AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #1 Skrevet 20. juli 2023 Har en vennegjeng jeg naturligvis liker godt, men de fleste i gjengen snakker med store og mange ord om ting. Jeg er litt mer stillferdig type som liker å snakke med færre om gangen, og ikke så mye i plenum. Naturligvis er det en del i et selskap som bursdag, og også noen man kjenner mindre. Flere av disse er kristne mennesker, ikke at det er noe galt i det, men de er også vant til å tale i forsamlinger i menighetene sine. Til tema... Det blir alltid en runde hvor bursdagsbarnet deler ord til hver gjest om hva personen føler om denne gjesten, hva gjesten betyr for enn. Av og til deles det ting, som jeg ikke nødvendigvis ønsker at alle skal høre. F eks: "du har stått i så mye, du er sterk og kommet deg så bra gjennom dette". Det deles også ting som gjør at folk kan føle seg mindre verdt som venn, og det er tydelig hvem som er nær og ikke så nær. Hadde dere likt en slik tradisjon? De fleste deler også tilbake om personen som har bursdag. Jeg valgte sist å droppe det, for å sette en grense. Jeg skrev et hyggelig kort, om hva jeg personlig ønsket å si til bursdag"barnet". Anonymkode: baa36...737
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #2 Skrevet 20. juli 2023 Gleder dere dere til å begynne på skolen? Anonymkode: 62dc1...128
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #3 Skrevet 20. juli 2023 Altså, jeg snakker gjerne i både små og store forsamlinger jeg, men en slik tradisjon er jeg sjeleglad ingen av mine nærmeste har tilegnet seg. Kleint, bare kleint. Anonymkode: 73c20...8bd 5
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #4 Skrevet 20. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Gleder dere dere til å begynne på skolen? Anonymkode: 62dc1...128 Gjør du? Det er voksne mennesker. Jeg spør for å få en tilbakemelding. Anonymkode: baa36...737 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #5 Skrevet 20. juli 2023 Nei, det er ubehagelig. Jeg ville faktisk droppet hele greia. Anonymkode: 0a64b...8fa 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #6 Skrevet 20. juli 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Gleder dere dere til å begynne på skolen? Anonymkode: 62dc1...128 Slutt å mobbe Anonymkode: 0a64b...8fa 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #7 Skrevet 20. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei, det er ubehagelig. Jeg ville faktisk droppet hele greia. Anonymkode: 0a64b...8fa Det er ikke opp til meg. Jeg er gjest. Når jeg har selskap her hos meg, så starter jeg derimot ikke noen sånn runde, men det hender en av de fra den gjengen gjør det. Jeg har andre venner også, som jeg kjenner fra andre steder, og synes det er kleint når denne tradisjonen tas opp. Anonymkode: baa36...737 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #8 Skrevet 20. juli 2023 Slitsomt med sånne ritualer preget av tomgangsbabbel og falsk ros. Det ødelegger grunnlaget for virkelig vennskap. Anonymkode: c8926...58f 2 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #9 Skrevet 20. juli 2023 Jeg kjenner også det er litt trist å høre hvor nær eller ikke nær de andre er, det kan skape en følelse av å ikke nå opp. Jeg ønsker ikke vite hva alle tenker om alle, og har heller lyst at mennesker skal snakke personlig til meg om de ønsker dele noe- til meg. Føler det blir litt for å skape show. Anonymkode: baa36...737 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #10 Skrevet 20. juli 2023 Det er koselig men ikke noe must altså. Glemmer aldri et bryllup hvor gjestene ble presentert med tilhørighet, yrke, partner etc. Men alle de single gjestene som ikke var gift eller forlovet glemte de å fortelle noe om, de ble bare presentert med navn. Anonymkode: 3a306...20d 1 2
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #11 Skrevet 20. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Slitsomt med sånne ritualer preget av tomgangsbabbel og falsk ros. Det ødelegger grunnlaget for virkelig vennskap. Anonymkode: c8926...58f På hvilken måte tenker du? Er glad for svaret. Du tenker at det sies ting som man kanskje ikke mener? Anonymkode: baa36...737
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #12 Skrevet 20. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er koselig men ikke noe must altså. Glemmer aldri et bryllup hvor gjestene ble presentert med tilhørighet, yrke, partner etc. Men alle de single gjestene som ikke var gift eller forlovet glemte de å fortelle noe om, de ble bare presentert med navn. Anonymkode: 3a306...20d Synes det kan være greit, men dette er taler om kvaliteter, hva man liker med personen, jeg elsker deg osv osv. Anonymkode: baa36...737
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #13 Skrevet 20. juli 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er ikke opp til meg. Jeg er gjest. Når jeg har selskap her hos meg, så starter jeg derimot ikke noen sånn runde, men det hender en av de fra den gjengen gjør det. Jeg har andre venner også, som jeg kjenner fra andre steder, og synes det er kleint når denne tradisjonen tas opp. Anonymkode: baa36...737 Jo, jeg skjønner. Du er gjest, men du kan jo velge å ikke gå dit Anonymkode: 0a64b...8fa
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #14 Skrevet 20. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er koselig men ikke noe must altså. Glemmer aldri et bryllup hvor gjestene ble presentert med tilhørighet, yrke, partner etc. Men alle de single gjestene som ikke var gift eller forlovet glemte de å fortelle noe om, de ble bare presentert med navn. Anonymkode: 3a306...20d Presentert med yrke? Huff! «Dette er onkel Kåre, han er flygeleder. Og ved siden av har vi tante Guri, som jobber som renholder! Og så har vi Mette, da, hun er ufør…» Anonymkode: f041e...a00 2 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #15 Skrevet 20. juli 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det er koselig men ikke noe must altså. Glemmer aldri et bryllup hvor gjestene ble presentert med tilhørighet, yrke, partner etc. Men alle de single gjestene som ikke var gift eller forlovet glemte de å fortelle noe om, de ble bare presentert med navn. Anonymkode: 3a306...20d OMG…så idiotisk. Som om de, som er single, ikke er verdt noe. Jeg ville sagt fra etterpå Anonymkode: 0a64b...8fa 1 2
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #16 Skrevet 20. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): På hvilken måte tenker du? Er glad for svaret. Du tenker at det sies ting som man kanskje ikke mener? Anonymkode: baa36...737 Jepp. Jeg tenker at det hele blir et litt tomt og spillpreget rituale, med mye floskler og omtrentlig/selektiv omgang med sannheten. Det er en bra ting at folk ønsker å være hyggelige og greie, men hvis vennskap skal fungere, trengs mer enn skuespill og «pleasantries». Anonymkode: c8926...58f 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #17 Skrevet 20. juli 2023 Jeg fikk en ide om at du kan skrive litt på et kort til hver enkelt Eller du kan kjøpe slike https://www.selskapshuset.no/shop/product/hjerter-i-tre, alternativt lage små hjerter i keramikk/leire som kan stekes i ovn med hull -og feste et liten notis til hver av dem. Som en gave. Og når du står der så sier du at du har valgt å dele på denne måten istedet for å prate. Når du er ferdig med utdeling går du med en gang på kjøkkenet for å hente en kake eller noe annet planlagt og blir borte et minutt (sett på kaffe), kom inn igjen og sett det bordet. Da har alle lest sitt, de som velger å dele hva som stod kan gjøre det, men den nye distraksjonen gjør at flere som ikke vil dele sine kort kanskje slipper unna de og. Anonymkode: 75b98...43d
Boetica Skrevet 20. juli 2023 #18 Skrevet 20. juli 2023 Jeg synes rett og slett det høres kjedelig ut. Og kladdete. 1 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #19 Skrevet 20. juli 2023 16 minutter siden, AnonymBruker said: Har en vennegjeng jeg naturligvis liker godt, men de fleste i gjengen snakker med store og mange ord om ting. Jeg er litt mer stillferdig type som liker å snakke med færre om gangen, og ikke så mye i plenum. Naturligvis er det en del i et selskap som bursdag, og også noen man kjenner mindre. Flere av disse er kristne mennesker, ikke at det er noe galt i det, men de er også vant til å tale i forsamlinger i menighetene sine. Til tema... Det blir alltid en runde hvor bursdagsbarnet deler ord til hver gjest om hva personen føler om denne gjesten, hva gjesten betyr for enn. Av og til deles det ting, som jeg ikke nødvendigvis ønsker at alle skal høre. F eks: "du har stått i så mye, du er sterk og kommet deg så bra gjennom dette". Det deles også ting som gjør at folk kan føle seg mindre verdt som venn, og det er tydelig hvem som er nær og ikke så nær. Hadde dere likt en slik tradisjon? De fleste deler også tilbake om personen som har bursdag. Jeg valgte sist å droppe det, for å sette en grense. Jeg skrev et hyggelig kort, om hva jeg personlig ønsket å si til bursdag"barnet". Anonymkode: baa36...737 Jeg har en slik venninne, ikke kristen, men veldig glad i å dele ut godord til andre, da spesielt i forsamlinger. Jeg og flere andre synes dette avogtil går langt over streken, da det ofte kommer slike ting som du skriver "du som har stått i så mye... Blablabla.." mye av informasjonen hun deler ut i 'godordene' sine er privat informasjon som er delt med henne i fortrolighet og da blir det dumt å gjøre slikt. Vi har også mange ganger sagt ifra til henne, men hun ser det ikke på samme måte vi gjør. I tillegg har nok også mange andre som du også skriver følt seg litt mindre verdt til tider, da den ene får kjempe ros og skryt for hjelp mens den andre får en takk for oppmøte, mens denne personen kansje også har hjulpet til men ikke får noen anerkjennelse for det. Med slike personer så må en rett og slett holde hodet kaldt og ikke la seg påvirke. Selvom det ikke er vondt ment så ser jeg effekten dette har på mange, så nei, jeg liker det ikke.! Anonymkode: 79af9...d73 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #20 Skrevet 20. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg fikk en ide om at du kan skrive litt på et kort til hver enkelt Eller du kan kjøpe slike https://www.selskapshuset.no/shop/product/hjerter-i-tre, alternativt lage små hjerter i keramikk/leire som kan stekes i ovn med hull -og feste et liten notis til hver av dem. Som en gave. Og når du står der så sier du at du har valgt å dele på denne måten istedet for å prate. Når du er ferdig med utdeling går du med en gang på kjøkkenet for å hente en kake eller noe annet planlagt og blir borte et minutt (sett på kaffe), kom inn igjen og sett det bordet. Da har alle lest sitt, de som velger å dele hva som stod kan gjøre det, men den nye distraksjonen gjør at flere som ikke vil dele sine kort kanskje slipper unna de og. Anonymkode: 75b98...43d Hvorfor skal jeg gjøre en enda større sak av det? Anonymkode: baa36...737
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå