AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #1 Del Skrevet 20. juli 2023 Vi sitter og diskuterer har. Jeg mener at en alkoholiker er en som må drikke alkohol hver dag og som prioriterer alkoholen fremfor søvn, venner eller andre ting. Hva mener du? Anonymkode: dda5d...26d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #2 Del Skrevet 20. juli 2023 Kriteriene er ganske klare. -et sterkt ønske om å ta substansen – vansker med å kontrollere bruken av den – fysisk abstinenstilstand – økt toleranse – substansbruken får høyere prioritet enn andre aktiviteter og forpliktelser, – fortsatt bruk til tross for kunnskap om skadelige konsekvenser Anonymkode: e4191...34f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #3 Del Skrevet 20. juli 2023 Enig med deg, ts. Den som drikker hver dag eller annenhver dag. Den som tenker mye på alkohol. Den som ikke kan si nei til alkohol. Anonymkode: b28a2...ec5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #4 Del Skrevet 20. juli 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Enig med deg, ts. Den som drikker hver dag eller annenhver dag. Den som tenker mye på alkohol. Den som ikke kan si nei til alkohol. Anonymkode: b28a2...ec5 Dette mener den ene jeg diskuterer med er helt absurd. Fordi det i dag er vanlig å drikke flere ganger i uken Anonymkode: dda5d...26d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #5 Del Skrevet 20. juli 2023 Et spørsmål til. Er det ulike nivåer av alkoholisme ? Anonymkode: dda5d...26d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #6 Del Skrevet 20. juli 2023 Det som er skillet er jo om man MÅ drikke eller ikke. Jeg kan f.eks i en ferie drikke alkohol hver eneste dag, men jeg er ikke alkoholiker av den grunn for jeg kan når som helst slutte og så ikke drikke noe alkohol på et år f.eks. Dette har jeg også gjort i perioder i livet uten det minste problem eller tanke på alkohol. Anonymkode: 21fe3...685 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #7 Del Skrevet 20. juli 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Dette mener den ene jeg diskuterer med er helt absurd. Fordi det i dag er vanlig å drikke flere ganger i uken Anonymkode: dda5d...26d For alkoholikere, ja 😀 Anonymkode: b28a2...ec5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #8 Del Skrevet 20. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det som er skillet er jo om man MÅ drikke eller ikke. Jeg kan f.eks i en ferie drikke alkohol hver eneste dag, men jeg er ikke alkoholiker av den grunn for jeg kan når som helst slutte og så ikke drikke noe alkohol på et år f.eks. Dette har jeg også gjort i perioder i livet uten det minste problem eller tanke på alkohol. Anonymkode: 21fe3...685 Godt poeng. Under koronaisolasjon drakk jeg mer enn vanlig og på ferie tar jeg en pils nesten hver dag, men til vanlig - ingenting. Anonymkode: b28a2...ec5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #9 Del Skrevet 20. juli 2023 Når man er alkoholiker får man abstinenser når man ikke drikker. Selv om noen drikker hver dag betyr ikke det at man må være alkoholiker. Det handler og om mengden man drikker og tiden man har drukket over. Anonymkode: 92228...fd8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #10 Del Skrevet 20. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Når man er alkoholiker får man abstinenser når man ikke drikker. Selv om noen drikker hver dag betyr ikke det at man må være alkoholiker. Det handler og om mengden man drikker og tiden man har drukket over. Anonymkode: 92228...fd8 Det er her jeg blir litt usikker. Jeg mener at all mengde over tid er tegn på et problem Anonymkode: dda5d...26d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #11 Del Skrevet 20. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er her jeg blir litt usikker. Jeg mener at all mengde over tid er tegn på et problem Anonymkode: dda5d...26d Du mener..men du yar faktisk feil. Anonymkode: 92228...fd8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #12 Del Skrevet 20. juli 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er her jeg blir litt usikker. Jeg mener at all mengde over tid er tegn på et problem Anonymkode: dda5d...26d Det må ikke nødvendigvis vøre et problem at noen tar seg et glass vin/øl hver dag. Utfordringen oppstår når man plutselig må ha mer. Eller om man øker styrken i drikken. Eller om det er slik at man får abstinenser om man ikke drikker (men det får man ikke ved å drikke 1 glass for dagen). Det er også en utfordring om man bruker alkoholen for å få sove/døyve følelser. Alkoholisme er en sykdom. Den kommer som oftest gradvis, og kan starte ved at man begynner med ett glass daglig for så å øke antall, starte tidligere osv. Man kan ha et alkoholmisbruk/overforbruk uten å være alkoholiker, men det vil jo øke sjansen for at man ender opp med sykdommen. Anonymkode: c0750...646 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hoia Skrevet 20. juli 2023 #13 Del Skrevet 20. juli 2023 Jeg har mer enn nok med min sjokoholiker-tilværelse, men jeg vil tro at det er når man gjør det motsatte enn det man sier til seg selv over lang tid, ikke bare litt ekstra alkohol i sommerferien og i korte perioder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #14 Del Skrevet 20. juli 2023 Vel! Jeg er definert som alkiss. Har vært til behandling, og det hjalp. Drikker kun når jeg vet jeg har mange fridager, slik som nå. Likevel trasig, da jeg er ganske dårlig mens dette pågår. Særlig er øl, som jeg elsker, en stor fare. Har mistet lappen 4 ganger ved dom. Skal ta den på nytt nå. Bring it on hates! Vi er bare mennesker alle sammen. Ja! Det er en sykdom, men er fornøyd med at jeg klarer å la være å drikke 3 mnd av gangen. Anonymkode: fce48...639 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hoia Skrevet 20. juli 2023 #15 Del Skrevet 20. juli 2023 Ja, for noe herk! Jeg håper du tar knekken på det som er skadelig ved det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hoia Skrevet 20. juli 2023 #16 Del Skrevet 20. juli 2023 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Vel! Jeg er definert som alkiss. Har vært til behandling, og det hjalp. Drikker kun når jeg vet jeg har mange fridager, slik som nå. Likevel trasig, da jeg er ganske dårlig mens dette pågår. Særlig er øl, som jeg elsker, en stor fare. Har mistet lappen 4 ganger ved dom. Skal ta den på nytt nå. Bring it on hates! Vi er bare mennesker alle sammen. Ja! Det er en sykdom, men er fornøyd med at jeg klarer å la være å drikke 3 mnd av gangen. Anonymkode: fce48...639 Driver du og varsler folk når du har det dårlig, slik at alle skvetter unna? Slik at alle er drit redde deg? Tar du badstu for å få alt gugge? Lykke til! Jeg takler ikke å være her inne mer, jeg. Helt utslitt etter tre dager! Ha det fint da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå