Gå til innhold

Noen som har erfaring med Neurotin mot nervesmerter?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Lurer på om bivirkninger forsvinner etterhvert, og hvordan disse tablettene funket for deg. Har så sterke bivirkninger at jeg vurderer å slutte med de.

Anonymkode: 6c405...f53

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Funket fint mot nervesmerter. Bivirkningen var suicidale tanker. Måtte tenke meg nøye om for å vurdere hvor dette kom fra. Sluttet på neurotin på dagen og tankene forsvant. Det er visst en bivirkning som kan skje. Synd for det var ellers et svært bra preparat. 

Anonymkode: e5690...d6e

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Føler at det tar smertene bort, men er så konstant trøtt og har hangover. Lurer på om jeg tar tablettene for lenge fra hverandre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det finnes alternativer som er bedre. Du kan be om å prøve Lyrica i stedet.

Anonymkode: 1ef7d...cb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det finnes alternativer som er bedre. Du kan be om å prøve Lyrica i stedet.

Enig i dette. Lyrica hjelper meg, Neurontin hadde ingen funksjon i det hele tatt. 

Anonymkode: 17686...5f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg går på disse i perioder, og ved hver opptrapping får jeg veldige bivirkninger (spes trøtt) som varer i 2-3 uker etter at jeg har kommet opp på ønsket dose. Tøft mens det står på, men jeg vet at det går over

Anonymkode: b215c...48e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg går på disse i perioder, og ved hver opptrapping får jeg veldige bivirkninger (spes trøtt) som varer i 2-3 uker etter at jeg har kommet opp på ønsket dose. Tøft mens det står på, men jeg vet at det går over

Her har det vart i 2 mnd snart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Enig i dette. Lyrica hjelper meg, Neurontin hadde ingen funksjon i det hele tatt. 

Anonymkode: 17686...5f3

Hva er bivirkningene på de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Da bør du snakke med legen din, tenker jeg. 
kanskje kan du prøve annen medisin, eller annen dose av neurontin. Nå vet jeg ikke hvilken dose du står på, men mulig den kan fordeles anderledes i døgnet for at det skal bli lettere for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har MS - tålte ikke noen  av nervesmerte- medisinene.

( sucidal/ null sexlyst/ flat/ likegyldig)

Etter 2 .5 å prøvd " alt" fikk jeg sativex spray ( cannabisspray)

Anonymkode: 41875...d2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har MS - tålte ikke noen  av nervesmerte- medisinene.

( sucidal/ null sexlyst/ flat/ likegyldig)

Etter 2 .5 å prøvd " alt" fikk jeg sativex spray ( cannabisspray)

Bor du i Norge? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Forundret.. skrev (1 minutt siden):

Bor du i Norge? 

Denne fås i Norge ja. Jeg er ikke samme som over her, men kjenner andre med MS som også har fått denne i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Forundret.. skrev (3 minutter siden):

Bor du i Norge? 

Ja 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hva er bivirkningene på de?

Bivirkningene er jo avhengig av hvem som tar de. De fleste opplever å bli tåkete/føle seg påvirket i opptrappingsfasen men det vil jevne seg etter hvert. Hvilke bivirkninger får du av Neurontin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Den medisinen ble jeg kvitt på dagen etter at jeg så forsiden på VG for en del år tilbake der de beskrev Neurontin og bivirkningene som følger!  
Jeg gikk over til Lyrica som var et bedre alternativ , men jeg ble heldigvis kvitt all medisin innen et år var gått 

Anonymkode: c995f...558

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde noen bivirkninger som "forsvant" en stund etter opptrapping på dose. Andre er konstante. Men valget er jo å leve med smerter eller bivirkninger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neurontin var som magi for min del 👏 har nevropatiske smerter som ble verre og verre en periode pga økende artrose. 

Men merket tunnelsyn ved opptrapping så man kan f.eks ikke kjøre bil i starten når man begynner på den. Følte selv at det holdt å trappe opp 100 mg av gangen. Tok til slutt 900 mg morgen og 900 mg ettermiddag/kveld. Klarte å jobbe 100 % men det var kun fordi jeg prioriterte å klare dette. Jeg hadde redusert kapasitet generelt. Jeg ble fort sliten, orket stress i mindre grad og å konsentrere meg i lengre perioder var også vanskelig. Måtte ha hvile innimellom og å fikse barn, jobb og forhold oppi dette var generelt for tøft. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Blåjojo skrev (1 time siden):

Jeg hadde noen bivirkninger som "forsvant" en stund etter opptrapping på dose. Andre er konstante. Men valget er jo å leve med smerter eller bivirkninger. 

Hva er konstante bivirkninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Fighter83 skrev (1 time siden):

Neurontin var som magi for min del 👏 har nevropatiske smerter som ble verre og verre en periode pga økende artrose. 

Men merket tunnelsyn ved opptrapping så man kan f.eks ikke kjøre bil i starten når man begynner på den. Følte selv at det holdt å trappe opp 100 mg av gangen. Tok til slutt 900 mg morgen og 900 mg ettermiddag/kveld. Klarte å jobbe 100 % men det var kun fordi jeg prioriterte å klare dette. Jeg hadde redusert kapasitet generelt. Jeg ble fort sliten, orket stress i mindre grad og å konsentrere meg i lengre perioder var også vanskelig. Måtte ha hvile innimellom og å fikse barn, jobb og forhold oppi dette var generelt for tøft. 

Jeg er så trøtt på formiddagen og langt ut til ettermiddag så glad jeg ikke er i jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...