en interesse akkurat nå. Du bør fortelle din eks dette. At hennes posisjon som mor ikke er truet. Hennes posisjon er overhodet ikke truet. Det har vi forsøkt å si mange ganger. Min kone ønsker også en god relasjon til min eks og har bedt henne over på kaffe / middag mange ganger uten respons. Min kone og datter har også andre interesser til felles. De liker begge å lage mat og se TV-serier. Min eks har ingen TV og bestiller det meste av mat. Jeg tror mye handler om at min datter føler seg sett her Anonymkode: 03adc...7da
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #18 Skrevet 20. juli 2023 Shopping, Kardashians, TilTok etc. er overhodet ikke noe jeg oppmuntrer mine tenåringsdøtre til. Ikke skal jeg heller være deres venninne. Jeg kan forstå at jentas mor blir litt opprørt når det i ditt hjem oppmuntres til usunne og overfladiske verdier Anonymkode: 6adb5...fb0 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #19 Skrevet 20. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Shopping, Kardashians, TilTok etc. er overhodet ikke noe jeg oppmuntrer mine tenåringsdøtre til. Ikke skal jeg heller være deres venninne. Jeg kan forstå at jentas mor blir litt opprørt når det i ditt hjem oppmuntres til usunne og overfladiske verdier Anonymkode: 6adb5...fb0 I alle dager…. Anonymkode: 03adc...7da 3
Amossa Skrevet 20. juli 2023 #20 Skrevet 20. juli 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Hennes posisjon er overhodet ikke truet. Det har vi forsøkt å si mange ganger. Min kone ønsker også en god relasjon til min eks og har bedt henne over på kaffe / middag mange ganger uten respons. Min kone og datter har også andre interesser til felles. De liker begge å lage mat og se TV-serier. Min eks har ingen TV og bestiller det meste av mat. Jeg tror mye handler om at min datter føler seg sett her Anonymkode: 03adc...7da Jeg må bare innrømme at jeg får mer og mer sans for din eks sine verdivalg og holdninger. Ingen TV og ingen TV-serier - jeg liker det Men synd at hun ikke liker å lage mat, for det koster å bestille og laget fra grunnen er best. Sånt er likevel alltid en prioriteringssak og et valg. Hva med deg som far? Hvilke holdninger, verdier og interesser synes du er viktig for henne, i den alderen hun er i nå? For det er du som er faren hennes, og den som er viktigst når din datter er hos dere. Hva snakker dere om? Hvor nær er dere til hverandre?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå