Mrs. B Skrevet 15. januar 2006 #1 Skrevet 15. januar 2006 (endret) Jeg vurderer å kjøpe nye briller og ser at man for 500 kr ekstra kan få noe som heter antirefleks behandling på glassene. Glassene skal da bli nesten "usynlige". Noen som har erfaring med dette og kan si om det er noen vits å påkoste brillene dette? Fargeskiftende glass kan man visst også få. Disse er i plast og skal gjøre det behagelig å se også i sollys. Skifter plastglassene da farge slik at de fungerer akkurat som en solbrille? Eller bør man likevel anskaffe seg solbriller i tillegg? (Koster 1000 kr ekstra for slike glass.) Det er hos Specsavers jeg har sett disse alternativene. Blir veldig glad om noen har noen erfaringer å dele. Endret 15. januar 2006 av Mrs. B
Skravla Skrevet 15. januar 2006 #2 Skrevet 15. januar 2006 Antirefleks er etter min mening et must. Vet ikke hvorfor, men har prøvd både med og uten og synes det er mest behagelig med. Fargeskiftende glass er veldig fint, men hvis du skal bruke brillene når du sitter ved PC, så anbefaler ikke optikere fargeskiftende glass. Personlig har jeg aldri hatt fargeskiftende glass, men vet om flere som er kjempefornøyd. De har imidlertid egne terminal-briller (briller som kun brukes til PC)
Gjest Gjest Skrevet 15. januar 2006 #3 Skrevet 15. januar 2006 Jeg vurderer å kjøpe nye briller og ser at man for 500 kr ekstra kan få noe som heter antirefleks behandling på glassene. Glassene skal da bli nesten "usynlige". Noen som har erfaring med dette og kan si om det er noen vits å påkoste brillene dette? Fargeskiftende glass kan man visst også få. Disse er i plast og skal gjøre det behagelig å se også i sollys. Skifter plastglassene da farge slik at de fungerer akkurat som en solbrille? Eller bør man likevel anskaffe seg solbriller i tillegg? (Koster 1000 kr ekstra for slike glass.) Det er hos Specsavers jeg har sett disse alternativene. Blir veldig glad om noen har noen erfaringer å dele. ← Antireflex bør du ha ja. Fargeskiftende glass kan vel være ok, men jeg hører flere si at det tar en god stund før glassene blir klare igjen når de går f.eks. fra sterkt sollys og inn. Vet også om mange som blir plaget med dette når de er ute og kjører og kommer inn i tuneller. Personlig ville jeg heller ha kjøpt solbriller i tillegg.
Gjest Melk Skrevet 15. januar 2006 #4 Skrevet 15. januar 2006 Jeg har ingen av delene og trives med det. (Er litt gjerrig) Fargeskiftende glass vil jeg uansett ikke ha, pga skifter for treigt når man går inn/kjører inn i tunell.
Gjest Carmensita Skrevet 15. januar 2006 #5 Skrevet 15. januar 2006 Jeg hadde glass som skifta farge men de bytta jeg ganske fort. Tok alt for lang tid til de ble lyse igjen.
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 15. januar 2006 #6 Skrevet 15. januar 2006 Jeg hadde fargeskiftende glass på barneskolen, og ble instant mobbeoffer... Og jeg skjønner jo hvorfor når jeg ser på bilder av meg selv. Det så helt fjernt ut - men det kan hende at verden har gått litt framover på den fronten også. Det var uansett helt ubrukelig, for de ble ikke mørke nok når det var sol, og tok veldig lang tid før de ble klare igjen.
Mrs. B Skrevet 15. januar 2006 Forfatter #7 Skrevet 15. januar 2006 Takk for svarene så langt. Til vanlig bruker jeg nå linser men har lyst til å bli flinkere til å bruke briller for å avlaste øynene litt. Det skal jo ikke være bra å gå med linser hele tiden.. Jeg sitter foran PCen hele dagen, samt kjører en del bil, og da er vel kanskje ikke fargeskiftende glass noe for meg likevel om det er som dere sier. Men det hørtes veldig kjekt ut! Finnes det solbrilleglass man kan klipse på de vanlige brillene sine som ikke ser helt dumt ut? Når jeg kjører bil må jeg jo kunne ha på solbrilleglass.. Som sagt bruker jeg ikke briller så ofte så jeg vil helst ikke bruke penger også på solbriller med styrke...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå