AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #1 Skrevet 20. juli 2023 I fjor begynte jeg å vaske en airbnb-leilighet som en liten sommerjobb, dette utviklet seg raskt og jeg fikk flere og flere leiligheter gjennom forskjellige personer. Jeg har aldri fått klage på vaskingen (annet enn fra 2 personer som har forsøkt seg på å få penger tilbake) og Airbnb-vertene har høy score og mange fornøyde gjester. Jeg tar mellom 400,- og 700,- pr vask, alt etter str på leilighet og mengde arbeid med dem. Noen bruker jeg 30 min på andre 1t og 30 min. Jeg bruker egne vaskemidler og prisene er fast pr gang. Totalt har jeg vasket for over 20 forskjellige verter og hatt over 30 leiligheter (ikke samtidig) men har nå 11 leiligheter for 9 forskjellige verter som jeg har beholdt en stund, der vertene virker fornøyde. De andre har jeg mista til folk som vasker billigere. Jeg står for vaskemidler selv og på noen av leilighetene må jeg ta med meg sengetøy og håndkler hjem for vask og tørk. Noen få av vertene ønsker at jeg skal gå ned i pris, men jeg tenker at med arbeidsmengde og vaskemidler/utstyr så bør prisen være som den er for at jeg skal ha fortjeneste på det. Hva tenker dere? Noen her som har erfaring enten med vasking eller utleie som vil svare? Anonymkode: 365bc...b55
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #2 Skrevet 20. juli 2023 Hvorfor skal du gå ned i pris? De får vaske selv hvis de ikke liker prisen. Anonymkode: 0d137...136 8 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #3 Skrevet 20. juli 2023 Om du har nok arbeid så beholder du prisen. Om du stadig mister mer fordi andre er rimeligere så må du senke prisen. Om prisen blir for lav til at det er verdt det så får du finne på noe annet å tjene penger på. Er egentlig ikke verre enn det? Anonymkode: f590d...b1c 5
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #4 Skrevet 20. juli 2023 TS tar mellom 400 og 700. Hytteeieren tar minst 1000 for vask fra den som leier hytta, så eieren taper ingenting på dette. De må slutte å klage. Stå på, ts! Anonymkode: 0d137...136 9
applestories Skrevet 20. juli 2023 #5 Skrevet 20. juli 2023 Har du sjekket hva gjestene betaler for vask av leilighetene? Ønsker huseierne å gå ned i pris på utleie eller vil de ha fortjenesten selv?
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #6 Skrevet 20. juli 2023 Er det hvitt eller svart? Jeg ville i hvert fall tatt ekstra for vask av sengetøy/håndklær (ta pris per «sett», f.eks. 100 kr). Vi har av og til brukt byrå for utvask, de tar 1200 kr kun for lett vask. De startet på 1000, nå er det for dyrt så jeg tar det heller selv. Fikk også klage en gang og jeg orker ikke styret når jeg ikke vet 100% sikkert hvordan det så ut. Jeg tenker du bør sette en grei timepris og så ev. ta litt mindre der du bruker 30 min. Da jeg hadde vaskehjelp hjemme betalte jeg 625 per gang, liten leilighet (hadde to ganger i mnd). Det er noen år siden så de tar sikkert 850 nå. Anonymkode: 40ea7...ed5
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #7 Skrevet 20. juli 2023 4 minutter siden, AnonymBruker said: Er det hvitt eller svart? Jeg ville i hvert fall tatt ekstra for vask av sengetøy/håndklær (ta pris per «sett», f.eks. 100 kr). Vi har av og til brukt byrå for utvask, de tar 1200 kr kun for lett vask. De startet på 1000, nå er det for dyrt så jeg tar det heller selv. Fikk også klage en gang og jeg orker ikke styret når jeg ikke vet 100% sikkert hvordan det så ut. Jeg tenker du bør sette en grei timepris og så ev. ta litt mindre der du bruker 30 min. Da jeg hadde vaskehjelp hjemme betalte jeg 625 per gang, liten leilighet (hadde to ganger i mnd). Det er noen år siden så de tar sikkert 850 nå. Anonymkode: 40ea7...ed5 Jeg tar 100kr pr maskin hjemme. Det inngår i prisen på leilighetene det gjelder, hadde jeg sluppet dette ville prisen for vask vært lavere. Hver gang prisen har blitt satt har jeg og verten kommet til enighet, men noen snur etterhvert som de får tilbud fra noen som vasker billigere. Det har også hendt at en vert har bedt meg ta over igjen etter ei som ikke gjorde en god nok jobb 😅 Prisene bør jo dekke drivstoff , vaskemidler, strøm jeg bruker på vask hjemme hos meg selv for dem det gjelder og samtidig gi meg noe fortjeneste. Anonymkode: 365bc...b55 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #8 Skrevet 20. juli 2023 19 minutter siden, AnonymBruker said: Om du har nok arbeid så beholder du prisen. Om du stadig mister mer fordi andre er rimeligere så må du senke prisen. Om prisen blir for lav til at det er verdt det så får du finne på noe annet å tjene penger på. Er egentlig ikke verre enn det? Anonymkode: f590d...b1c Egentlig enig i det du skriver. Jeg klarer meg fint på det jeg har nå, går alltid litt ned utenfor sesong, og stort sett da jeg takker ja til flere verter. Kan fort bli kaos for meg med mange også, men har stort sett hatt greit til nå, sjelden jeg har en fridag fra mai til september. Men vil ikke gå ned i pris, da det jeg har nå er ok (men veldig varierende) i inntekt Anonymkode: 365bc...b55
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå