Gå til innhold

FIFA VM i fotball 2023

NordicViking

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 30.7.2023 den 12.09):

Søren, hun må få fikset drakta si også, så vi ikke blir disket.

images?q=tbn:ANd9GcQoy53BHuYviVML7v5zV8s

Anonymkode: 6e6a5...0f1

Hva er det jeg ikke skjønner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

norw skrev (5 timer siden):

Spania kunne tapt mot Norge. Ikke sikkert at det ville blitt USA heller.

Dumt å tape med vilje med tanke på den psykologiske negative effekten det kan gi. Det er bedre å vinne og være i en flytsone resten av mesterskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DelvisPresley skrev (40 minutter siden):

Dumt å tape med vilje med tanke på den psykologiske negative effekten det kan gi. Det er bedre å vinne og være i en flytsone resten av mesterskapet.

Å tape med vilje er ikke et ukjent fenomen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

norw skrev (33 minutter siden):

Å tape med vilje er ikke et ukjent fenomen. 

Nei, men tror ikke man gjør det fordi de "kanskje" møter en svakere motstander i sluttspillet. Det kan slå feil ut. Det er noe med at man ikke skal fokusere på det man ikke kan gjøre noe med.

Hvis man VET at man med tap møter Papua Ny Guinea mens hvis man vinner møter man Argentina (hvis vi snakker herresiden), så er det noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

USA var et portugisisk stolpeskudd unna å bli slått ut av mesterskapet. Etter alt pratet fra de norske kommentatorene under Spaniakampen om å unngå USA, trodde jeg faktisk USA allerede var gruppevinner før dagens kamp. Men så var de jo ikke en gang klare. Snakker om å ta ting for gitt.

Ellers sterk kamp av England og spesielt Lauren James nå. Mulig hun ble snytt for enda en scoring, men jeg satser på at VAR-rommet vet bedre enn norske kommentatorer her også. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens kamper:

Portugal – USA  0-0
Vietnam – Nederland  0-7
Kina – England  1-6
Haiti – Danmark  0-2
...

England fikk endelig vist hva som bor i laget, og i dag rant målene inn. De vinner gruppa, og neste kamp er mot Nigeria. Danmark blir nr. 2, og i neste kamp venter Australia.

USA skuffet stort, tross favorittstempelet som de har fått. Det var så vidt de kom seg videre, og i neste kamp venter etter all sannsynlighet Sverige. Pr. i dag mener jeg svenskene er et bedre lag enn USA, så dette blir en spennende kamp. Nederland vant for øvrig gruppa, og i neste kamp venter enten Italia, Argentina eller Sør-Afrika.

Endret av NordicViking
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dagens kamper:

Argentina – Sverige  0-2
Sør-Afrika – Italia  3-2
Jamaica – Brasil  0-0
Panama – Frankrike  3-6
...

Sverige stiller et reservepreget lag, men har ingen problem med å slå Argentina. Sør-Afrika overrasker med å slå Italia. Dermed er det Sverige og Sør-Afrika som går videre i denne gruppen. Sverige møter USA, mens Sør-Afrika møter Nederland.

Panama sjokkerte Frankrike med å score først, men Frankrike kom sterkt tilbake og vant kampen. Jamaica klarte uavgjort mot Brasil, og dermed er Brasil slått ut. Frankrike og Jamaica er videre, og deres motstandere blir klar på torsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norge møter Japan på lørdag klokken 10:00. Kampen sendes på NRK1. Vinneren av denne kampen møter enten USA eller Sverige i kvartfinalen. I en eventuell semifinale kan det bli et av følgende lag: Spania, Sveits, Nederland eller Sør-Afrika.

...

https://en.wikipedia.org/wiki/2023_FIFA_Women's_World_Cup_knockout_stage

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lurven
NordicViking skrev (18 minutter siden):

Norge møter Japan på lørdag klokken 10:00. Kampen sendes på NRK1. Vinneren av denne kampen møter enten USA eller Sverige i kvartfinalen. I en eventuell semifinale kan det bli et av følgende lag: Spania, Sveits, Nederland eller Sør-Afrika.

