Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har bestilt tur til Gran Canaria. Reiser om 2 uker. Har frokost på hotellet, men lunsj og middag blir spist ute. Hører forskjellig ifht prisnivå. Noen sier at det er like dyrt som i Norge, mens andre sier det er rimeligere? ☺️ Greit å vite om det blir brukt 10.000 eller 30.000 på disse 2 ukene vi skal være der. Barna er forøvrig 5 og 8 år ☺️ Har sjekket opp pris på badeland osv, men er mer interresert i å høre pris på mat, drikke og litt shopping 

Anonymkode: e1599...279

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tror nok du skal belage deg på det øvre sjiktet når dere ikke har måltider inkludert og dere er med barn. Det er ikke så fryktelig dyrt men det er ikke billig heller og med barn og på ferie når man skal kose seg litt ekstra flyr pengene ut.

men alt spørs vel på din innstilling og hvordan dere har tenkt å gjennomføre ferien. Det går jo an å være mer nøktern og kun kjøpe det som trengs å bruke mindre penger hvis man vil. 

Anonymkode: 00a66...147

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar ☺️ Tenker at vi skal kose oss, er tross alt på ferie. Men vi er ikke interessert i å ruinere oss. Vi kommer nok til å velge billigere plasser å spise, å heller bruke mer penger på parker og litt småshopping. Var i Bulgaria for noen år siden, da sparte vi ikke på noe å brukte 15.000 på 2 uker, blir vel noe annet nå. 

AnonymBruker
Skrevet

Er her nå og ser at prisene har økt mye. Litt under norsk prisnivå, men ikke mye. Stor forskjell på varer. For eksempel er iskrem ganske dyrt og alkohol billigere. I tillegg er jo kronen svak. 

Anonymkode: 29c88...f4f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er her nå og ser at prisene har økt mye. Litt under norsk prisnivå, men ikke mye. Stor forskjell på varer. For eksempel er iskrem ganske dyrt og alkohol billigere. I tillegg er jo kronen svak. 

Kan legge til at vi har leilighetshotell med fullt kjøkken nettopp for å spare litt på matutgifter. Kjedelig, men praktisk når man har tenåringer. ☺️ En handel i matbutikken er kanskje 2/3 pris av hjemme. Å spise ute er ikke særlig mye billigere enn hjemme, er mitt inntrykk.

AnonymBruker
Skrevet

☀️

Mat i matbutikkene er veldig billig, spise ute var billig, reise rundt på øyen var billig, jeg hadde veldig mye penger å rutte med, til og med utfluktene var billig.. Jeg er vant til skyhøye priser i Norge, når jeg betaler nesten 50 kroner for to store pærer ( jeg tuller ikke ) så sier det seg selv at jeg ble lykkelig over jordbær, melon og fersken til halvparten av prisen, ikke det en gang...Jeg kjøpte med varer i GC i stedet for på taxfree, sparte mye på det, i tillegg tipset jeg godt, noe lokalbefolkningen viste stor glede for, tror ikke de tjener så mye der..

Taxi er veldig billig, det som koster er mat og drikke ute på hotellene/resortene

🐬Jeg kan varmt anbefale Poema de la mar på Las Palmas, imponert👏🐬

Anonymkode: a0695...777

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke du kommer så langt med 15 000. Tror du må tenke ca 2000kr per dag. Enkel lunch kan dere få for 5-10 Euro, drikke kommer i tillegg, is 2-4 euro, drikke på hotell, middag etc. Middag kommer an på hva dere ønsker å spise, men når en rett koster 10-30 Euro så flyr pengene fort hvis dere skal spise ute hver kveld. Du kan gå inn på Tripadvisor og finne restauranter i området dere skal til og finne menyer. Veldig grei måte å finne ut av prisnivå.

Anonymkode: 022dc...e0a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

☀️

Mat i matbutikkene er veldig billig, spise ute var billig, reise rundt på øyen var billig, jeg hadde veldig mye penger å rutte med, til og med utfluktene var billig.. Jeg er vant til skyhøye priser i Norge, når jeg betaler nesten 50 kroner for to store pærer ( jeg tuller ikke ) så sier det seg selv at jeg ble lykkelig over jordbær, melon og fersken til halvparten av prisen, ikke det en gang...Jeg kjøpte med varer i GC i stedet for på taxfree, sparte mye på det, i tillegg tipset jeg godt, noe lokalbefolkningen viste stor glede for, tror ikke de tjener så mye der..

Taxi er veldig billig, det som koster er mat og drikke ute på hotellene/resortene

🐬Jeg kan varmt anbefale Poema de la mar på Las Palmas, imponert👏🐬

Hva snakker du om? Var det på 90-tallet denne turen fant sted? 

Anonymkode: 5c87d...415

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hva snakker du om? Var det på 90-tallet denne turen fant sted? 

Anonymkode: 5c87d...415

Kom hjem i forrige uke, men hadde halvpensjon på hotellet da.

AnonymBruker
Skrevet

Brus og is er dyrt, middag nesten som hjemme og alkohol er rimelig. 

Anonymkode: c619f...a1c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Gran Canaria har alltid vært dyrere enn Tenerife på mat, men billigere på taxi. Det er billigere enn hjemme, men i turiststedene er det så klart dyrere. Alt kommer jo ann på om dere spiser biff eller pizza til middag. Pizza, kanariske poteter mm er rimelig billig mat. Biff på restaurant er ikke det.

Anonymkode: d10db...529

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar ! Sjekket litt på Tripadvisor, ser det er store forskjeller i pris. Tror vi får kjøpe inn baguetter og pålegg slik vi får laget lunch på hotell-rommet iallefall. Vi liker å kose oss, men vil ikke ruinere oss heller. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...