AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #1 Skrevet 20. juli 2023 Jeg "kastet" ut samboeren pga historie med røyking, og de siste 3 mnd ble det røyking hver dag. Han forsvarer dette og at han må gjøre det for å roe ned seg pga økonomiske problemer. Jeg har tidligere bedt han skaffe hjelp noe han ikke er interessert i og "selvmedisinerer" seg med røyking istedenfor. Dette har ødelagt forholdet og nå er det over. Vi har også en sønn på 2 år. Kvalitetstid, familie, skape minner er ting han ikke forstår noenting av. Jeg vet ikke helt hvor jeg vil med dette innlegget, men jeg måtte bare lufte hodet og tankene. Anonymkode: 16666...306 4
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #2 Skrevet 20. juli 2023 Røyke nikotin? Eller noe annet? Anonymkode: ee86e...bd8 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #3 Skrevet 20. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Røyke nikotin? Eller noe annet? Anonymkode: ee86e...bd8 Annet, jeg vet ikke om det er lov å skrive hva det er her inne? Anonymkode: 16666...306 1
Gjest theTitanic Skrevet 20. juli 2023 #4 Skrevet 20. juli 2023 Hjelper ikke at han langer dårlige unnskyldninger til hvorfor ruse seg. Skal alle ruse seg hver gang livet går dem imot? Det går jo ikke. Du gjorde det rette. Rus bør det være nulltoleranse for.
Nymerïa Skrevet 20. juli 2023 #5 Skrevet 20. juli 2023 Jeg tror du gjorde det rette, jeg stoler på at du vet hva som er best for deg og sønnen din. Du og sønnen din fortjener det beste, samboer for ordne opp selv. 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #6 Skrevet 20. juli 2023 theTitanic skrev (Akkurat nå): Hjelper ikke at han langer dårlige unnskyldninger til hvorfor ruse seg. Skal alle ruse seg hver gang livet går dem imot? Det går jo ikke. Du gjorde det rette. Rus bør det være nulltoleranse for. Det er akkurat det jeg konfronterer han med men han bare forsvarer det hele tiden. Jeg sa til han at jeg har vært i samme situasjon for noen år siden, men jeg gikk ikke å rusa meg hver dag for det. Anonymkode: 16666...306 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #7 Skrevet 20. juli 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Annet, jeg vet ikke om det er lov å skrive hva det er her inne? Anonymkode: 16666...306 Da har du gjort det rette. Stå i det og gå videre. Skap dine egne gode minner med barnet. Kontakt advokat med tanke på omsorg for barn så fort du kan. Legg inn krav om negative rustester osv før samvær alene med barn .Om han er rusfri om et år og dere har kjærlighet for hverandre finner dere tilbake. Om ikke er det også greit☺️ Anonymkode: ee86e...bd8 1 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #8 Skrevet 20. juli 2023 Nymerïa skrev (1 minutt siden): Jeg tror du gjorde det rette, jeg stoler på at du vet hva som er best for deg og sønnen din. Du og sønnen din fortjener det beste, samboer for ordne opp selv. Takk. Dette gikk utover kvalitetstid og familietid da han var avgårde hver dag og kom hjem og var slapp og noen ganger "borte i hodet". Dette forstår han ikke for han var jo ikke borte så lenge hver dag. Jeg er så oppgitt nå, men ja jeg har tatt riktig beslutning og jeg verner om min sønn. Min sønn skal ikke vokse opp med en far som ikke kan kontrollere seg. Anonymkode: 16666...306
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #9 Skrevet 20. juli 2023 I-landsproblem. Anonymkode: 5205d...e31 1
Gjest theTitanic Skrevet 20. juli 2023 #10 Skrevet 20. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er akkurat det jeg konfronterer han med men han bare forsvarer det hele tiden. Jeg sa til han at jeg har vært i samme situasjon for noen år siden, men jeg gikk ikke å rusa meg hver dag for det. Anonymkode: 16666...306 Livet byr på utfordringer stadig vekk. Hvorfor er det mer synd på ham enn andre? For en som har lyst på rus så vil det alltid komme hva de mener er "gode grunner" til hvorfor de trenger det. Vend det døve øret til og stå på ditt
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #11 Skrevet 20. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): I-landsproblem. Anonymkode: 5205d...e31 Fremdeles veldig sårt for den det gjelder! Anonymkode: ee86e...bd8
