Gå til innhold

Fikk avslag på flere forsikringer hos Fremtind

Eva-Lena

Anbefalte innlegg

Dette støtter jeg faktisk Fremtind i. Så lenge jenta har xx kromosomer så er hun jente. Om hun bruker navnet «Bjørg» elller «Ola», så er hun like fordømt jente. Det er ikke noe midt imellom jente og gutt.

Hva tenker dere?

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/eJvjQM/barn-fikk-avslag-paa-forsikring-begrunnelse-kjoennsidentitet

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Adobyen

De begrunnet jo avslaget med risiko for skader i forbindelse med hormoner før og risiko  for psykiske problemer etter operasjon om noen år.  Jeg oppfattet det ikke diskriminerende, forutsatt at slik risiko er reell.

Endret av Adobyen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BitterMann
46 minutter siden, Adobyen said:

De begrunnet jo avslaget med risiko for skader i forbindelse med hormoner før og. Risiko for psykiske problemer etter operasjon om noen år.  Jeg oppfattet det ikke diskriminerende, forutsatt at slik risiko er reell.

Enig. Dette er jo ikke noe ulikt alle andre som får avslag på  barneforsikring fordi de har økt risiko for å bli syke.  Det er selvsagt veldig leit for de det gjelder, men det er ikke noe mer urimelig å bli nektet barneforsikring fordi man har kjønnsinkongruens enn om man f.eks har asperger eller andre ting som øker risikoen for sykdom. 

Endret av BitterMann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med Fremtind. Det er selvsagt umulig å få forsikring når huset står i fyr og flamme 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvorfor de ville ha flere forsikringer på denne jenta. Mulig jeg overså det, men høres jo rart ut å ha flere forsikringer på en og samme person.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...