...

https://en.wikipedia.org/wiki/2023_FIFA_Women's_World_Cup_knockout_stage

Nederland går til finalen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Morsomt med Sør-Afrika og Jamaica videre i dag. Om nå bare Tyskland kunne ryke ut i morgen hadde oppsettet videre blitt veldig morsomt. :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens kamper:

Sør-Korea – Tyskland  1-1
Marokko – Colombia  1-0

..

I dag detonerte ei ny bombe, og det var Tyskland som selv sto for dette da de ikke klarte å gå videre fra gruppespillet. Colombia vinner gruppa foran Marokko. Colombia møter Jamaica i neste kamp, mens Marokko møter Frankrike.

Og med det er gruppespillet over. På lørdag begynner sluttspillet, med bl.a. Norges kamp mot Japan. Nå er det vinn eller forsvinn!  

:danse2::ball:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Om nå bare Tyskland kunne ryke ut i morgen hadde oppsettet videre blitt veldig morsomt. :) 

Mye skulle gå galt for at det skulle skje, ....... og det gjorde det sannelig!   🤣

Gruppe H var ansett som den kanskje enkleste gruppa, og Tyskland var ventet å nærmest valse over de andre lagene. Istedenfor er det Tyskland som nå må reise hjem, etter å ha blitt slått ut i gruppespillet for første gang i VM-historien. Det er jo helt utrolig! Men det er slike ting som gjør fotball så interessant, og nå begynner jo også moroa for fullt med sluttspillet. På lørdag braker det løs for Norge, og nå er det vinn eller forsvinn.  :danse2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
47 minutter siden, NordicViking said:

Mye skulle gå galt for at det skulle skje, ....... og det gjorde det sannelig!   🤣

Gruppe H var ansett som den kanskje enkleste gruppa, og Tyskland var ventet å nærmest valse over de andre lagene. Istedenfor er det Tyskland som nå må reise hjem, etter å ha blitt slått ut i gruppespillet for første gang i VM-historien. Det er jo helt utrolig! Men det er slike ting som gjør fotball så interessant, og nå begynner jo også moroa for fullt med sluttspillet. På lørdag braker det løs for Norge, og nå er det vinn eller forsvinn.  :danse2:

Ja, helt utrolig. Tenk å vinne første kampen 6-0 og likevel havne bak Marokko. Helt fantastisk. Jeg ga egentlig opp da Tyskland utlignet, men med kampen på i bakgrunnen forsto jeg plutselig at de ville ryke likevel så lenge Marokko vant. Og så den ulidelige ekstratiden i begge kampene da, nesten en halvtime til sammen 😅

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Åttendedelsfinalene:

Sveits-Spania
Nederland-Sør-Afrika
Japan-Norge
Sverige-USA
England-Nigeria
Colombia-Jamaica
Australia-Danmark
Frankrike-Marokko

Jeg håper på flere bomber her. Og moro at halvparten av lagene er fra utenfor Europa. Da føles det som ordentlig VM og ikke EM. Gleder meg til å se Colombia-Jamaica 🤩

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (På 3.8.2023 den 15.38):

Åttendedelsfinalene:

Sveits-Spania
Nederland-Sør-Afrika
Japan-Norge
Sverige-USA
England-Nigeria
Colombia-Jamaica
Australia-Danmark
Frankrike-Marokko

Jeg håper på flere bomber her. Og moro at halvparten av lagene er fra utenfor Europa. Da føles det som ordentlig VM og ikke EM. Gleder meg til å se Colombia-Jamaica 🤩

For første gang i VM-historien er tre afrikanske lag klar for sluttspillet. Det er utrolig moro, og det lover bra for fotballen i Afrika.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke noe godt sjakktrekk å spille med Syrstad Engen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...