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #12 Skrevet 20. juli 2023 "Han forsvarer dette og at han må gjøre det for å roe ned seg pga økonomiske problemer" Dette er jo en "dyr hobby", så jeg kan ikke forstå hvordan det skulle roe ned stresset rundt de økonomiske problemene. Det vil vel heller bare lette litt på problemet der og da, men den økonomiske situasjonen kan jo ikke bli noe annet enn verre. Jeg tenker du har gjort et godt valg. Jeg har vært i samme situasjonen selv, og fra egne erfaringer så kan jeg ikke tenke meg at han hadde blitt noe bedre. Det er trist når det er barn involvert, men det er bedre at du tar den avgjørelsen nå som barnet fortsatt er ganske liten. Anonymkode: 34957...82b 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #13 Skrevet 20. juli 2023 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): "Han forsvarer dette og at han må gjøre det for å roe ned seg pga økonomiske problemer" Dette er jo en "dyr hobby", så jeg kan ikke forstå hvordan det skulle roe ned stresset rundt de økonomiske problemene. Det vil vel heller bare lette litt på problemet der og da, men den økonomiske situasjonen kan jo ikke bli noe annet enn verre. Jeg tenker du har gjort et godt valg. Jeg har vært i samme situasjonen selv, og fra egne erfaringer så kan jeg ikke tenke meg at han hadde blitt noe bedre. Det er trist når det er barn involvert, men det er bedre at du tar den avgjørelsen nå som barnet fortsatt er ganske liten. Anonymkode: 34957...82b Nei det er jo ikke gratis og all den tiden han også bruker for å finne det. Han er helt låst og han er forbanna på meg for at jeg ikke har noen forståelse. Men dette har pågått så lenge nå og jeg har vært der for han hver dag men dette ser han ikke. Han sier jeg er egoist og bare tenker på meg selv. Jeg og min sønn skal klare oss fint og som du sier det er bedre å ta det nå mens ha er liten. Kanskje idiotisk av meg men jeg har bilder av det fra vesken hans og jeg har lydopptak i tilfelle han skulle prøve å gjøre noe mot oss. Anonymkode: 16666...306 3
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #14 Skrevet 20. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg "kastet" ut samboeren pga historie med røyking, og de siste 3 mnd ble det røyking hver dag. Han forsvarer dette og at han må gjøre det for å roe ned seg pga økonomiske problemer. Jeg har tidligere bedt han skaffe hjelp noe han ikke er interessert i og "selvmedisinerer" seg med røyking istedenfor. Dette har ødelagt forholdet og nå er det over. Vi har også en sønn på 2 år. Kvalitetstid, familie, skape minner er ting han ikke forstår noenting av. Jeg vet ikke helt hvor jeg vil med dette innlegget, men jeg måtte bare lufte hodet og tankene. Anonymkode: 16666...306 Tøffe ting å stå i. Men tenk at du gjorde det riktige nå for deg og barnet ditt, og se hva tiden viser framover. Anonymkode: a0bdf...e2d
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #15 Skrevet 20. juli 2023 Det er når livet butter og alt er vanskelig at det er viktig og holde seg edru og rusfri. Han vil ikke og bruker alt som unnskyldninger. Anonymkode: 6669a...3bf
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #16 Skrevet 20. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nei det er jo ikke gratis og all den tiden han også bruker for å finne det. Han er helt låst og han er forbanna på meg for at jeg ikke har noen forståelse. Men dette har pågått så lenge nå og jeg har vært der for han hver dag men dette ser han ikke. Han sier jeg er egoist og bare tenker på meg selv. Jeg og min sønn skal klare oss fint og som du sier det er bedre å ta det nå mens ha er liten. Kanskje idiotisk av meg men jeg har bilder av det fra vesken hans og jeg har lydopptak i tilfelle han skulle prøve å gjøre noe mot oss. Anonymkode: 16666...306 Ikke idiotisk - smart, det er du! Sørg for å få tatt sikkerhetskopi av opptak og bilder, slik at du har dem minst to steder, i tilfelle du skulle få bruk for dem. Da er det sikrere om noe skjer med opptak/bilder ett sted. Ikke tvil på at du gjør det rette - du gjør det eneste rette for deg selv og barnet ditt, Ts! ❤️ Anonymkode: 5dff0...883 1 2
Helene1982 Skrevet 20. juli 2023 #17 Skrevet 20. juli 2023 Rus har aldri vært en løsning for økonomiske problemer, og det at du setter grenser for deg selv og sønnen deres er en bra ting. Jeg håper han får hjelp, slik at han kan bli en bedre far, men inntil det gjør du det eneste rette ved å sikre at sønnen din ikke lever med en som ruser seg hver dag. Ønsker deg alt godt ❤️ 1
NiceOrNothing Skrevet 20. juli 2023 #18 Skrevet 20. juli 2023 (endret) AnonymBruker skrev (4 timer siden): Annet, jeg vet ikke om det er lov å skrive hva det er her inne? Anonymkode: 16666...306 Skjønner hva du mener👆 . Men han er mer «forelska « i rusen sin , enn noe annet . Å døyve ett problem ( økonomi ) med ett annet, ( rus ) viser at han ikke er løsningsorientert . Du gjør rett i å tenke på deg selv og barnet nå❤️. Enklere å lage gode minner og ha kvalitetstid , uten å ha en som kun fokuserer på seg selv . Endret 20. juli 2023 av NiceOrNothing
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå