Gå til innhold

Vannvekt etter å ha spist mye poteter?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vil jeg gå opp i vekt av å spise for mye poteter? For eksempel 3 store håndfulle poteter på en dag? Jeg snakker ikke om å gå opp i vekt på grunn av fett, men vann. 

Anonymkode: e135d...3b8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

ingen`?

Anonymkode: e135d...3b8

Skrevet

Føler ikke jeg gjør det selv. Men spiser ikke så mye som det der. Men syns pasta blir annerledes. Vet ikke om det blir annerledes med mange håndfuller. Mulig du får litt lite svar for det er litt uvanlig med så mange håndfuller.

AnonymBruker
Skrevet

Du går opp i vannvekt og fettvekt av å spise karbohydrater. Tror neppe det ha mye å si med 3 poteter en dag. Hver dag derimot.

Anonymkode: 347ba...083

AnonymBruker
Skrevet

Kroppen kan ha fra 300 - 600 gram glykogen, som er kroppens lagrede energi i form av inntatte karbohydrater. Kroppen kan binde opptil 2,7 gram vann per gram glykogen, sier Sørlie.

- Å ha fulle glykogenlagre på 600 gram glykogen som binder til seg 2,7 gram vann, vil i prinsippet utgjøre 1,6 kilo, og dette på svært kort tid, sier Sørlie.

https://www.klikk.no/kvinneguiden/helse/derfor-gir-karbohydrater-okt-vekt-2574962

Anonymkode: 347ba...083

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye økt væske man merker av poteter kommer nok an på livsstilen man har totalt sett. Spiser man poteter hver dag vil det bli meningsløst å anta at potetene skaper svingninger i vekten din. 

Jeg merker mest forskjell i vann i kroppen av salt eller veldig søt mat mat (f.eks take away og godteri) og styrketrening. Begge deler kan gi meg godt over en kilo ekstra på veldig kort tid. Ellers merker jeg ikke stor forskjell når det gjelder «vanlig» mat. 

Anonymkode: 8a9fc...b72

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...