AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #1 Skrevet 20. juli 2023 Ligger på gulvet, gråter og scroller. Aner ikke hva jeg skal gjøre. Etter over ti år i forholdet er jeg helt flat, deprimert og full av angst. Vi har barn og det er derfor jeg blir. Han er en type som vet hva han vil, pliktoppfyllende, ansvarsbevisst, rigid, perfeksjonist, dominerende, hissig osv. Men han har blitt bedre med årene. Han er samtidig en fantastisk pappa, gjør alt mulig for oss og tjener godt. Jeg hadde ikke vært der jeg er, materielt sett, uten han. De positive tingene gjør at jeg får dårlig samvittighet. Men forholdet vårt har ikke vært bra. Slitsom småbarnsperiode og to ulike personligheter... Han har ofte vært sint, kjeftet og kalt meg mye rart og dritt. Lite omsorg å få. Jeg har følt at alt jeg har gjort er feil, at jeg er dum. Jeg utviklet angst, ræva selvfølelse osv. og var mye redd av den grunn. Brukte helsevesenet for å få omsorg i en lang periode. Så fikk jeg kontakt med en annen i noen år, noe som fikk meg til å komme meg emosjonelt ovenpå. Samtidig klarte jeg å distansere meg fra mannen, noe som gjorde godt, men følelsene mine i alle retninger ble flate. Det er vanskelig å føle glede og engasjement. Jeg er anspent konstant, sliter med relasjoner, slappe av, være meg selv. Vi har aldri hatt felles venner, har noen nå via barna, men det er ikke helt det samme... Han liker ikke foreldrene mine osvsv. Det er lettere for meg å ha et separat sosialt liv når vi ikke funker sammen. Nå sliter han. Han er livredd for å miste meg og har gjort "alt" riktig i et års tid. Han mener han ikke har noe uten oss og alt det der... Jeg møter han ikke på noe, og i hodet mitt er det slutt mellom oss. Føler meg heeeeelt stuck. Har ikke råd til å gå, og orker ikke gjøre det mot ungene, men jeg har det helt fælt 😭 Anonymkode: e63a4...d14
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #2 Skrevet 20. juli 2023 Først må dere ta tak i deres egne problemer på hver deres kant ved å snakke med lege/psykolog. Her aner jeg depresjon. Deretter kan dere vurdere å gå i parterapi sammen eller evnentuelt gå fra hverandre og heller bygge opp et bra eks-forhold der dere samarbeider så godt dere kan om barna. Anonymkode: ad74b...1d3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå