Gå til innhold

Jeg er fly forbannet på datteren min - nektet å reise

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I dag skulle jeg ta med barna til utlandet. Ferien er bestilt og betalt. Plutselig er hun ikke i humør til å reise og bare nekter.  Jeg konfronterer henne med at hun har blitt hjernevasket av moren. Hun sier det handler ikke om moren og at jeg har aldri forstått henne.  

Hvem gjør sånt? Det å plutselig nekte og ikke gi noen tegn tidligere.  Hun begynte å gråte, så jeg trakk meg foreløpig tilbake og reiste med sønnen. 

Jeg tapte dessuten også tusenvis av kroner.  Er det noe med denne ungdommen jeg ikke forstår?

Anonymkode: 8ded9...667

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammel er hun? Helt vanlig at ungdom plutselig ikke vil slike ting. Da må du nesten bare si at du allerede har betalt for ferien så hun må bli med.

Anonymkode: e5647...a95

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det er helt tydelig noe med ungdommen du ikke forstår. Hvorfor drar du inn konflikt med mor når det handler om noe annet? 

Anonymkode: 43283...6cb

• Liker 39
  • Nyttig 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvor gammel er hun? Helt vanlig at ungdom plutselig ikke vil slike ting. Da må du nesten bare si at du allerede har betalt for ferien så hun må bli med.

Anonymkode: e5647...a95

Ungdomsskole. Nå har jeg reist uten henne.  Følger opp senere.

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er helt tydelig noe med ungdommen du ikke forstår. Hvorfor drar du inn konflikt med mor når det handler om noe annet? 

Anonymkode: 43283...6cb

Ikke lett å vite når hun var så hemmelighetsfull her.

Skrevet

Alt mulig kan ha skjedd. Kjærlighetssorg? Dårlig samvittighet overfor mor? Mensen (på tur med far og bror er det sikkert ikke så gøy)? 

• Liker 20
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Oi, oi tydeligvis mye du ikke forstår om ungdom ut i fra det lille du har skrevet her. Du bør absolutt skaffe deg litt kunnskap, ligger mye på nett om ungdom og puberteten. 

Hvorfor drar du inn moren hennes i dette? Og hvis du har dro på ferie, lot du datteren din bli igjen hjemme alene?

Anonymkode: 898c4...4c8

• Liker 23
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Dette skal hun selvsagt betale tilbake. Gi hun beskjed om å bruke resten av sommerferien til å skaffe penger.

Anonymkode: 37590...10a

• Liker 3
Skrevet

Hva tapte du tusenvis av kroner på? Må du betale ekstra for barnepass hjemme?

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

For en drittunge du har. Fytii, lenge til hun hadde fått noen goder igjen

tenker mor ble fornøyd 

Anonymkode: 91cd9...8b4

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Har gjort det selv. Ombestemte meg og ville ikke dra, stakk av og kom ikke tilbake før dagen etter avreise. En reise virker bra nok langt før i tid. Når dagen kommer for tenåringer som lever i nuet, så kan alt ha endret seg. Fokuset var at jeg ikke ville. Konsekvensen av at far tapte penger hadde jeg ikke tenkt på. 

Anonymkode: bac80...42b

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
applestories skrev (2 minutter siden):

Hva tapte du tusenvis av kroner på? Må du betale ekstra for barnepass hjemme?

Tror du det er gratis å reise på ferie? TS tapte jo selvsagt flere tusen kr på reise, f.eks flybillett og hotell. Man får jo ikke tilbake pengene uten å ha en grunn.

Anonymkode: 760a8...6f6

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Det var nok ikke spesielt lurt å dra inn at hun er hjernevasket av mor. Det er sånn som ikke bør sies høyt. Det dempet i alle fall ikke konflikten. 

Kos deg med sønnen og ta opp tråden igjen med datteren, når du kommer tilbake. Du bør forsøke å lytte og ikke angripe. Hun kan godt få vite hvorfor du opplevde dette ugreit, men prøv å fokuser på noe annet enn pengene. 

Anonymkode: 6e8d3...b97

• Liker 25
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)

Må si at du håndterte dette her svært dårlig.

Det at hun allerede advarte mot at du ikke forstår deg på henne er et tydelig tegn på at hun misliker å være rundt deg, og at du opptrer slik hjelper ikke? Om du kommer til å få et godt forhold til din datter igjen er høyest tvilsomt, og der og da ville jeg ikke hatt pengene er tapt 'fokuset', men heller prøvd å komme i bedre kontakt med datter enn å angripe henne på den måten for så stikke avgårde som en liten drittunge?

Du er heldig om du ikke har mistet all kontakt med henne for alltid. Har opplevd at flere i min familie har kuttet ut min far for godt fordi han er egoistisk ifølge de.

Jeg har naturligvis det i bakhodet, men jeg har valgt å beholde kontakten inntil jeg føler det samme.

Men, det er ikke sikkert din datter kommer til å gjøre det etter episoden der.

Endret av Intervence
  • Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

I dag skulle jeg ta med barna til utlandet. Ferien er bestilt og betalt. Plutselig er hun ikke i humør til å reise og bare nekter.  Jeg konfronterer henne med at hun har blitt hjernevasket av moren. Hun sier det handler ikke om moren og at jeg har aldri forstått henne.  

Hvem gjør sånt? Det å plutselig nekte og ikke gi noen tegn tidligere.  Hun begynte å gråte, så jeg trakk meg foreløpig tilbake og reiste med sønnen. 

Jeg tapte dessuten også tusenvis av kroner.  Er det noe med denne ungdommen jeg ikke forstår?

Med en slik holdning hos deg skjønner jeg godt at hun nektet å være med på tur!

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Dette skal hun selvsagt betale tilbake. Gi hun beskjed om å bruke resten av sommerferien til å skaffe penger.

Anonymkode: 37590...10a

Dette må far stå for selv!

Anonymkode: ffe8b...198

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Ikke lett å vite når hun var så hemmelighetsfull her.

Du er jo ikke koblet på. Hvis du hadde vist at du brydde deg, så kanskje hun hadde åpnet seg mer.

Anonymkode: a532e...c8f

• Liker 14
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fire sønner som i dag er voksne,  og de er mer eller mindre etablerte alle sammen. 
Jeg har imidlertid tenkt tanken mange ganger om det hadde gått så greit om jeg hadde hatt fire døtre.  
Det tror jeg neppe ! 
Jeg hører om drama og smelling med dører og et ekstremt stygt ordbruk. 
Min søster ble kalt hore av sin datter . 
Jeg spurte mine sønner etter jeg hørte om det  om hva de tror hadde skjedd om de hadde kalt mora si for hore. 
De bare så på meg og ristet på hodet. 
Det er nok vanskeligere å oppdra døtre enn sønner, men i dette tilfellet så tror jeg du var litt sent ute med å prate med henne om denne ferien . 
Hva slags tur skulle dere på?  Hadde hun noen egne ønsker for ferien ? 
Å dra moren inn i dette er dødfødt om du ønsker å ha et greit forhold til datteren din. 

Anonymkode: 35eb7...316

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Google projeksjon når du får tid . Folk som beskylder andre for å hjernevaske , er oftest den som driver med det. Høres ikke ut som datter har fått være med å bestemme / ønske seg reisemålet . Om du taper penger , må vel det være et bedre alternativ enn å tvinge henne med . 

• Liker 11
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...