Gå til innhold

Erfaringer med å leie stand på Det gule hus eller Kirppis?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som har erfaringer å dele med salg av klær på ovennevnte salgssteder eller tilsvarende? Blir det generelt solgt raskt, eller ender man opp med å måtte samle det meste sammen og ta det med seg igjen etter endt leieperiode? Har ting forsvunnet (blitt stjålet)? Andre erfaringer?

Anonymkode: 02d07...92c

• 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lurer på det samme. Håper noen som har kjøpt hengere/hylleplass kan dele erfaringer.

Anonymkode: 6cb7e...895

• 2 måneder senere...
Skrevet

De fleste jeg har spurt sier de stort sett går i null....i hvert fall her i Ålesund. Synes båsene er litt små og får derfor ikke plass til så veldig mye. Tror det er større sjanse for å tjene på salg av brukte klær ved å selge på nett, f.eks. finn, markedsplass o.l. 

Skrevet
lailas skrev (2 minutter siden):

De fleste jeg har spurt sier de stort sett går i null....i hvert fall her i Ålesund. Synes båsene er litt små og får derfor ikke plass til så veldig mye. Tror det er større sjanse for å tjene på salg av brukte klær ved å selge på nett, f.eks. finn, markedsplass o.l. 

Lurt på dette jeg også, for vi må få flere ting og klær ut av huset, men å gå i null høres da virkelig ikke tiltalende ut i forhold til å benytte seg av dette. Hva er da vitsen?

• 3 måneder senere...
Skrevet

Håper noen nye kan svare i denne tråden..Jeg har booket en stand denne måneden,og har fyllt opp en eske klar for  salg.Men 995 for 5 uker,pluss 19% kommisjon er ekstremt dyrt.Har forsøkt å regne på det,og håper iallefall å gå i litt pluss.Spurte betjeningen der,og de sier ting selger,dersom man er flink å presentere standen og å fylle på.Har fulgt med i hyllene en stund,for å se hva andre priser,og legger meg på samme linje.Har også lagt merke til at ting i andres hyller ser ut til å selge,ettersom det minker i hyllene deres :) Har hatt alle disse varene på Finn,og selv om mye selger der,er jeg sååå lei av å vente på å selge resten der.Vil gjerne rydde ut av huset,og å tjene en liten sum er bedre enn å gi bort(?)Erfaringer?

Skrevet
Anita666 skrev (4 minutter siden):

Håper noen nye kan svare i denne tråden..Jeg har booket en stand denne måneden,og har fyllt opp en eske klar for  salg.Men 995 for 5 uker,pluss 19% kommisjon er ekstremt dyrt.Har forsøkt å regne på det,og håper iallefall å gå i litt pluss.Spurte betjeningen der,og de sier ting selger,dersom man er flink å presentere standen og å fylle på.Har fulgt med i hyllene en stund,for å se hva andre priser,og legger meg på samme linje.Har også lagt merke til at ting i andres hyller ser ut til å selge,ettersom det minker i hyllene deres :) Har hatt alle disse varene på Finn,og selv om mye selger der,er jeg sååå lei av å vente på å selge resten der.Vil gjerne rydde ut av huset,og å tjene en liten sum er bedre enn å gi bort(?)Erfaringer?

Fikk litt hakeslep egentlig. I Danmark, på f. eks. Guld of Rod i Aalborg er det 385 for 4 uker + 19 % kommisjon. (Stand for klær)
385 DKK er under 600 NOK. Så selv med valutaen (som er helt hinsidiges akkurat nå) er det rimeligere.

Derimot er Kirppu i DK veldig dyr, og skal ha 675 DKK for 4 uker. Som er litt over 1000 NOK + 19% kommisjon.

Skrevet

Gikk nettopp konk her. Etter 6 mnd...

Anonymkode: bb0c8...10a

Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Gikk nettopp konk her. Etter 6 mnd...

Oi...Kirppis?De har salg på stand her nå,og får 1 uke gratis.Jeg vet ikke om det er et dårlig tegn for butikken..for meg kan det jo være en fordel å lite konkurranse når jeg starter på mitt salg kanskje..Prisene i dette leie-hylle-prinsippet er helt hinsides..

Skrevet

Jeg har solgt mye på det gule hus, har hatt hyller tre ganger, en for ting, en for klær og en for barneutstyr. Har stand sammen med venner så deler vi på standleien. Har gått over 12000 i pluss (etter provisjon og standleie er trukket fra)

Anonymkode: aade0...be4

• Nyttig 1
Skrevet
Anita666 skrev (2 minutter siden):

Oi...Kirppis?De har salg på stand her nå,og får 1 uke gratis.Jeg vet ikke om det er et dårlig tegn for butikken..for meg kan det jo være en fordel å lite konkurranse når jeg starter på mitt salg kanskje..Prisene i dette leie-hylle-prinsippet er helt hinsides..

Nei, det gule hus. Dundrende konk.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, det gule hus. Dundrende konk.

Hvor?

Skrevet

Hadde stand på Kirppis en uke, fikk solgt 2 av 30 plagg. Fikk heldigvis solgt det dyreste plagget jeg hadde der da så gikk i pluss med noen hundrelapper. Men alt som hang ute til 50-200kr ble ikke solgt. Kun klær som var brukt maks to ganger eller helt ubrukte. Men solgte i litt feil sesong, nesten bare sommerklær i oktober(de to plaggene som ble solgt var ull og dunjakke). Så vurderer å prøve meg igjen i mai.

Anonymkode: c196c...0b5

Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Hvor?

Voss.

Skrevet

Bestilte tre uker hos Kirppis og la på en uke. Startet salget i romjulen, da var det masse ledig der.

Mye merkeklær og varme klær, ble kvitt en del og gikk vel såvidt i pluss. Satte alt til halv pris siste uken. At folk ikke ville ha Hilfigergensere i ull til 150 kr er deres tap 🤪

Har også lagt ut en del jeans på Tise, de eldste forsvant fort for en hundrings pr stk med ultralave liv og rette ben 😆

Anonymkode: 491ea...0ec

• 1 måned senere...
Skrevet

Her er min oppdatering på 2 av disse butikkene,etter at min leietid nesten er ute.Jeg selger keramikk,vintage fra 70 tallet,noe av det italiensk porselen og verdifullt.

Min lille butikk: Nystartet for noen måneder siden her i området,og har en ugunstig beliggenhet.250 kr for 1 mnd for 1 kvadratmeter hylle.En leverer ting,og personalet legger det ut i butikken,men ikke samlet på et sted.De er svært nøye på at ikke hylle-arealet du leier blir overskredet,og de "låser "listingen slik at du ikke kan komme med en eneste ny ting,før en av tingene har solgt.De lovet å legge ut på Facebook,men ikke gjort det.Et keramikk bilde må stå oppreist på en hylle for å bli sett,men jeg fant mitt liggende flatt ute av synsfeltet til kundene..Små irriterende ting de burde være obs på.Jeg var der sent og tidlig,for å prise ned varene siden ikke noe solgte,og i løpet av den tiden så jeg aldri en eneste kunde.Ikke en!!Kikket litt på klær og kan med det samme si at noen som selger en brukt ullgenser til 1500 kr har for høye forventninger..Jeg tror ikke denne butikken kommer til å klare seg.Solgte 3 ting,og dekket akkurat leien.

Kirppis:  Nystartet ifjor og med svært gunstig beliggenhet.950 kroner for 5 uker,med 3-4 hyller.Men stor konkurranse,og mange andre selgere.Folk forventer loppemarked priser,og jeg måtte tilsist sette 50 % rabatt.Dvs jeg omtrent ga bort ting for å bli kvitt dem.Denne butikken har mange kunder.Snakket med en dame der som hadde solgt veldig mye,og var der med stand da butikken åpnet ifjor.På det tidspunktet hadde hun monopol på markedet og hadde solgt vanvittig mye.Hun var der regelmessig med stand,og mitt inntrykk var at hun var en reseller og hadde egen butikk.Hvordan kan det lønne seg med svindyr standleie,og 20 % til butikken på hvert salg,samt at prisene må være ekstremt lave?Ingen ide,jeg burde spurt! :) Oppriktig nyskjerrig for å være ærlig.Jeg har til nå solgt 20 av 90 ting,og har 1 uke igjen.Har ingen illusjoner om et stort salg på slutten.Og det er tungt å bære flere tunge kasser med keramikk tilbake..En stoooor skuffelse.Kommer ikke til å gjøre dette igjen.Går med et bittelite overskudd så langt.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...