Gjest Anonymous Skrevet 2. november 2002 #1 Skrevet 2. november 2002 hvordan foregår landeveg kjøringa og hvor mange av dere er det som strøk mpå teori eller oppkjøringa???har landevegskjøring på mandag og oppkjøeing på fredag
Midnattsol Skrevet 2. november 2002 #2 Skrevet 2. november 2002 Landevegskjøring? Altså langkjøringa? Langkjøringa og glattkjøringa var morsomst synes jeg. På langkjøringa var vi 3 biler med 2 i hver, og vi kjørte til Sverige og tilbake. (dette var nært jul, og kjørelærerne hadde på forhånd bestilt kjøtt/kalkun til jula for å få det billigere siden de først i Sverige og kom seg gratis dit:ler: ) Ok, sorry...avsporing. Vi hadde langkjøring og forbikjøring samtidig. Men dette er jo kjempeforskjellig fra skole til skole. Jeg strøk et par ganger på teorien, men selve oppkjøringa klarte jeg med en gang. Lykke til, ha det morro!
Rulle Skrevet 4. november 2002 #3 Skrevet 4. november 2002 Hei! Må bare få si LYKKE TIL!! Landeveikjøring og glattkjøringen syntes jeg var kjempemorsomt! Vi kjørte hele dagen, og spant rundt, og bare hadde det gøy.. Vi var flere biler som kjørte sammen, kjørte forbi hverandre og lekte oss.. (på en kontrollert måte..) Det var litt ekkelt å måtte kjøre ned "menneskene" som kom ut på glattkjøringsbanen, men det lærer man jo av. Folk får jo forskjellige reaksjoner på slikt. Men litt håndbrekkssladd og den slags er jo bare artig! Jeg stod på både teori og oppkjøring første gang, heldigvis! Lykke til, håper du klarer det, for bilkjøring fører mange gleder med seg!
RoadQueen Skrevet 4. november 2002 #4 Skrevet 4. november 2002 Mine sertifikater har kommet meg i hende totalt uten stryk. Landevegskjøringen var rett og slett kjøring på landeveg - ikke spesielt spennende annet enn at det var første gang jeg kjørte lenger enn en ordinær time. Men dette er altså så lenge siden at det kan nok ikke sammenlignes med dagens føreropplæring.
Linemor Skrevet 5. november 2002 #5 Skrevet 5. november 2002 Når vi hadde forbi kjøring kjørte vi til sverige, men langkjøringa husker jeg ikke. vi var to i bilen. jeg strøyk på første oppkjøringa, men teorien gikk på første forsøk.
Gjest Zalomine Skrevet 5. november 2002 #6 Skrevet 5. november 2002 Jeg kjørte langkjøring på den smaleste, met kronglete veien min kjørelærer kunne finne. Fordi jeg kom til å nevne at jeg liker best veier med gul stripe på midten. Dermed unngikk vi veier med gul stripe på midten. Ellers var det første gangen jeg fikk ha på radioen (!) i kjøreskolebilen mens jeg kjørte. Men jeg hadde kjørt vesentlig lengre før, kjørte hjem fra ferie jeg, øvelseskjørte med pappa altså, lenge før denne tid. Oppkjøringa måtte jeg gjennom to ganger.... jeg var så nervøs at ejg kvelte (den LETTkvelelige) motoren til bilen så mange ganger at jeg fikk beskjed om å komme igjen. Neste gang sa sensor at han ikke fatta hvorfor jeg ikke klarte dette to uker tidligere, det var så godt som feilfritt. Teorien, den var null problem. Lykke til!
Gjest Anonymous Skrevet 5. november 2002 #7 Skrevet 5. november 2002 hvordan foregår teoriprøven egentlig? er det vanskelig? er det mange som stryker første gangen? vet at det er mange lurespm men er det skikkelig vanskelig? finnes det mulighet for å få tak i prøvene åp forhånd! på nettet eller noe? noen som vet noe?
Gjest Zalomine Skrevet 5. november 2002 #8 Skrevet 5. november 2002 Følger du et teorikurs ved kjøreskole? Spørsmålene er av samme type som de i læreboka. Før du tar prøven får du en "øve-prøve" på lkøreskolen. En del stryker nok, men det er ikke så vanskelig... egentlig. Å få tak i spørsmåla på nettet? Jukse? Få lappen uten å kunne teorien? LIVSFARLIG sjåfør du!! Nei, spøk til side, det tviler jeg på, for de har mange ulike spørsmåls-sett og det er vilkårlig hvilket du får, som du da svarer på, og aldri får se igjen. I det siste har de en del plasser også innført dataprøver, da er det vel vilkårlig valgt hvilke spm du får. Så å pugge svara på 400 spørsmål? anbefaler helelr å lese boka, det er vesentlig lettere.... Lykke til.
Midnattsol Skrevet 6. november 2002 #9 Skrevet 6. november 2002 På dagbladet.no har de diverse tester, blandt annet teoriprøver som du kan prøve deg på så mange ganger du vil.
Midnattsol Skrevet 6. november 2002 #10 Skrevet 6. november 2002 her: http://www.dagbladet.no/dinside/2000/12/06/231867.html
Gjest Zalomine Skrevet 6. november 2002 #11 Skrevet 6. november 2002 Jada, dagbladet har en test... den kan være fin som "oppvarming" den. Det samme kan tester på kjøreskolen. Poenget er og blir dog det at det vil dukke opp andre spørsmål på den EKTE testen, så man må heller lære seg BAKGRUNNEN for hvorfr svara er som de er, enn å lære seg svara... (mitt tips når jeg drev emd det var: "ser du ordet "øyenkontakt", så kryss!" Det var de glade i, nemlig. Stakkars veiarbeidere sier nå jeg, som skal ha øyenkontakt med ALLE som kjører forbi i løpet av en dag.... Jaja )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå