AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #21 Skrevet 20. juli 2023 Det finnes ingen fasit på mann og kvinne når det kommer til oppførsel, holdning, utseende,interesser og talenter. Men det finnes allikevel kun to kjønn, det går ikke an å forandre på ,og det går ikke an å forandre på det kjønnet man er født som. Anonymkode: c7bf7...e22 1
Andro Skrevet 20. juli 2023 #22 Skrevet 20. juli 2023 Folk er ikke uekte. Jeg grøsser av kjønnsrolleforventninger. 2 3
flusa Skrevet 20. juli 2023 #23 Skrevet 20. juli 2023 En mann har kuk en kvinne har vagina og eggstokker/ledere.
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 20. juli 2023 #24 Skrevet 20. juli 2023 Det kommer an på hva man legger i begrepet "ekte". Jeg hører sjelden (aldri?) om "ekte kvinner", men ofte om "ekte menn". Folk legger ulike ting i det, men ofte er det knytta til ulike maskuline egenskaper som fysisk styrke eller ære ("en ekte mann tar ansvar for familien" etc.).
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #25 Skrevet 20. juli 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Her på kg er det kun biologer. Kjønnsroller finnes ikke på kg. Anonymkode: 0143f...56f Er du en kvinne? Nei, jeg er en eggstokk.... Anonymkode: 65424...c45
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #26 Skrevet 20. juli 2023 Ekte mann er noe noen menn er en stund, sett gjennom gammeldagse kvinnes øyne, litt sånn : gutt - mann - EKTE MANN! - ektemann - slabbedask - tøffel - skilt - x - mann Ekte kvinne er noe noen kvinner er en stund, sett gjennom gammeldagse mannsbriller, litt sånn jente -kvinne - EKTE KVINNE! - ektemake - husmor - kjærringa - skilt - x - kvinne Anonymkode: 608c3...ca2
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #27 Skrevet 20. juli 2023 4 hours ago, AnonymBruker said: Jeg måtte fjerne livmor og eggstokker på grunn av kreft. Hva mener du at jeg er? Anonymkode: f510c...df1 Om man sier at mennesker har to armer og to bein, betyr det at de som ikke har det ikke er mennesker? Anonymkode: fb6ac...e1c 3
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #28 Skrevet 20. juli 2023 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Er du en kvinne? Nei, jeg er en eggstokk.... Anonymkode: 65424...c45 Jeg er en kuk. Eller.. Tja.. Sånn bokstavelig talt altså, ikke sånn av personlighet men mer sånn ekte kuk. Skjønner? Anonymkode: 0143f...56f
ThereGoesBob Skrevet 20. juli 2023 #29 Skrevet 20. juli 2023 En ekte mann/kvinne er en som ikke gjemmer seg bak en anonym brukerprofil. Der, den satt tenker jeg ! 1 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #30 Skrevet 20. juli 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg måtte fjerne livmor og eggstokker på grunn av kreft. Hva mener du at jeg er? Anonymkode: f510c...df1 Fortsatt en kvinne. Dette er en flisespikkende avsporing, og det vet du nok innerst inne. Anonymkode: fa571...858 2 1
Thyra Skrevet 20. juli 2023 #31 Skrevet 20. juli 2023 Lorieen skrev (5 timer siden): Per min definisjon har en ekte mann penis og testikler, og en ekte kvinne har livmor og eggstokker. Så en kvinne som har operert bort livmor og/eller eggstokker pga kreft er ikke lenger en ekte kvinne? En mann som har fjernet testiklene pga kreft er ikke lenger en ekte mann? Elooon skrev (5 timer siden): En ekte mann har penis, og grovere stemme enn kvinner og barn. En ekte kvinne har vagina, livmor, kan føde barn, har større bryster enn menn og lysere stemme. En mann med lys stemme er ikke en ekte mann? En kvinne med dypere stemme er ikke ekte kvinne? En kvinne som har fjernet livmoren er ikke lenger ekte kvinne? En kvinne som ikke kan få barn er ikke ekte kvinne? E Ingen kvinner etter overgangsalderen er lenger ekte kvinner? Kvinner har generelt større bryster enn menn, men noen nenn har større bryster enn enkelte kvinner, er ikke de ekte kvinner og ekte menn? Hva med kvinner som har fjernet et eller begge bryst pga kreft? Er ikke de ekte kvinner? 1
Lorieen Skrevet 20. juli 2023 #32 Skrevet 20. juli 2023 Thyra skrev (3 minutter siden): Så en kvinne som har operert bort livmor og/eller eggstokker pga kreft er ikke lenger en ekte kvinne? En mann som har fjernet testiklene pga kreft er ikke lenger en ekte mann? En mann med lys stemme er ikke en ekte mann? En kvinne med dypere stemme er ikke ekte kvinne? En kvinne som har fjernet livmoren er ikke lenger ekte kvinne? En kvinne som ikke kan få barn er ikke ekte kvinne? E Ingen kvinner etter overgangsalderen er lenger ekte kvinner? Kvinner har generelt større bryster enn menn, men noen nenn har større bryster enn enkelte kvinner, er ikke de ekte kvinner og ekte menn? Hva med kvinner som har fjernet et eller begge bryst pga kreft? Er ikke de ekte kvinner? Åh kutt ut. Orker ikke whataboutism. 3
Thyra Skrevet 20. juli 2023 #33 Skrevet 20. juli 2023 Lorieen skrev (4 timer siden): Whataboutism er slitsomt. Har du hatt livmor og eggstokker? Har du to X-kromosomer? Da er du kvinne. Slutt å syt. Du mener kvinner med Turner syndrom (et x-kromosom) ikke er ekte kvinner og at menn med Klinefelter syndrom (xxy) ikke er ekte menn? 1
Lorieen Skrevet 20. juli 2023 #34 Skrevet 20. juli 2023 Thyra skrev (Akkurat nå): Du mener kvinner med Turner syndrom (et x-kromosom) ikke er ekte kvinner og at menn med Klinefelter syndrom (xxy) ikke er ekte menn? Dropp det. Whataboutism er noe av det som ødelegger hele KG. Som en annen bruker skrev over her: Hvis man sier at et menneske har to bein og to armer og et hode, betyr det at mennesker uten armer og/eller bein ikke er mennesker? 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #35 Skrevet 20. juli 2023 I sin utrolige iver for å trampe inn i debatten over at transkvinner ikke er kvinner etc, så diskvalifiserer folk veldig mange cis kvinner og menn i rollen som «ekte». - en i fertil kvinne er ikke ekte kvinne for hun kan ikke få barn - en kvinne som blir født uten livmor og eggstokker er ikke ekte kvinne, selv om hun er xx - en kvinne som må fjerne disse organene pga kreft eller annen sykdom slutter å være ekte kvinne tydeligvis - en mann som må fjerne testikler pga kreft eller skade slutter også å være ekte menn - menn med lysere stemme enn menn flest er plutselig ikke mann heller, for han har ikke mørkere stemme enn kvinner Transhatet til mange på KG er nesten litt sjarmerende. For dere er villig til å diskriminere cis mennesker og trakassere cis barn i jakten på å hate andre. For en kvinner som ikke passerer deres normer på hva en kvinne skal være, vet vi risikerer å eksempel kastes ut av garderober eller toaletter. Tenk om dere kunne bruke det engasjementet på å gjøre noe bra her i verden i stede… Nei. Ekte menn og kvinner er en hersketeknikk. Ikke noe mer. Anonymkode: 8d3a9...18c 1 2
Gjest Elooon Skrevet 20. juli 2023 #36 Skrevet 20. juli 2023 Thyra skrev (4 minutter siden): Så en kvinne som har operert bort livmor og/eller eggstokker pga kreft er ikke lenger en ekte kvinne? En mann som har fjernet testiklene pga kreft er ikke lenger en ekte mann? En mann med lys stemme er ikke en ekte mann? En kvinne med dypere stemme er ikke ekte kvinne? En kvinne som har fjernet livmoren er ikke lenger ekte kvinne? En kvinne som ikke kan få barn er ikke ekte kvinne? E Ingen kvinner etter overgangsalderen er lenger ekte kvinner? Kvinner har generelt større bryster enn menn, men noen nenn har større bryster enn enkelte kvinner, er ikke de ekte kvinner og ekte menn? Hva med kvinner som har fjernet et eller begge bryst pga kreft? Er ikke de ekte kvinner? Selvfølgelig er folk ekte kvinne og mann av den grunn, men som regel har menn dypere stemme enn kvinner. Kvinner får som regel større bryster enn menn. Kvinner er født med kvinnelige kjønnsorgan osv. Har da ikke nevnt at kvinner ikke er kvinner etter overgangsalder.
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #37 Skrevet 20. juli 2023 Spørsmål stilt på kg: "hva forventer samfunnet av en ekte mann?" Svar på kg: "at han har penis og testikler" Anonymkode: 0143f...56f
Flintis Skrevet 20. juli 2023 #38 Skrevet 20. juli 2023 Hm, jeg trodde tråden skulle dreie seg om forventninger til kvinner og menn og også deres forventninger til samfunnet men det glir ut i meningsløs biologi og plattheter. Jeg gremmes. 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #39 Skrevet 20. juli 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Definisjonen på hva en "ekte" mann og kvinne (macho og feminin) er forandrer seg gjennom tidene, og sosiale stereotyper om kjønn er like flyktige. Ingen ser ut til å ha et fasitsvar Hva mener du er en ekte mann og en ekte kvinne i dag? Anonymkode: bdb7f...b30 Biologisk født, med xx eller xy, er ekte menn og ekte kvinner. Anonymkode: 8e081...180 1 2
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #40 Skrevet 20. juli 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Det er ikke noe rom for tolkning der. En ekte kvinne har eggstokker og livmor, ergo er jeg ingen kvinne etter vedkommendes definisjon. Anonymkode: f510c...df1 Du ble jo født med det. Anonymkode: ab6fa...b61 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå